Municipalitatea ieșeană reia procedura pentru actualizarea site-ului instituției. La prima tentativă, autoritatea contractantă a anulat ofertele depuse de patru firme. Licitația este programată la finalul lunii decembrie 2021. Oferta cu prețul cel mai mic va fi declarată câștigătoare
Primăria Iași reia licitația pentru actualizarea site-ului instituției, www.primaria-iasi.ro. Astfel, procedura va fi reprogramată pe data de 20 decembrie 2021. Valoarea estimată a contractului este de 170.000 de lei, fără TVA, aproape 35.000 de euro. De precizat este că prima procedură a fost anulată, deși au fost depuse nu mai puțin de patru oferte. Unii participanți au precizat că au pierdut licitația din cauza birocrației, pentru că documentația era prea stufoasă. Comisia de evaluare va alege oferta participanților cu prețul cel mai mic.
„Se vor respecta toate recomandările de realizare ale unui website impuse de motoarele de căutare și se va realiza o bună optimizare, astfel încât să apară cât mai bine cotat în rezultatele pe care acestea le dau interogărilor specifice. Optimizarea timpului de încărcare a website-ului, asigurarea unui timp de răspuns de maximum 3 secunde în condiții optime. Numărul mediu de utilizatori concurenți suportați să fie de 1.000”, se arată în caietul de sarcini.
Primăria Iași a alocat 400.000 de euro și pentru arhivarea documentelor.
Primăria Iași a alocat 50.000 de euro pentru construirea unui portal
Nu în ultimul rând, Primăria Iași a demarat licitația pentru înființarea unui portal de servicii publice. Valoarea estimată a contractului este de 250.168 de lei, fără TVA, aproape 50.000 de euro. Garanția produsului trebuie să fie de 24 de luni. La sesiunea de depunere a ofertelor au participat două societăți: Sobis Solutions SRL (Sibiu) și Digitaz Online Public Services SRL (București). Ofertele au intrat în etapa de evaluare.
„Soluția informatică implementată prin proiect (portalul de servicii către cetățeni) va acoperi funcționalitățile oferite în mod normal de o activitate la ghișeu, de exemplu: informare / asistență, formulare, primire solicitări și eliberare documente cu o valoare juridică”, sunt condițiile cerute de autoritatea contractantă.
Mai precis, cererile pentru eliberarea autorizațiilor de construire se vor depune online, eliberarea acestora urmând să se realizeze în aceeași manieră pentru autorizarea activității de transport, autorizarea activității de comerț, depunerea cererilor ANL, depunerea cererilor de închiriere etc. Conform autorității contractante, portalul trebuie implementat în 3 luni de la semnarea contractului. În trecut, Primăria Iași a cumpărat calculatoare pentru angajați.
Municipalitatea a lansat și procedura pentru achiziția pachetelor software
Totodată, municipalitatea ieșeană intenționează să achiziționeze pachete software pentru copii de siguranță (backup) sau recuperare. Recent, a fost lansată procedura cu o prevedere bugetară de 336.134 lei, fără TVA, aproximativ 70.000 de euro. Un sistem de calcul trebuie să aibă următoarele caracteristici: procesor Intel Xeon E5, 64 Gb RAM. Pe lista de cantități se află și 36 de hard-disk-uri cu o capacitate de 16 TB și 12 hard-disk-uri cu o capacitate de 1,2 TB. Termenul de garanție trebuie să fie de minimum 3 ani.
„Ofertantul câștigător va asigura transportul, manipularea și instalarea echipamentelor până la locul de livrare, respectiv sediul Primăriei Municipiului Iași sau la o loc indicat de către achizitor, în încăperile indicate de reprezentanții beneficiarului”, sunt condițiile impuse de autoritățile locale.