Ministrul Educației, Daniel David, a declarat, luni, la Digi24, că profesorii ar trebui să fie evaluați pe baza unor indicatori de performanță, iar în acest fel să fie și plătiți.
Întrebat despre banii pe care cadrele didactice îi obțin din meditații, ministrul a declarat că nu este „pentru a le interzice”, dar că „trebuie făcute legal și evitate conflictele de interese”.
„Ar trebui să gândim o serie de indicatori de performanță astfel încât în funcție de performanțele pe care le ai, cei care au performanțe mai mari la clasă să poată să câștige mai mult. Să apară și această diferențiere”, a spus Daniel David.
Ce spune Daniel David despre meditații
El a făcut precizări și despre meditații, spunând că dacă banii „sunt vizibili”, iar meditațiile „se fac legal”, atunci „este în regulă”.
„Meditațiile nu trebuie făcute pe ascuns, adică nu trebuie făcute într-o manieră în care nu pot fi fiscalizate și în același timp trebuie să avem grijă să evităm conflictul de interes, dar nu sunt pentru a le interzice”, a precizat fostul rector universitar.
Noul ministru al Educației a spus că lucrează la o reformă a învățământului superior și a cercetării, prin care institute naționale, cele ale Academiei, universități sau centre de cercetare private să colaboreze între ele, pentru a evita „cheltuirea de resurse și competiția în sens prost”.
Ministrul Educației: „Lucrez la un diagnostic al întregului sistem”
Daniel David a spus, referitor la bugetul Ministerului Educației, că se așteaptă „să fie ușor mai mare față de anul trecut”.
„După această primă etapă, lucrez la un diagnostic al întregului sistem și de educație și de cercetare pentru a știi ce funcționează bine și de ce. Iar acel diagnostic va sta la baza a ceea ce eu văd ca a doua parte a mandatului, când sper să ne așezăm politic și sper ca pe la mijlocul anului și aspectele financiare să funcționeze mai bine”, a adăugat ministrul Educației.
Jupine, faci si tu pseudoreforma ca toti ceilalti! Redati demnitatea si autoritatea profesorilor, salarii decente si, apoi, discutati de obligatii!
Alooo…pana la salarii decente, sa vedem ce livreaza profesorii, sa vedem performanta.
Ca s satul de loazele care ies pe banda rulanta, spagi la profesori, indiferenta profesorilor, pretentiile nesimtite, spagile.mascate in pregatiri in particular, etc.
cam asa gandeam si eu pana a-mi da copchii la scoala. dupa aia m-am cam lamurit ce si cum.
proful e si el om, nu-i nici sfant si nici apostol. te mai enerveaza si frate-tu, d-apoi unu strain. asta-i una la mana.
a doua la mana e ca proful lucra cu materialul clientului. nu are posibilitatea sa aleaga elevii. cu ce gaseste in clasa, cu aia trebe sa si lucre. normal ca rezultatele difera.
a treia la mana ii ca proful nu-l poate invata pe copchil daca ala nu vrea. n-are ce-i face. sa vrei sa inveti vine din familie, nu de la scoala.
Subscriu. Copilul îl ai așa cum îl crești. Nu te poți aștepta ca școala să facă totul și tu, ca părinte, nimic. Dacă te vede că seara citești, atunci o să citească și el. Dar câți dintre noi mai au bibliotecă acasă?
Da, e bine de luat in calcul acest aspect- competenta si performanta la locul de munca in oricare domeniu, nu doar in invatamant. Salariatii, un procent ridicat din pacate,au uitat un lucru si anume ca au si obligatii pe care nu le indeplinesc, darisi cer drepturile. Prin introducerea performantei ca si criteriu pentru salarizare ar putea duce la constientizare. In multe institutii nu exista organizare, comunicare si nu toata lumea isi face treaba. Este doar parerea mea personala.