Primăria Iași a anunțat că în curând că va moderniza încă 44 de străzi din oraș. Programul vizează artere importante ale orașului și vine în completarea asfaltărilor anterioare. Momentan, demersul se află în stadiul de licitații pentru proiectare
Municipalitatea ieșeană a organizat licitații pentru proiectele de reabilitare a infrastructurii rutiere. Primăria Iași modernizează încă 44 de străzi din oraș care vin în completarea proiectelor anterioare, finalizate sau în curs de finalizare. Dată fiind complexitatea lucrărilor, procedura va fi împărțită în 3 loturi. În următoarea perioadă se analizează ofertele primite la licitații.
Municipalitatea modernizează încă 44 de străzi din orașul Iași
Primăria Iași a finalizat recent licitația pentru 24 de drumuri, în vederea contractării serviciilor de proiectare și asistență pentru modernizare, precum și pentru crearea unei benzi suplimentare pe aleea Mihail Sadoveanu. Străzile incluse în acest proiect sunt Grigore T. Popa, Gălățeanu, Eudoxiu Hurmuzaki, Dealul Zorilor, Prof. Emil Honoriu (tronsonul nemodernizat), Friederick (tronsonul nemodernizat), Fagului (tronsonul nemodernizat), Poligon, Petre Jitaru, Prof. Haralambie Vasiliu, Prof. Agricola Cardaș, Ciprian Porumbescu, Mihail Cornea, Fortus, Iancu Flondor, Caprelor, Dezrobirii, Crivăț, Miron Costin, Neculai Zamfirescu și Iftimie Bârleanu, respectiv stradelele Valea Adâncă și Iftimie Bârleanu.
„Licitația are o prevedere financiară de 588.235,30 de lei, fără TVA, respectiv 700.000 de lei, cu TVA, a atras nu mai puțin de cinci oferte și a fost câștigată de asocierea 3BConstruction Project SRL – SC Regio Construct Proiect SRL care a avut o ofertă financiară de 352.920,57 de lei, fără TVA, respectiv 419.975,47 de lei, cu TVA. Contractul este în curs de semnare”, transmit reprezentanții municipalității ieșene.
În această perioadă, municipalitatea analizează ofertele primite la o altă licitație pentru contractarea serviciilor de proiectare și asistență pentru alte încă 20 de drumuri din orașul Iași.
Infrastructura rutieră, în continuă dezvoltare
Municipalitatea ieșeană caută să modernizeze și să reabiliteze cât mai multe artere din orașul Iași, astfel încât mobilitatea urbană să aibă o fluiditate sporită.
Proiectul pentru alte 20 de străzi pentru care se analizează ofertele primite la licitație este considerat mai complex, motiv pentru care lucrările s-au împărțit în 3 loturi.
„Dată fiind complexitatea lucrărilor, această procedură este împărțită în trei loturi. Primul lot vizează șoseaua Ștefan cel Mare și Sfânt, al doilea lot se referă la bulevardul Poitiers, iar cel de-al treilea lot include strada Al. O. Teodoreanu, strada Galbeni, strada Arapului, strada Bularga, strada Roadelor, strada Zlataust, strada Popăuți, strada Dr. Alexandrina Miron Tănăsescu, strada Voinești, stradela Plopii fără Soț, fundacul Plopii fără Soț, strada Peneș Curcanul, strada Azilului, strada Aurora, strada Marginii (tronsonul nemodernizat), trecătoarea Vișan, strada Pompei și strada Banat. Prevederea financiară a acestei proceduri este de 773.500 de lei, fără TVA, respectiv 920.465 de lei, cu TVA, și a atras câte o ofertă pentru primele două loturi și două oferte pentru cel de-al treilea”, completează reprezentanții Primăriei Municipiului Iași.
Documentaţiile de proiectare vor cuprinde, printre altele, expertize tehnice (inclusiv la rețelele de apă/canalizare existente), studii topografice, studii geotehnice (împreună cu studiul de versanţi), documentația de avizare a lucrărilor de intervenție, documentaţia tehnică de organizare a execuţiei lucrărilor și proiectele tehnice.
După completarea documentelor de proiectare și analiză, proiectele vor fi supuse votului Consiliului Local Iași, ca mai apoi să fie identificate sursele de finanțare și, ulterior, se vor face licitațiile pentru realizarea lucrărilor propriu-zise în care se modernizează încă 44 de străzi.
Au inceput sa modernizeze o gramada de strazi prin oras, au pospait niste asfalt pe ele, au asfaltat si gurile de canal, si gurile de scurgere a apei pluviale, dupa care le-au abandonat. Caz concret: strazile Vascauteanu-Babes-Titu Maiorescu. Pe unele dintre ele, s-a spart deja asfaltul proaspat turnat, pentru interventii la tevile de apa…
Dar str fermei? Tonitza?
Alea o Teodoreanu este făcută recent , dacă ce se strică așa repede? Să pună tonaj sub 2,5 T .
:)) Str.Pantelimon (in spatele Curtii de Apel Iasi) avem placi de beton dinainte de 90 . Vai Vai de mama noastra.
Așa, zisa stradă Ioan Gotcu, cu acces din Șoseaua Bucium, spre dealul împădurit, nu este nici măcar pietruita sau cu rigole de scurgerea apei, atunci când plouă. Atenție ! Și noi plătim impozite și taxe la Primărie …
Dl. Primar, și noi plătim impozite la bugetul local, dați poruncă celor în cauză să pietruiasca măcar str. Ioan Gotcu. Când plouă, se dace ca un pârâu iar când se usucă se ridică valori de praf, la trecerea mașinilor la deal și la vale spre Șoseaua Bucium.
domule Primar, veniți cu mașina și pe strada Ioan gotcu, acum când este cald să vedeți ce nor de praf se ridică la trecerea mașinilor sau atunci când plouă, când este inundată toată calea de acces spre șoseaua bucium. Luați masuri măcar acum pana la alegeri. Această strada nu a fost nici măcar pietruita sau cu șanțuri de scurgerea apei pluviale …
In buricul centrului str.Sf.Atanasie,nici trotuare nu are și de la spitalul de boli infecțioase spre rest.casa bolta te,e uitat.
Îl invităm pe dl. primar să facă o plimbare pe strada Teascului, GC Bedreag, Stradela Fluieraș.Platim taxe Primăriei Iași.Pana și șoferii de taximetrie refuza să mai preia comenzi in zonă!
Haralambie Vasiliu, Agricola Cardas, Grigore T Popa….
Nu inteleg de ce nu face parte din proiect si strada Constantin Pop. Aceasta strada este e cea mai circulata facand legatura între Dealul Bucium si Grigore T Popa
de opt ani Primaria se lauda ca va asfalta strada TEASCULUI, dupa ce s-au facut lucrarile de canalizare drumul este groaznic, ne-am stricat masinile,iar taximetrtistii refuza sa mai intre pe aceasta strada. am citit ca a fost aprobat proiectul tehnico economic in data de 24 nov.2022 si urmeaza licitatia pentru executie, oare mai trebuie sa asteptam inca 8 ani? nu intelegem de ce aceastra strada este mereu lasata la urma…