Prima pagină » Titlurile zilei » Primarul Mihai Chirica, disperat să rezolve traficul din Bucium! Pe viteză, de ochii votanților, promite un nou drum – FOTO

Primarul Mihai Chirica, disperat să rezolve traficul din Bucium! Pe viteză, de ochii votanților, promite un nou drum – FOTO

02 dec. 2023, 02:00, 25 ,
Alexandra MAISNER, în Titlurile zilei

Edilul Iaşului, Mihai Chirica, disperat să rezolve problema cu traficul din Bucium, a început să promită electoratului construirea unui nou drum

Primarul Iaşului caută soluţii pentru decongestionarea traficului infernal din oraş, inclusiv din zona Bucium. De frica protestelor oamenilor care s-au săturat să petreacă ore în şir într-un oraş sufocat de circulaţia rutieră, acesta s-a apucat să le promită ieşenilor proiecte de anvergură ce au ca subiect construirea unor străzi noi, a unor poduri şi pasaje. Însă acestea se vor dovedi, ca şi până acum, doar nişte promisiuni electorale. De când ocupă scaunul de primar al Iaşului, Mihai Chirica nu a construit nicio stradă nouă şi nici nu şi-a dus promisiunile din campania electorală trecută la capăt.

Mihai Chirica, disperat să rezolve problemele cu traficul din Bucium, promite un drum nou. Strada ar trebui construită lângă pârâul Vămăşoaia

Recent, edilul Iaşului, Mihai Chirica, presat de cetățenii care au ajuns inclusiv în şedinţa de Consiliu Local să-i ceară explicaţii cu privire la situaţia traficului infernal din Bucium, a promis electoratului construirea de drumuri noi. Acesta a omis să specifice că mai multe proiecte de anvergură pe care le-a promis în campania electorală trecută nu le-a realizat. Aici amintim despre construirea celor două pasaje subterane în Podu Roș, în locul celor două pasaje supraterane peste râul Bahlui.

„Includerea în bugetul local al anului 2024 a sumelor necesare pentru crearea de străzi noi în lungul pârâului Vămăşoaia, unde deja am identificat un culoar unde putem să creăm o cale paralelă de defluire şi a unei străzi alternative, care este I. C. Constantineanu. Am mai discutat noi pe marginea ei, e oarecum, cumva, pe coama dealului Bucium, versant estic, care ar putea să fie, de asemenea, o cale de circulaţie alternativă, în special pentru cei care locuiesc pe versantul estic. Vom face, în continuare, demersurile la Ministerul Transporturilor, în ceea ce priveşte subtraversările sau supratraversările căilor ferate.

Sunt lucruri care nu mai depind de noi. Am început un asemenea demers împreuna cu CFR Infrastructură, prin care vrem să ducem strada Cronicar Mustea către strada Manta Roşie, acolo urmând să se construiască un pasaj subteran, dar necesită şi relocarea unor ateliere de reparaţii nefolosite de către CFR, dar foarte utile pentru noi. Până în momentul de faţă, nu avem niciun răspuns din partea dumnealor. Şi, de asemenea, introducerea unor traversări şi subtraversări pe tronsonul de cale ferată între pasajul Socola şi uzina ArcelorMittal, înspre fosta secţie de zincare, deci ieşirea spre Metalurgie care, de asemenea, ar putea fi străpunsă în două locuri, am găsit noi şi sperăm ca în planul de modernizare a căilor ferate să ne apară.

Noi vom continua să propunem acest lucru către Ministerul Transporturilor, pentru a introduce în finanţare. Ne arătăm disponibilitatea să devenim cofinanţatorii acestor investiţii împreună cu Ministerul Transporturilor, în situaţia în care şi dumnealor îşi vor da aprobarea”, a spus edilul Iaşului, Mihai Chirica.

Primarul Iaşului a uitat de promisiunea privind noul stadion

Primarul Iașului, Mihai Chirica, a transmis recent că nu se poate discuta despre construirea unui nou stadion atâta timp cât nu au fost începute lucrările pe șantierul unde va fi construită Sala Polivalentă „Regina Maria”, deși în 2020 transmitea ieșenilor că noul stadion va fi amplasat tot în Moara de Vânt, în apropierea Sălii Polivalente și va fi unul de referință pentru România, cu mult peste Arena Națională, iar ambele proiecte ar fi trebuit să înainteze simultan. Practic, în august 2020, Mihai Chirica anunța că proiectul privind studiul de fezabilitate al Stadionului „Regele Ferdinand I” a fost finalizat și că va avea o capacitate de 24.179 de locuri.

Valoarea de atunci era estimată la 113 milioane de euro. Din punct de vedere arhitectural, acesta trebuia să fie inspirat de geometria coroanei Regelui Ferdinand. În ceea ce privește funcționalitatea sa, Mihai Chirica spunea atunci că locurile pe scaunele destinate publicului general vor fi organizate pe două niveluri de gradene (talonul, cu accesul publicului la cota superioară a acestuia, și balconul, cu realizarea accesului publicului la cota inferioară), cuprinzând zona de tribună est, parțial vest și cele două peluze, nord și sud.

Funcțiunile destinate publicului general vor fi organizate la nivelul parterului (nivelul de acces la talon și balcon), astfel încât fiecare sector să beneficieze independent de grupuri sanitare, zonă de alimentație publică etc. Spațiile aferente publicului VIP vor fi grupate în zona de vest, cu zona de scaune în tribuna vest și 40 de loje organizate pe două niveluri (parter și etaj 1), cu parcare subterană prevăzută la nivelul subsolului, cu zona de foaier și alimentație publică organizată la fiecare nivel VIP – demisol, parter, etaj 1 și etaj 3 – skybar.

În zona de vest (la nivelul subsolului) vor fi grupate spațiile destinate sportivilor și oficialilor, precum zona de lucru media. Însă nimic din ce a promis în 2020 nu a mai fost realizat. Singurele proiecte pe care edilul le-a realizat sunt nesemnificative faţă de promisiunile electorale din 2020.

Primarul Mihai Chirica, disperat să rezolve traficul din Bucium, a apelat din nou la promisiuni, doar de ochii votanților. Acesta a anunţat că vrea să construiască un drum nou, pasaje şi poduri.

Comentarii
  • PENSIONAR IASI

    LA PUSCARIE CU VITA CORUPTA DE CHIRICA SI AIVANOAIEI ,ISI BAT JOC DE IASI SI IESENI DE PREA MULTI ANI !

  • Chirică, la alegeri nu conta pe noi! ăștia de pe strada Văleni

  • Pana la alegeri, curge numai lapte si miere din gura Chiricului, dar dupa alegeri,…'” specialistii studiaza, dar nu au gasit solutii, oricum, cetatenii ar trebui sa foloseasca transportul in comun, sa nu-si mai duca copiii cu masina la scoala,…” bla, bla, bla,…Oricum pe votantii lui Chirica, nucleul lui dur, nu-i intereseaza traficul din Bucium sau Copou., ei merg cu tramvaiul sau autobuzul, asteapta si o ora in statie, ca-si aduc aminte cu nostalgie cum socializau ei inghesuiti de dadeau pe-afara in tramvaie pe timpurile tineretii

  • Pai daca „sunt lucruri care nu depind de noi”, de ce mintiti iesenii in campaniile electorale? Nu s-a facut nimic si acum vii iar si promiti? Crezi ca vei mai prostii iesenii? Nu domnule, rezolvati-va problemele in Justitie, fa vizita pe DR Vicol, da statului inapoi ce ai jecmanit de la oameni si lasa-ne cu toata clica ta din CL.

  • aveti ce ati votat

  • Voi astia care comentati nici nu contati. Stati acasa. Se vede nivelul .Nici n-ar trebui sa aveti drept de vot. Si nici sa nu va inmultiti folositi prezervativ. Hai pa.

  • Prin prisma capacitatii si activitatii mele zilnice in curtea Sokola…eu zic ca se circula excelent in Bucium.

  • Daca vrei sa fi credibil , fa drumul inainte de alegeri !!!

  • Ultimul lucru de care are nevoie Iașul este un stadion ca Lia Manoliu. Soseaua de centura cand se face?

  • Mare mincinos primarul asta.

  • Va face Chirica strazi, cartiere, un pic ca am erectie…

  • Ar trebui DNA si DIICOT sa studieze putin si domeniul crasmelor si teraselor din oras (Venetia din Tatarasi, Hala Centrala, toata zona Pallas, tot bulevardul Stefan cel Mare si Sfant si Piata Unirii).

  • excrementul Cikita acest puroi de excrement al lui Nechita sa ne-o sugaaa……..

  • dupa doua mandate in care nu a facut nimic, mai puneti botul la vrajelile penalului?

  • Debea asteptam alegerile sa nu mai votam cu tine irositor de bani publici care nu ai investit in strazi si infrastructura !!

  • nici o strada noua? dar stradela Sf Andrei ce este? artera care va lega Strada Sf. Andrei şi Palas Campus de Strada Palat ce este? s.a.

  • Hai sa-i ajute Dumnezeu sa faca tot ce promite! Bravo lui, idei are, sa vedem acum daca le va aplica! La planuri detaliate sta foarte bine, zici ca deja exista lucrurile astea si ca el deja le- a vizitat, pare ca vorbește din alta realitate! Cand el nu a fost in stare macar sa asfalteze strada Teascului din Bucium care este o rusine pt un oras ce se doreste capitala Moldovei… Apropo, la sate este asfalt, dle primar de municipiu. Si bancuta la poarta. In Iasi nu.

  • Daca l voteaza iar batranii din pd ros atrasi de panselute avem o problema.

    Nu a fost on stare sa faca pistele de biciclete si face strazi noi si stadioane.
    Traiasca Conestu, pt cei apropiati

  • Singura idee care merita retinuta este cea a unui drum pe culmea dealului Bucium. Asa se face : drum rapid, cu minim 50 m liber stanga si dreapta drumului + perdea forestiera de protectie. Nu pe langa case, ca sa stai la aproape fiecare poarta sa astepti sa iasa proprietarul cu masina din curte.

  • VOI FI REALES !!! IAR VOI VA VETI OFTICA !!! HA , HA , HAPCIU !!!

  • Pinocchio Chirica e disperat ca în curând va fi închis la câte dosare penale are, nu l prind alegerile în libertate

  • La puscarie cu infractoru asta . Numai blocuri are im cap , toate construite urat si in locuri aiurea . A sluțit pe vecie orasul

  • Vrajeala pentru prostii iubitori de panselute si gazon prin parcuri. Un JEG de om care face de rusine orasul asta la nivel national. Un mare corupt manevrat de imobiliarii locali, care nu este interesat deloc de binele cetateanului iesean. Oare cat mai trebuie sa asteptam sa-l vedem incatusat si bagat cativa ani la racoare? Ca sigur, la un moment dat, acolo va ajunge, fara dubii! Nu are cum sa scape la cate a facut!

  • Cine ti-a permis sa-mi dai adresa de e-mail unor straini fara a ma intreba daca iti permit s-o faci sau NU ?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *