Prima pagină » Eveniment-Social » Prodecanul Facultăţii de Zootehnie din cadrul USAMV Iași a discutat despre efectele pozitive și negative ale învățământului online în mediul universitar, provocările educaţionale din plină pandemie, dar și despre platformele e-learning, în Studioul BZI LIVE – FOTO/ VIDEO

Prodecanul Facultăţii de Zootehnie din cadrul USAMV Iași a discutat despre efectele pozitive și negative ale învățământului online în mediul universitar, provocările educaţionale din plină pandemie, dar și despre platformele e-learning, în Studioul BZI LIVE – FOTO/ VIDEO

02 feb. 2021, 17:56,
în Eveniment-Social

Marţi, 2 februarie 2021, la ora 15.00 în lumina reflectoarelor Studioului BZI LIVE a fost programată o interesantă emisiune de actualitate şi profunzime! Dialogul a avut în prim-plan efectele negative ale învăţământului on-line în mediul universitar alături de şef lucrări dr. Mihaela Ivancia, prodecan al Facultăţii de Zootehnie din cadrul Universităţii de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară „Ion Ionescu de la Brad (USAMV) din Iaşi.

Educația, în ansamblul ei, înseamnă mai mult decât transmiterea unor informații, pentru că educația implică și modelarea de caractere, de personalități

În acest context, viziunea universitarului Mihaela Ivancia, Educația: „În ansamblul ei, înseamnă mai mult decât transmiterea unor informații, pentru că educația implică și modelarea de caractere, de personalități. Cadrele didactice, de la catedră și nu numai, comunică tinerilor valori, sentimente, atitudini în același timp cu informațiile de care aceștia au nevoie pentru a-și desăvârși pregătirea profesională. La rândul lor, tinerii transmit profesorilor lor propriile valori, sentimente și atitudini iar acest lucru ajută la formarea unor oameni mai buni și mai de folos societății, pentru că într-un final aici trebuie să ducă educația: la o societate superioară, cu un grad de înțelegere și toleranță mai mare decât în epocile anterioare”.

Pornind de la aceste deziderate, educația on-line, din păcate, nu este suficientă, pentru că astfel se realizează doar o transmitere de informații, uneori incompletă, alteori trunchiată, iar alteori de-a dreptul absentă

Mai departe, domnia sa arata că: „Pornind de la aceste deziderate, educația on-line, din păcate, nu este suficientă, pentru că astfel se realizează doar o transmitere de informații, uneori incompletă, alteori trunchiată, iar alteori de-a dreptul absentă. Deși sunt mai multe platforme e-learning care sunt la dispoziția sistemului de învățământ, utilizarea lor nu suplinește dialogul față în față, dialog care poate duce la o înțelegere mai bună a informațiilor prin limbajul non-verbal și paraverbal. Din nou din păcate, infrastructura necesară utilizării acestor instrumente de lucru, cum ar fi curentul electric sau accesul la internet, nu este la cei mai buni parametri și, în acest fel, se viciază și mai mult calitatea actului educațional.

Totuși, dincolo de impedimentele tehnice legate de mijlocele minime necesare fiecărui student, dincolo de starea anormală generată de comunicarea mijlocită, cel mai greu este faptul că nu poți „citi” cu adevărat pe fiecare în parte așa cum o faci în sala de curs. De aceea, sistemul hibrid utilizat de universitatea noastră este de un real folos, atât pentru studenți cât și pentru cadrele didactice”, a conchis şef. lucrări dr. Mihaela Ivancia, prodecan al Facultăţii de Zootehnie din cadrul USAMV Iaşi. Astfel, despre toate acestea, provocările educaţionale din plină pandemie, plusuri şi minusuri ale învăţământului on-line, proiecte pe care le derulează profesorul Ivancia s-a mai dialogat în această producţie media BZI LIVE incitantă!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`