Primăria Iași va muta linia de tramvai pe strada Sfântul Lazăr pentru a crea decongestionarea traficului de pe strada Palat
Intenția este de a crea sensuri unice de condus pentru a fluidiza traficul. Astfel, primăria a achiziționat acum serviciile de proiectare tehnică pentru punerea în practică. Valoarea acestei achiziții a fost de 270.000 de lei, aproximativ 54.000 de euro.
Primăria Iași vrea să mute linia de tramvai
Este propusă astfel extinderea liniei de tramvai din Podu Roș, pe strada Anastasie Panu, dar prin strada Sfântul Lazăr. Proiectul vizează crearea unei benzi dedicate pentru tramvaie și autobuze, iar linia de tramvai să fie racordată atât spre strada Elena Doamna, cât și pe strada Palat. Proiectul a fost anunțat în urmă cu câteva săptămâni, de primarul Mihai Chirica, însă rămâne de văzut dacă va fi dus la bun sfârșit. Sunt necesare reparații la liniile ferate și în alte zone din oraș, având în vedere problemele apărute la tramvaie.
„Problema reţelei de linii de tramvai nereabilitate, aflate într-o stare necorespunzătoare traficului, este foarte gravă şi se resimte acut la nivelul comunităţii locale. Traficul intens a dus la degradarea liniilor de tramvai existente și la creșterea timpului de deplasare în localitate. Această realitate confirmă necesitatea extinderii rețelei de căi de rulare tramvaie. În momentul de faţă, s-a constatat că traficul este mult îngreunat în zona Podu Roș – Anastasie Panu, la orele de vârf şi nu numai, şi se impune luarea unor măsuri de fluidizare a traficului în zonă prin extinderea căii de rulare tramvaie pe strada Sfântul Lazăr şi înfiinţarea unei benzi unice de transport în comun cu sens de urcare, care să lege Podu Roș de Anastasie Panu pe strada Sfântul Lazăr. Prin urmare, este necesară achiziția de Servicii de proiectare tehnică – Extindere cale de rulare tramvai Pod Roş – Anastasie Panu”, este precizat în documentația înaintată de primărie.
Municipalitatea se așteaptă la schimbări majore
Conform documentației, primăria se așteaptă la mai multe avantaje, în urma investiției. Totuși, în intersecția din Podu Roș vor continua să fie blocaje în trafic. Lipsa de investiții majore pentru traficul din Iași se simte acut în trafic. Acest proiect ar trebui să facă parte dintr-o serie de investiții mai mari, care să contribuie la decongestionarea traficului. În acest sens, a mai fost făcută o achiziție directă pentru servicii de proiectare.
„Contribuţia proiectului la indicatorii priorităţii de investiţie, funcţie de activităţile menţionate, constă în următoarele rezultate aşteptate: linie de tramvai extinsă, reabilitare pasaj subteran; construire peroane/staţii de tramvai noi. De asemenea, se vor reduce cheltuielile pentru lucrări de întreţinere curentă şi reparaţii pentru liniile de tramvai şi pasaj, care fac obiectul investiţiei. Impactul negativ previzionat în cazul nerealizării obiectivului de investiţii: agravarea ambuteiajelor la orele de vârf pe străzile Sfântul Lazăr, Palat şi Anastasie Panu, creşterea emisiilor de dioxid de carbon de la autovehiculele private, ca urmare a lipsei transportului public de călători pe strada Sfântul Lazăr, şi timpii mari petrecuţi în trafic pe străzile menţionate”, mai este stipulat în documentul primăriei.
Primăria Iași vrea să mute linia de tramvai pentru a fluidiza traficul din zonă.
Iarăși a consumat ceva primarul. Mai bine scoti rablele din oraș non euro-euto 4 inclusiv.
Majoritea mașinilor sunt de la euro 5 in sus. Cate dacii 1300, Tico, Matiz, Logan1, golf 3,4, mai vezi? Aia daca le mai au merg rar cu ele. Daca ar fi permis doar de la euro 5 in sus, îți spun eu că ar fi o rezolvare nesemnificativă si pe termen scurt. Ceilalți câțiva cu Matiz și golf 4 își vor lua în maxim câteva luni un euro 5 second-hand.
Mai cerifica câte rable sunt în oraș și ai sa fii surprins ca majoritatea sunt sub euro 4 inclusiv.
Dacă dom primar ar limita spargerea conductei de uber bolt la Iasi ar avea si parcari disponibile si un trafic excelent si nu ar mai schimba linii de tramvai!
Ești un geniu
Unde naiba să pună liniile de tramvai? Pe blocuri?
Unde face stații? La benzinărie și în curtea bisericii?
Tâmpitul ăsta ce visează noaptea scoate ziua pe gură. Cretin votat de alți cretini.
Ieri, de la clădirea SRI pînă la capăt CUG am făcut cu mașina o oră și zece minute. Boul satului ar trebui să dea cu capul de toți pereții pe jegoșii din Comisia de Circulație. Ăia sunt niște dobitoci cu diplomă.
Numai prosti ca tine merg pe strada principala. Studiaza o harta tarane.
Lasa-l asa, ca e mai bine si mai lejer pentru noi. Altfel se inghesuie toti pe scurtaturi.
Chirica, fost aghiotant al lui Nechita, si-a adus aminte ca acesta a luat 10% comision din tot ce a insemnat linii de tramvai in oras.
Nu traficul distruge calea de rulare, ci calitatea proasta a lucrarilor.
Mai bine muta linia de pe cuza vodă pe independenței daca vrea sa faca cv bun in orașul asta
primaria crede ca aia de au pus linia pe partea domoala a dealului au fost niste prosti 🙂
ei „este” destepti si vor in panta si curba de pe Sf. Lazar 🙂
multe „succesuri” la primaria din chiricaland 🙂
o solutie fara costuri(cel mult de imagine)ar fi reluarea circulatiei prin fata primariei!Atunci au aparut primele ambuteiaje…
Oricum poluarea pe ansamblu ar fi mult mai mica…
Acolo trebuie sa fie zona pietonala pana in Piata Unirii. Marș la țară!
Sa stii ca in fata primariei si bancii nationale a fost artera cu 2 bennzi de circulatie,cate una pe sens si era foarte aglomerat chiar si la acea vreme cu trecere de pietoni in fata cartii si in fata mitropoliei.Asa ca daca dai drumul traficului rutier nu ai descongestionat nimic,doar prostie.
ca orice se scurge din palatul roznovanu, doar gayoshenii
In primul rand trebuie in tot orasul banda speciala CTP+ Taxi/Uber/Bolt
Si de pe cuza Vodă ar trebui scoasă linia si mutată pe independenței daca se vrea a face ceva bun
Numai genii, nu știu cum de nu te-a văzut musk până acum, să te ia sclav la el la X.
Sper că te ajuta inteligenta că să-ți dai seama că Musk se vrea un viitor Soros? Așa a început si el.
Voi nu ati inteles ca avea de luat chirica un ciubuc si asta a fost totul. Nu se va construi nimic pe Sf Lazar, ca nu se poate, dar unste servicii tehnice se poate sa platesti destul de scump.
Nu cred ca pasajul Sf. Vineri sustine tramvaiul.
Dar are Chiri ordin de la patronul Palas sa ii faca parcare mai mare in fata, ca nu mai ajunge aia de langa Palat. Inainte propunea sa mearga tramvaiele prin subteran in fata Palatului. E clar ca are ordin.
Pasajul sustine deja tramvaiul.
Piedica principala a mutarii liniei de tramvai este absenta oricaror efecte pozitive in urma mutarii.
Asta înseamnă studii de fezabilitate , studii de proiectare etc, poate e mai bine să o ia apoi pe Smârdan și să urce pe V Lupu, aiureli și utopii care se vor încheia cu NU SE POATE din cauza cheltuielilor uriașe și investiției ineficiente dar banii tot se vor da pe niște hârtii fără valoare … Bani sifonați către partid în loc să bage bani în spitalul de copii sau să-i cumpere la madam diretoare o rochie și o căciuliță că numai în chiloți ne-o prezentați (sutienul e degeaba).
De metroul iesean a auzit cineva
Adica linia principala, de la Letcani la Holboca.
Masinile de sapat tuneluri de la Metroul din Cluj sa fie aduse la Iasi.
Iasul va ajunge la un milion de locuitori nu peste mult timp,
Trebuie sa ne pregatim
Cine a gândit toată treaba asta nu cred ca este ancorat în realitate . Pe sf Lazăr nu ai loc să arunci un ac datorită Palasului să mai bagi și tramvaiele e o nebunie curată . Nu mai spun ca la cei din vecinătatea palasului nu se gândește nimeni … oamenii de acolo sunt terorizați de vizitatorii Palas . Dar cum spuneam la început cei din primărie nu sunt ancorați la realitate 😔
Uite-i pe ăștia din primărie visând din nou cu ochii deschiși! Mutarea liniei de tramvai pe Sfântul Lazăr! Mă întreb cine o să fie norocosul constructor care va câștiga licitația pentru proiect, că doar nu vor găsi nici măcar unul dispus să se bage în așa o aventură. Oare o să ajungă și primarul Chirica să plângă pe umărul constructorului, ca la depoul Dacia, implorându-l să accepte lucrarea? „Vă rog, domnule constructor, faceți-ne și nouă un depou de tramvaie, că altfel rămânem fără transport în comun!” Păi normal că nu o să găsească constructori dispuși să se bage în așa o utopie urbanistică! Mai bine ar inventa un teleport pentru tramvaie, să le treacă direct peste oraș fără să blocheze circulația. Sigur primarul și consilierii s-au trezit într-o dimineață și le-a venit o idee miraculoasă: „Hai să mutăm linia de tramvai pe Sfântul Lazăr, așa o să fie totul perfect!” Păi da, la fel de perfect ca și depoul Dacia! Cred că ambele planuri sunt la fel de realizabile – adică deloc. Mai bine ar inventa un tramvai zburător.