Primarul Mihai Chirica desființează linia de tramvai de la Palatul Culturii. Sunt propuse două SF-uri (studii de fezabilitate -n.r.) pentru construirea a două pasaje subterane. Documentațiile trebuie finalizate în maximum 6 luni de la semnarea contractelor. Edilul a anunțat că mută pistele pentru biciclete pe carosabil
Primarul Mihai Chirica desființează linia de tramvai de la Palatul Culturii. Edilul a anunțat în cursul zilei de ieri că a comandat două SF-uri (studii de fezabilitate -n.r.) pentru infrastructura rutieră din Iași. Documentațiile se vor realiza după organizarea licitațiilor cu o prevedere bugetară de 300.000 lei, fără TVA. Unul dintre proiecte presupune înființarea unui pasaj subteran care să lege strada A. Panu cu strada Palat. Linia de tramvai ar urma să fie desființată în dreptul Casei Dosoftei. Astfel, pietonalul de pe bulevardul Ștefan cel Mare și Sfânt va fi extins până pe esplanada de la Palatul Culturii. Pasajul ar urma să aibă 200 de metri. Pe această lungime, tramvaiul va circula în subteran.
„Unul dintre ele face obiectul unei analize pe baza unui concurs de soluții, un pasaj subteran pe strada Anastasie Panu, care să permită prelungirea platformei pietonale pe Ștefan cel Mare până în fața Palatului Culturii, astfel încât Iașul, în această manieră, va avea cea mai extinsă platformă pietonală din țară. Practic, traficul rutier ar urma să intre în subteran din zona Mall Moldova, se conectează cu strada Palat și, mai departe, spre proiectul în curs de execuție, Palas Campus”, a declarat primarul Mihai Chirica.
Pasajul va avea două benzi pe sens pentru traficul auto.
Primarul Mihai Chirica desființează linia de tramvai și vrea un pasaj subteran și pe Aleea Sadoveanu
Totodată, alt pasaj subteran ar urma să fie construit de la rond Agronomie spre Aleea Sadoveanu pe o lungime de 300 metri. Pasajul ar trebui să preia traficul rutier dinspre noile cartiere rezidențiale și zona Breazu. S-a identificat în ultima perioadă o creștere a indicatorilor de trafic cu 35 la sută. Mai mult, s-ar realiza o platformă pietonală pentru Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară „Ion Ionescu de la Brad”. Intrarea se va realiza în zona Universității, în timp ce rampa de ieșire va fi pe bd. Carol I, în dreptul Bisercii „Sf. Nicolae”.
„Al doilea pasaj ar fluidiza traficul pentru noul cartier construit în zona Aleea Sadoveanu. Acest pasaj ar mai rezolva o problemă de substanță, pentru că ar putea uni cele două părți universitare, care au și clădiri pentru cursuri și cazare, și pe dreapta și pe stânga. Ar rămâne un singur spațiu comun. Sperăm ca în următoarele 6 luni să avem primele soluții, să realizăm proiectul tehnic și să accesăm fonduri europene”, a mai spus primarul Mihai Chirica.
Pasajul va beneficia de o singură bandă pe sens. Cele două proiecte sunt destul de fanteziste, dar edilul promite că nu vor fi uitate în sertarele din Palatul Roznovanu.
Bicicliștii vor avea piste pe carosabil pe traseul Rond Agronomie – Tudor Vladimirescu
În perioada următoare ar urma să fie amenajată și pista pentru bicicliști pe ruta Rond Agronomie – Tudor Vladimirescu. Traseul tur-retur are o lungime de 11,5 kilometri. Pistele vor avea o lățime de un metru și vor fi trase lângă borduri. Pistele vor fi marcate cu verde și delimitate cu butoni reflectorizanți din 3 în 3 metri. A fost achiziționat un lot de 2.500 de butoni, urmând să fie achiziționat alt lot de 1.000 de butoni. Proiectul face parte din Planul de Mobilitate Urbană Durabilă al municipiului Iași. Traseul exact este Rond Agronomie – Aleea Grigore Ghica Vodă – bd. Carol I – bd. Independenței – str. Elena Doamna – pod Tudor Vladimirescu.