Pentru a funcționa la un interval optim de temperatură, vehiculele sunt echipate cu o instalație de răcire. Atunci când aceasta nu funcționează corect, motorul se supraîncălzește, putând cauza daune costisitoare sau chiar ireparabile.
Printr-o întreținere corespunzătoare a mașinii, supraîncălzirea motorului poate fi prevenită. Descoperă din acest articol care sunt principalele cauze, care duc la creșterea temperaturii motorului și cum să procedezi, pentru a nu ajunge într-o astfel de situație.
Scăderea lichidului de răcire
Nivelul de răcire are rolul de a menține motorul la o temperatură optimă, un nivel scăzut al acestuia ducând la supraîncălzire. În cazul în care acesta scade, din cauza unei scurgeri, se recomandă aerisirea sistemului de răcire după reumplere, pentru a remedia eficient problema.
Completarea cu antigel se realizează rapid și nu este costisitoare, însă este o măsură importantă pentru protejarea motorului.
Defectarea termostatului
Dacă ai un termostat Range Rover defect, acesta nu poate regla debitul lichidului de răcire și astfel supraîncălzirea motorului nu poate fi prevenită. Termostatul direcționează lichidul de răcire, doar atunci când motorul se încălzește.
De aceea, dacă motorul mașinii se încălzește, una dintre cauze poate fi un termostat defect.
O altă componentă importantă în funcționarea motorului la o temperatură corectă – termoflot Range Rover – poate cauza probleme cu radiatorul, creșterea temperaturii uleiului sau scurgeri de ulei, dacă se defectează. O vizită la un atelier auto, va identifica orice probleme cu răcitorul de ulei.
Defectarea ventilatorului
Sistemul de răcire este alcătuit din radiator și ventilator. Atunci când acesta din urmă nu mai funcționează, reduce abilitatea de răcire a antigelului.
Poți observa o problemă cu ventilatorul, dacă temperatura lichidului de răcire crește la viteze mici sau când ești cu mașina la relanti. În aceste situații, este posibil ca ventilatorul să nu mai funcționeze și să fie necesară înlocuirea lui.
Defectarea garniturii de chiulasă
O defectare a garniturii de chiulasă poate cauza probleme cu sistemul de răcire, deoarece împinge aerul în interiorul acestuia, care va rămâne blocat, ducând la supraîncălzirea antigelului.
De asemenea, o garnitură de chiulasă defectă, poate duce la un amestec între uleiul de motor și lichidul de răcire, ceea ce va avea urmări nedorite asupra menținerii motorului la o temperatură optimă.
În cazul în care unele componente auto sunt uzate și trebuie înlocuite, optează pentru piese Range Rover originale, de calitate, care să fie compatibile întru totul cu mașina ta.
Înfundarea radiatorului
O altă cauză, ce poate duce la supraîncălzirea motorului, este înfundarea radiatorului. Aceasta este întâlnită mai rar, fiind necesară verificarea radiatorului, dacă nu observi o altă cauză, răspunzătoare pentru un sistem de răcire defectuos.
Defectarea pompei de apă
Există situații în care pompa de apă este responsabilă de supraîncălzirea motorului. Aceasta este acționată de cureaua de distribuție și are rolul de a păstra un flux al lichidului de răcire, astfel încât să poată răci motorul.
Probleme cu vasul de expansiune
Nu în ultimul rând, problemele de supraîncălzire a motorului pot fi cauzate de înfundarea vasului de expansiune. Dacă se defectează, aerul va pătrunde în sistemul de răcire.
Verificarea periodică a sistemului de răcire, poate preveni defectarea lui și consecințele pe care le poate avea asupra mașinii tale. Cere o evaluare la un mecanic, pentru a afla exact ce componentă a sistemului de răcire este defectă și cum o poți repara.