Prima pagină » Actualitate » Probleme mari pentru șoferii Uber și Bolt! Ce trebuie să facă dacă vor deveni angajați
Probleme mari pentru șoferii Uber și Bolt! Ce trebuie să facă dacă vor deveni angajați

Probleme mari pentru șoferii Uber și Bolt! Ce trebuie să facă dacă vor deveni angajați

03 oct. 2023, 09:28,
în Actualitate

Se anunță probleme mari pentru șoferii Uber și Bolt dacă legislația europeană este aproape de a constrânge companiile de ridesharing. Astfel, Uber și Bolt vor fi obligate să îi angajeze pe șoferii care lucrează pentru ei. Acest lucru va avea efecte atât asupra costului curselor, cât și asupra lucrătorilor.

Probleme mari pentru șoferii Uber și Bolt

Modificarea legislației europene ar putea afecta companiile de ridesharing. Acestea ar fi nevoite să-și revizuiască acest model de afaceri. Șoferii Uber sau Bolt vor trebui să respecte alte reguli, deoarece nu vor mai fi considerați lucrători independenți, ci angajați.

Legea ar putea transforma mulți șoferi și curieri în angajați cu normă întreagă și vizează lipsa de protecție socială și beneficii în ceea ce este cunoscut sub numele de economie gig, condusă de aplicații care oferă perioade scurte de muncă temporară.

Printre cei afectați se numără și Uber, companie care a fost mult timp imaginea de referință pentru firmele din Silicon Valley care sfidează reglementările și au creat economia „gig“. Economia de tip „gig” sau de sharing este definită ca fiind o piaţă online în care cererea se întâlneşte cu ofertă, respectiv furnizorii de servicii / freelancerii se întâlnesc cu viitorii clienţi.

Comisia Europeană vrea ca șoferii Uber sp fie angajați

Uniunea Europeană intenționează să adopte reguli noi care ar putea reclasifica până la 4,1 milioane de lucrători ca angajați, în loc de contractori independenți. Dacă legislația se va schimba, țările membre vor avea timp până la sfârșitul anului 2025 pentru a-și armoniza legislația cu cea europeană.

Anabel Diaz, sefa diviziei de Mobilitate a Uber în Europa, a declarat că compania de ridesharing ar putea fi forțată să se retragă din „sute” de orașe europene din cauza noii legislații a UE privind economia „gig“, potrivit Financial Times.

Schimbarea legislației ar reclasifica șoferii și curierii care lucrează pentru Uber, Bolt și companii similare ca angajați, acordându-le drepturi deplină la locul de muncă.

În prezent, majoritatea lucrătorilor pe platforme din UE sunt clasificați ca independenți, cu toate că trebuie să respecte reguli și restricții similare celor angajați. Noua lege ar trebui să oblige Uber să majoreze prețurile cu până la 40%, iar asta ar putea însemna și timpuri de așteptare mai lungi din cauza numărului mai mic de șoferi.

Spania a adoptat măsura încă din 2021, când le-a acordat lucrătorilor din economia „gig“ drepturi de angajați cu normă întreagă. În Regatul Unit, tot în 2021, s-a stabilit că șoferii Uber sunt „lucrători” în loc de independenți, ceea ce înseamnă că au drepturi de bază precum concediu plătit, pauze de odihnă și salariul minim național.

În Germania, Uber folosește companii de gestionare a flotei care își angajează direct șoferii pentru a putea respecta legislația locală.

În celelalte țări din UE, șoferii Uber au fost clasificați drept contractanți independenți, ceea ce are implicatii semnificative pentru beneficiile lor de angajați și protecțiile legale. Această clasificare a fost subiect de dispută și examinare legală, deoarece ridică preocupări cu privire la bunăstarea și drepturile lucrătorilor din economia „gig“.

Astfel, se anunță probleme mari pentru șoferii Uber și Bolt dacă legislația europeană va fi modificată.

Comentarii
  • in RO soferii Uber/Bolt sunt deja angajati… nu ai platformelor respective dar sunt angajati cu contract de munca!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`