Profesorii de la Colegiul Economic Administrativ au lansat o resursă didactică sub forma unui ghid de adaptare curriculară pentru realizarea unei educații incluzive la clasele de liceu
La Colegiul Economic Administrativ Iași s-a desfășurat activitatea de finalizare a proiectului „Pentru o școală incluzivă, adaptată la particularitățile educației postpandemie”, cu nr. de ref. 2021-1-RO01-KA122-SCH-000015900, proiect implementat în perioada septembrie 2021 – aprilie 2022, cu finanțare de la Uniunea Europeană, prin programul Erasmus +, Acțiunea-cheie 1. Proiectul a fost derulat în parteneriat cu instituțiile New Horrizons Malta și Sistema Practices s.l Spain. Prin intermediul acestuia, 12 profesori ai Colegiului Economic Administrativ Iași au beneficiat de participarea la cursuri de formare profesională.
Mobilități derulate în străinătate pentru profesorii Colegiului Economic Administrativ Iași
S-au derulat următoarele mobilități organizate în 3 fluxuri: Curs de formare profesională, cu titlul „Inclusive Methodology in Classroom Routines”, derulat în Valencia, Spania, în perioada 28 februarie 2022 – 4 martie 2022, curs de formare profesională continuă, cu titlul „STOP! Qualitative classroom management and innovative strategies to fight against early school leaving”, derulat în Malta, în perioada 8-14 mai 2022, iar a treia mobilitate a constat într-un curs de formare profesională continuă, „Facing diversity: inclusive education strategies for students with fewer opportunities”, derulat în Helsinki, Finlanda, în perioada 8-14 iulie 2022.
Rezultatul proiectului
Produsul final al acestui proiect este un ghid de activități de integrare, cu titlul „Repere curriculare și metodice pentru realizarea unei educații incluzive la clasele de liceu”. Ghidul realizat în cadul proiectului conține exemple de activități didactice și este destinat profesorilor care lucrează cu clase debutante.
În cadrul proiectului a fost realizată de către participanții la mobilitățile de formare o procedură operațională de gestionare a programelor de asistență socială a elevilor vulnerabili. La activitate a participat și prof. Liliana Rujanu, formator în cadrul Casei Corpului didactic Iași, iar prin intermediul aplicațiilor electronice au participat și colegii profesori din alte țări cu care au fost împărtășite experiențele profesionale în timpul mobilităților.
La nivel național, la termenul din luna mai a anului curent, 26 de instituții educaționale din Iași și-au dovedit interesul și capacitatea de a atrage fonduri europene pentru dezvoltarea resursei umane, prin formare în context transnațional, în afara țării. De remarcat este buna repezentativitate la nivelul județului: alături de cele 16 proiecte ce provin de la instituții acreditate Erasmus+ ce au beneficiat de evaluare în procedură simplificată se regăsesc alte 10 candidaturi aprobate pentru unități de învățământ atât din mediul urban, cât și rural. În ceea ce privește Colegiul Economic Administrativ Iași, instituția a reușit să obțină o finanțare de 26.580 de euro.