Prima pagină » Economic Local » Probleme la punctul de reciclare de la Lidl Poitiers. Clienții s-au enervat pentru că au așteptat 40 de minute din cauza defecțiunilor aparatelor

Probleme la punctul de reciclare de la Lidl Poitiers. Clienții s-au enervat pentru că au așteptat 40 de minute din cauza defecțiunilor aparatelor

01 iul. 2024, 02:00,
Raluca COSTIN, în Economic Local

Clienții care au vrut să recicleze sticlele din plastic în punctul de la Lidl Poitiers, weekendul trecut, au avut parte de o surpriză neplăcută. Aceștia s-au enervat din cauză că au așteptat 40 de minute să poată recicla, după ce aparatele s-au defectat de nenumărate ori. Nu e prima dată când se întâmplă asta la acel punct de colectare, spun persoanele nemulțumite

Reciclarea plasticului le provoacă dureri de cap și nervi consumatorilor din cauza defecțiunilor la aparate. Asta s-a întâmplat și în urmă cu câteva zile, când mai multe persoane au vrut să recicleze sticlele din plastic la centrul de la Lidl Poitiers.

„Sâmbătă, 29 iunie 2024, am fost la punctul de reciclare a sticlelor de plastic de la magazinul Lidl, de pe bulevardul Poitiers. Am stat la rând aproximativ 40 de minute din cauza nenumăratelor defecțiuni pe care aparatele le aveau. Aparatele se strică foarte des. La câteva minute, apărea o eroare și eram nevoiți să așteptăm un angajat din magazin, pentru a remedia situația. Angajații veneau și ei foarte greu, undeva la 10 minute așteptam doar ca să vină un angajat și să constate situația. Ori era o problemă în spatele aparatelor, ori era o problemă în față. Ba veneau și scoteau cutiile cu sticle reciclate, ba deschideau aparatul în partea din față, pentru că se bloca hârtia de bonuri valorice. În ritmul ăsta, să stau câte 40 de minute pentru a recicla câteva sticle, mai bine mă las păgubașă”, a spus Luciana, o tânără din Iași, nemulțumită, care vine des la acest punct de reciclare a plasticului.

Condițiile din containerele unde se aduc sticlele la reciclat sunt improprii

Tânăra mai spune că e un aer irespirabil în acel centru de reciclare.

„O altă problemă este modul în care sunt organizate modulele astea. Aerul în interior este irespirabil, nu exista nici urmă de climatizare. Pe lângă faptul că am stat în soare 40 de minute, pe 35 de grade, în momentul în care am intrat în containerul respectiv cred că erau peste 40 de grade și un miros înțepător, probabil de la sticlele reciclate”, mai spune ieșeanca.

Client din Iași: „Pe lângă faptul că iei din banii mei, mă și umilești”

O altă persoană spune că va renunța la reciclarea sticlelor, dacă organizarea va fi la fel de proastă.

„Nu mai reciclez. Mai bine le arunc și o să le ia oamenii străzii. E bătaie de joc, nu este deloc bine organizată situația! Mai mult, sunt zile în care cei de la barurile din zonă sau magazine vin cu cărucioare întregi cu sticle. Nu e normal, ar trebui pentru cantități așa mari să existe un alt aparat. Vine un om cu cinci sticle, care stă la rând, poate, o oră să-l aștepte pe un patron de bar, care are de băgat 100 de sticle. Lucrul acesta se întâmplă în fiecare zi. Sub nicio formă, acesta nu este un demers prin care să faci populația să vrea să recicleze. Pe lângă faptul că iei din banii mei, mă mai și umilești. Mă obligi să stau la rând în niște condiții groaznice, ca să cerșesc dreptul meu. Nu e normal ce se întâmplă”, a spus Lucian, un alt ieșean nemulțumit.

Reporterii BZI au încercat să ia legătura cu reprezentanții Lidl Poitiers, dar nu au reușit până la închiderea ediției. O situație asemănătoare s-a întâmplat la un magazin Mega Image, din Iași. O tânără a depus reclamație pentru că nu s-a făcut reciclarea sticlei din plastic manual, după ce se defectase aparatul de reciclat. Supermarketul a fost amendat cu 1.000 de lei de Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor pentru comportament incorect față de consumator.

Cum funcționează SGR?

Sistemul de garanție-returnare (SGR) a fost implementat în România începând cu data de 30 noiembrie 2023, moment din care românii trebuie să plătească o garanţie de 50 de bani când cumpără o băutură îmbuteliată în ambalaje între 100 ml şi 3 litri (apă, băuturi răcoritoare, bere, cidru, vin, băuturi spirtoase) de la un comerciant. Ulterior, după golirea ambalajului, consumatorul trebuie să îl aducă într-unul dintre punctele de returnare organizate de comercianţi şi primește înapoi, pe loc, valoarea garanţiei plătite iniţial, fără a fi condiţionat de prezentarea bonului fiscal. Ambalajele pentru care trebuie plătită garanția sunt marcate cu sigla „Ambalaj cu garanție”, indicând eligibilitatea lor pentru sistem. Operatorii economici care refuză să returneze garanția ambalajelor riscă amenzi de până la 50.000 de lei. Astfel, au apărut probleme la punctul de reciclare a plasticului, de la Lidl Poitiers.

Comentarii
  • Lucrul acesta se intampla frecvent si la alte magazine Lidl. Si nu numai la ei ci si la alte supermarketuri.
    Sa stai si cate o ora la coda sa reciclezi 5-6 recipiente mai bine te lasi pagubas.

  • sunt obligati sa preia ambalajele daca nu functioneaza aparatul. reclamatie lagarda de mediu!

  • Peste tot e la fel, aglomerat sau nu merg aparatele.
    Inca nu e totul ok dar mergem mai departe pentru ca se vede ca orasul s-a curatat de pet-uri.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

BZI - Editia Digitală
06 iulie 2024
06 iulie 2024