Prima pagină » Economic Local » Primăria Iași modernizează străzile din cartierele Galata și Tătărași! Contractul de proiectare este dorit de 12 firme
Primăria Iași modernizează străzile din cartierele Galata și Tătărași! Contractul de proiectare este dorit de 12 firme

Primăria Iași modernizează străzile din cartierele Galata și Tătărași! Contractul de proiectare este dorit de 12 firme

22 oct. 2020, 02:00,
Ciprian Boaru în Economic Local

Străzile din cartierele Galata și Tătărași vor fi reabilitate. A fost lansată prima etapă, cea de realizare a proiectării. Mai multe firme vor să câștige contractul de 80.000 de euro. Oferta cu prețul cel mai mic va fi declarată câștigătoare de către comisia de evaluare a ofertelor

Mai multe străzi din cartierele Iașului vor fi reabilitate de către Primăria Iași. În primă fază, a fost declanșată licitația pentru achiziția serviciilor de proiectare. Procedura are o prevedere bugetară de 385.000 lei, fără TVA, aproape 80.000 de euro. La licitație au fost depuse nu mai puțin de 12 oferte din partea societăților: TQM Management SRL, Nordic Vision SRL, Geo Myke SRL, Trust AVB SRL, Capital Vision SRL, Proiect-Construct Regiunea Transilvania SRL, Vio-Top SRL, Conproiect AKY SRL, Crepuscul Project SRL, SPC Elite Consulting SRL, Artehnis SRL, Drum Pod Invest SRL. Ofertele au intrat în etapa de evaluare financiară. Comisia de evaluare va alege oferta cu prețul cel mai mic.

„Obiectivul specific al investiției îl reprezintă modernizarea rețelei de străzi din cartierele din municipiul Iași pentru a îmbunătăți condițiile de siguranță și confort în trafic. În plus, starea de degradare a străzilor, condițiile minime de siguranță a circulației, elementele constructive prezintă o stare avansată de degradare în corelare cu durata de exploatare a acestora. În prezent, rețeaua de străzi din cartiere prezintă o stare necorespunzătoare din cauza traficului intens, a dezvoltării locuințelor în zona limitrofă a municipiului, din cauza intervențiilor repetate la rețelele de utilități din subteran, din cauza configurației rețelelor, din cauza modificărilor impuse de alunecarea terenului din zona de versant”, se arată în descrierea situației actuale.

Vor fi modernizate 8 artere cu o lungime de peste 3 kilometri

Conform caietului de sarcini, serviciile de proiectare vizează modernizarea străzilor Camil Ressu, Podișului, Văleni, Viorelelor, Urcușului și aleea Văleni, toate aflate în cartierul Galata. În cartierul Tătărași sunt menționate două străzi: Trecătoare Fântânilor și Petre Ispirescu. Lungimea totală a străzilor este de 3.290 de metri.

„Strada Podișului este amplasată în cartierul Galata și asigură legătura între șos. Iași – Voinești și limita de proprietate. Traseul studiat are lungimea de aproximativ 300 de metri liniari și lățimea amprizei de cca. 6,00 metri. Traseul străzii este sinuos, de coastă. Tronsonul de stradă studiat este acoperit cu piatră. Nu are trotuare și elemente de scurgere a apelor pluviale. Strada este prevăzută cu iluminat stradal și cu rețele de utilității publice: apă parțial, canalizare parțial, gaze naturale, energie electrică”, este starea actuală a drumului.

Primăria Iași va beneficia de fonduri guvernamentale pentru autobuze electrice

Cu fonduri de la Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației (MLPDA), dar și fonduri europene, Primăria Iași va primi un număr de 24 de autobuze electrice. Estimarea bugetară este de 54.500.000 de lei, fără TVA, aproape 11,3 milioane de euro. Ministerul va organiza licitația pe data de 10.11.2020. Noile autovehicule vor avea aproximativ 10 metri lungime și vor fi adaptate la transportul public și în condiții de rampă. Consumabilele vor fi asigurate de câștigătorul licitației, pe o durată de 5 ani, sau în limita a 500.000 de km. Ofertantul este obligat să asigure și furnizarea unui număr de 7 stații de încărcare rapidă.

„Autobuzele electrice vor îndeplini condițiile legate de fiabilitate, securitate, confort, protecție ambientală la nivelul normelor europene actuale și vor asigura o fiabilitate ridicată, o mentenanță scăzută și o accesibilitate ușoară la agregate. Prin asigurarea funcție de diagnoză, prin fiabilitatea echipamentelor și prin calitatea materialelor utilizate la fabricarea și echiparea autobuzelor electrice nu va fi necesară revizia zilnică”, se arată în caietul de sarcini.

Autobuzele vor avea o autonomie de minimum 66 de kilometri.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`