Prima pagină » Local » Proba la matematică de la Simularea Examenului de Evaluare Naţională: Test grilă și problemă de geometrie

Proba la matematică de la Simularea Examenului de Evaluare Naţională: Test grilă și problemă de geometrie

06 apr. 2022, 02:00,
Ana Crețu, în Local

Proba la matematică de la Simularea Examenului de Evaluare Naţională este considerată a fi mai dificilă decât cea la română. Elevii ieșeni au avut ieri, 5 aprilie 2022, simularea la matematică. La Iași s-au prezentat 7.452 de elevi din cadrul celor 171 de unități de învățământ

Subiectele de la Simularea la matematică le dau, în fiecare an, bătăi de cap elevilor, iar, nu de multe ori, aceştia s-au plâns de gradul de dificultate sau de ambiguitatea cerinţelor. Elevii de clasa a VIII-a au avut la dispoziție 120 de minute ca să rezolve subiectele de matematică din momentul în care s-a încheiat distribuirea subiectelor.

proba la matematica2

Proba la matematică de la Evaluarea Naţională este considerată a fi mai dificilă decât cea la română

Antonina Bliorț: ”La Iași au fost prezenți 7.452 de elevi din cele 171 de unități de învățământ”

un pix pe o foaie cu exercitii de matematica rezolvate

Elevii de clasa a VIII-a au la dispoziție 120 de minute ca să rezolve subiectele de matematică din momentul în care s-a încheiat distribuirea subiectelor.

Prezența elevilor de la unitățile de învățământ din Iași a fost una foarte bună. Subiectele au fost redactate sub forma unei broșuri, iar elevii au scris rezolvarea direct în acea broșură.

”Proba de astăzi (n.r.-marți, 5 aprilie 2022) s-a desfășurat în condiții bune în toate cele 171 de unități, fiind prezenți 7.452 de elevi ( 93%). Am avut aceeași prezență ca ieri, la proba de la Limba și literatura Română. Din fericire, niciun elev nu a fost eliminat”, menționează purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Școlar Județean Iași, Antonina Bliorț.

La proba de matematică figurile geometrice au putut fi completate/realizate cu creion sau stilou/pix de culoare albastră.

Fiecare unitate școlară va analiza rezultatele proprii și va stabili propriul program de activităţi remediale, menite să asigure o pregătire cât mai bună tuturor elevilor care vor susține, la finalul anului școlar, examenul de Evaluare Națională.

În județul Iași nu au fost solicitări pentru susținerea probei la Limba și literatura maternă. Rezultatele probelor scrise de la Simularea Evaluării Naționale vor fi aflate de elevi pe 14 aprilie, potrivit calendarului oficial. Pentru a rămâne la zi cu materia mulți elevi au ales să apeleze la meditații cu profesori din domeniu.

inspectoratul scolar judetean iasi

Rezultatele probelor scrise de la Simularea Evaluării Naționale vor fi aflate de elevi pe 14 aprilie, potrivit calendarului oficial

În ce a constat proba la matematică de la Simularea Evaluării Naționale de anul acesta

o eleva care rezolva un exercitiu de matematica la tabla

Pentru a rămâne la zi cu materia, mulți elevi au ales să apeleze la meditații cu profesori din domeniu

Anul acesta, elevii ieșeni au avut de rezolvat trei subiecte, fiecare punctate cu 30 de puncte și 10 puncte acordate din oficiu. La Subiectul I și II elevii au avut de răspuns la itemii obiectivi de tip grilă. Pentru Subiectul al III-lea rezolvările se puteau scrie și argumenta pe foaia de examen, în dreptul problemei, având suficient spațiu.

Primul subiect a avut șase exerciții prin care candidații trebuiau să încercuiască varianta corectă, în urma calculului efectuat. Cel de-al doilea subiect a tratat partea geometrică, iar elevii trebuiau să măsoare segmentul AB, conform cerinței pentru primul exercițiu. S-au verificat abilitățile elevilor de clasa a VIII-a și în vederea măsurării unghiurilor AOB și BOC de la exercițiul al doilea. Lungimea liniei mijlocii a trapezului ABCD, având în vedere că AB=4cm și CD=8cm, elevul a trebuit să identifice din cele patru variante de răspuns, răspunsul corect. Subiectul al III-lea s-a axat pe rezolvarea exercițiilor  direct pe foaia de examen. Trei exerciții au fost din segmentul algebrei, iar celelalte trei din geometrie.

Proba la matematică din acest an a avut drept scop verificarea nivelului de pregătire al școlarilor, având în vedere că elevii din clasa a VIII-a au învățat o bună perioadă de timp în online.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *