O firmă privată ar urma să elaboreze o strategie de promovare a evenimentelor asumate de Primăria Iași. Recent, a fost finalizată licitația pentru elaborarea strategiei. Societatea trebuie să elaboreze documentația în termen de două luni. În această perioadă, autoritatea contractantă are mai multe proceduri aflate în desfășurare. Ofertele au intrat în etapa de evaluare
Municipalitatea ieșeană a finalizat o nouă achiziție. Recent, a fost încheiată licitația pentru furnizarea serviciilor de elaborare a strategiei de promovare a programelor culturale. Procedura a fost câștigată de societatea Fix Media Advertising SRL, din Iași, care a depus o ofertă de 130.000 de lei, fără TVA, aproape 26.000 de euro.
„Cu toate aceste eforturi, parcurgând mass-media națională, se remarcă o slabă vizibilitate a Iașului sub aspectul evenimentelor și programelor culturale derulate de municipalitatea ieșeană, de instituțiile culturale ieșene ori de alte instituții și autorități locale. Poate cel mai important eveniment pentru care Iașul este cunoscut în plan național și internațional este Pelerinajul la moaștele Sfintei Cuvioase Parascheva, organizat cu ocazia sărbătorilor orașului, pe data de 14 octombrie a fiecărui an”, se arată în caietul de sarcini.
Principalele evenimentele culturale ale Primăriei Iași sunt desfășurate prin Casa de Cultură „Mihai Ursachi”.
Contractul presupune stabilirea mai multor strategii
Conform proiectului, strategia trebuie elaborată în termen de două luni.
„Este necesară conceperea și implementarea unei strategii coerente care să propună obiective operaționale măsurabile și măsuri concrete în ceea ce privește promovarea și comunicarea publică și interinstituțională în sectorul cultural, adaptată și aplicabilă specificului local, care să se muleze pe cerințele și posibilitățile operatorilor culturali publici și privați din Iași și să răspundă nevoilor și tendințelor de consum cultural. Strategia trebuie să aibă în vedere și contextul național și internațional în care evoluează și se dezvoltă spațiul cultural – artistic ieșean, cu o atenție deosebită asupra relațiilor transfrontaliere cu Republica Moldova și Ucraina”, se mai arată în documentația procedurii.
Oferte pentru actualizarea site-ului deținut de Primăria Iași
Totodată, Primăria Iași a demarat o altă licitație și pentru actualizarea site-ului instituției, www.primaria-iasi.ro. La sesiunea de deschidere a ofertelor s-au înscris 5 societăți: Hundred Percent SRL (Brăila), Gosocial Development SRL (Brașov), Sobis Solutions SRL (Sibiu), Exomax Tech SRL (Suceava) și Web Win Group Net SRL (Craiova). Valoarea estimată a contractului este de 170.000 de lei, fără TVA, aproape 35.000 de euro. Prețul cel mai mic este un criteriu de departajare în cadrul procedurii. Licitația este organizată a doua oară. La prima tentativă, autoritatea contractantă a respins ofertele depuse.
Nu în ultimul rând, autoritatea contractantă a lansat și procedura pentru achiziția unui sistem audio-video pentru desfășurarea în condiții bune a ședințelor de Consiliu Local. Valoarea estimată a contractului este de 336.134 de lei, fără TVA, aproape 70.000 de euro. La procedură s-a prezentat o singură societate: Eltek Multimedia SRL, din Ilfov. Firma este deținută de Anton Gabriel Roescu și Traian Valentin Dogaru. În 2020, societatea a înregistrat o cifră de afaceri de 12 milioane de lei, profit de 145.499 de lei, datorii de 5,3 milioane de lei, cu un număr de 9 angajați. Primăria Iași a alocat 400.000 de euro și pentru arhivarea documentelor.