Prima pagină » Local » Primul tren spre mare a plecat din Gara Iași. Ieșenii au profitat de ziua liberă de 1 Mai pentru a prinde din nou răsăritul la malul mării

29 apr. 2023, 08:18,
Petronel-Vlăduț Ștefan, în Local

Zeci de tineri au aglomerat gara din Iași pentru a prinde primul tren spre mare din acest sezon estival. Ieșenii au profitat de zilele libere și și-au făcut bagajul pentru o minivacanță la mare. Multe persoane au preferat să apeleze din nou la serviciile CFR pentru a ajunge pe litoral. Biletele pentru cursa de Mangalia au fost deja vândute în întregime cu câteva zile înainte

O traditie care s-a conturat de mai multi ani de zile, continuă și acum, oameni din toată țara s-au îmbarcat în trenuri pentru a prinde din nou rasaritul la malul marii.

Ieri, 28 aprilie, la 21:27 a plecat primul tren pe ruta Iași-Mangalia, cursă pe care au parcurs-o calatorii în aproximativ 9 ore și jumătate. Veniți fie cu un ghiozdan în spate sau cu trolerele pline cu bagaje după ei, tinerii s-au îmbarcat în tren cu voie bună și cu chef de distracție.

O poză cu trenul Iași Mangalia

Trenul Iași-Mangalia va funcționa pe tot parcursul verii

Ieșenii au profitat de zilele libere și au plecat spre mare

O poză cu gara Iași

Tinerii s-au îmbarcat în primul tren spre mare din acest an

Aseară, gara din Iași a vuit de râsete și discuții de la oamenii care urmau să se îndrepte spre mare. Deși preferințele sunt diferite, un singur lucru este cert, toți sunt în căutarea distracției și a amintirilor de neuitat.

„Totul a fost spontan din partea noastră, desigur că ne gândeam să mergem, însă nu lua nimeni nicio decizie. Așa că luni ne-am zis cu toții, hai să mergem, am venit să ne luam bilete și asta a fost. Costurile nu sunt chiar atât de ridicate pentru două nopți, am plătit trenul 125 de lei dus-întors, cu reducere de student și cazarea, ne ajunge undeva la 200 de lei pe noapte. Cu siguranță cred că o să mă distrez pe cinste, mai ales că merg în Vama Veche și din experiența avută din anii trecuți, a fost totul super”, povestește încântat George, un călător din trenul spre Mangalia.

Cele mai vânate destinații din această perioadă sunt Vama Veche și Costinești, unde organizatorii știu cum să-și atragă potențialii clienți prin organizarea unor anumite evenimente.

Cei mai mulți dintre turiști preferă trenul

O poză cu gara din Iași

Cei mai mulți au preferat să meargă cu trenul datorită costurilor mai mici

Se pare că și în acest an, turiștii au preferat să meargă cu trenul, în detrimentul celorlalte mijloace de transport. Prețurile mai reduse, în special pentru elevi și studenți, i-au determinat pe mulți să-și cumpere bilete pentru a merge spre mare.

În ceea ce privește cazările, prețurile pot fi destul de ridicate în această perioadă, cazarea pe noapte pentru o persoană poate începe de la 200 de lei, în funcție de condiții, însă unii mai temerari preferă să stea cu cortul, chiar pe plajă.

„A fost totul foarte spontan, am hotărât împreună cu prietena mea acum puțin timp în urmă să mergem. Noi avem un stil mai diferit, când mergem în vacanță noi vrem să slăbim. Am preferat să mergem cu trenul pentru că este mult mai ieftin și este destul de confortabil așa, am coborât în stație și după nu mai am nicio grijă. Inițial, am spus că mergem cu cortul, însă am găsit pe ultima sută de metri o cazare la rulotă, unde vom da cam 250 de lei pentru trei nopți. E o tradiție deja, pentru mine e al patrulea an când merg. Tot ce vreau este să văd și eu un răsărit la malul mării din Vama Veche”, declara entuziasmată Daria.

Este evident că ieșenii au profitat din plin de zilele libere din această perioadă, acum fiind cel mai bun prilej pentru a face o excursie la mare. Tinerii au plecat cu zâmbetul pe buze cu primul tren din Iași spre mare și se așteaptă la nopți de neuitat pe litoral.