Prima pagină » Actualitate » Probleme pentru cetățenii care au sume mari în bănci! Ce se întâmplă cu economiile lor
Probleme pentru cetățenii care au sume mari în bănci! Ce se întâmplă cu economiile lor

Probleme pentru cetățenii care au sume mari în bănci! Ce se întâmplă cu economiile lor

26 nov. 2024, 14:20,
Mirela Gabriela Todosi în Actualitate

Probleme pentru cetățenii care au sume mari în bănci! Unii se întreabă câți bani ar trebui păstrați în cont și vor să afle de ce nu este bine să dețină mulți bani într-un singur cont bancar. Iată ce se întâmplă cu economiile lor.

Probleme pentru cetățenii care au sume mari în bănci!

Multe persoane vor să afle câți bani ar trebui să țină în cont pentru a gestiona mai bine finanțele. Totul depinde de stilul de viață, venituri și obiective financiare. Este esențial să nu-ți păstrezi toate economiile într-un singur cont fără dobândă. Restul poate fi investit sau economisit.

Experții recomandă să păstrezi în contul curent doar suficient pentru a acoperi cheltuielile lunare și o mică rezervă, transferând restul în conturi de economii sau investiții.

Cetățenii sunt îndemnați să își împartă economiile în două categorii:

  • Fonduri pentru cheltuieli curente, păstrate în contul principal.
  • Economii pe termen lung, transferate în conturi de economii, depozite bancare sau investiții în fonduri mutuale.

La ce trebuie să fie atenți cei care au bani în conturi

O nouă metodă de înșelătorie face ravagii printre cetățeni. Este vorba despre pretexting. Prin această tactică, atacatorii creează scenarii credibile pentru a înșela victimele să divulge informații confidențiale sau să transfere bani. Pretexting-ul implică construirea unui context fals, o poveste convingătoare, pentru a manipula victimele. Cea mai frecventă este frauda CEO, unde atacatorii se dau drept directori de companii și păcălesc angajații să transfere fonduri sau să dezvăluie informații personale.

Specialiștii în securitate cibernetică le recomandă cetățenilor să respecte câteva reguli simple pentru a nu fi victime ale fraudelor bancare: monitorizarea informațiilor personale, care permite utilizatorilor să verifice dacă datele lor personale cum ar fi adresa, numărul de telefon sau e-mailul apar în căutările online. O altă măsură de securitate este solicitarea eliminării datelor. Dacă anumite informații personale sunt expuse online, cetățenii pot înainta o cerere directă către Google pentru eliminarea acestora. Pe lângă pretexting și phishing, alte metode de atac, cum ar fi escrocheriile prin emailuri sau șantajul, sunt responsabile pentru fraudele bancare.

De asemenea, hackerii redirecționează apelurile telefonice către instituții bancare direct către infractorii cibernetici, lăsând victimele fără bani și fără să știe ce se întâmplă. Prin mecanismul FakeCall, atacatorii obțin acces la informații financiare sensibile și pot manipula utilizatorii pentru a le extrage datele bancare.

FakeCall poate intercepta și redirecționa apelurile efectuate către numerele băncilor, astfel încât victima ajunge să comunice, în realitate, cu hackeri. Pentru a evita riscul infectării relefonului cu FakeCall, este esențial ca persoana să instaleze aplicații doar din surse sigure, precum Google Play. Deși și în Play Store se pot strecura aplicații periculoase, acestea sunt de regulă detectate și eliminate prin sistemul Google Play Protect.

Din acest motiv, cei care au sume mari de bani în conturi trebuie să fie atenți la securitatea datelor personale și a celor de pe card și să nu cadă pradă infracțiunilor. Băncile au lansat recent un avertisment pentru cetățeni pentru a nu fi victime ale fraudelor online. Tot mai multe tipuri de fraude îi lasă pe cetățeni fără bani în conturi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`