Prima pagină » Titlurile zilei » Primăria Iași formează o rețea de informatori! Persoanele care aruncă gunoaie sau dau foc deșeurilor vor putea fi „turnate” de trecători. Totul se va realiza prin intermediul telefonului mobil. Delian Coroamă, autorul aplicației: „Este un fel de Waze” – FOTO

Primăria Iași formează o rețea de informatori! Persoanele care aruncă gunoaie sau dau foc deșeurilor vor putea fi „turnate” de trecători. Totul se va realiza prin intermediul telefonului mobil. Delian Coroamă, autorul aplicației: „Este un fel de Waze” – FOTO

03 dec. 2021, 02:00,
Ciprian Boaru în Titlurile zilei

Un portal on-line va permite ieșenilor să depună sesizări în timp real. În momentul în care sunt aruncate deșeuri pe domeniul public, operatorul portalului poate fi înștiințat instant, urmând ca instituțiile abilitate să rezolve problema. Recent, a fost semnat contractul pentru realizarea portalului

Municipalitatea ieșeană implementează un program pilot, destinat exclusiv problemelor de mediu din oraș. Recent, a fost încheiat un contract cu societatea Webmagnat SRL, pentru realizarea unei platforme on-line de sesizare a problemelor de mediu: fum, mirosuri sau gunoaie aruncate. Este vorba despre acele contravenții identificate pe domeniul public. Astfel, operatorul care va prelua informațiile din portal va putea să le redirecționeze instituțiilor abilitate. Spre exemplu, dacă este sesizată prezența unui morman de deșeuri pe domeniul public, angajații firmei de salubritate sunt contactați pentru curățarea zonei. Totodată, intervine și Poliția Locală pentru identificarea autorilor.

„Autoritatea contractantă intenționează să achiziționeze servicii de realizare a unei platforme on-line de sesizare a problemelor de mediu: fum, smog, mirosuri, gunoaie aruncate în locuri nepermise, deșeuri din construcții, deșeuri vegetale, substanțe chimice periculoase, terenuri degradate, poluarea apei, aerului, a solului etc. Platforma informatică va fi folosită pentru raportarea incidentelor / sesizărilor / reclamațiilor din municipiul Iași. Platforma informatică va fi realizată pentru raportarea incidentelor/ sesizărilor/ reclamațiilor pe o platformă web, optimizată, inclusiv pentru utilizarea pe dispozitivele mobile”, transmit reprezentanții Primăriei Iași.

Edilii au anunțat alt contract, pentru reconstruirea site-ului municipalității.

Platforma on-line, menită să revoluționeze administrația locală

Conform proiectului, noua platformă trebuie să asigure un acces cât mai facil utilizatorilor. Mai mult, programul trebuie să suporte modificări, pentru completarea categoriilor de probleme.

„Platforma trebuie să permită utilizatorilor să trimită sesizări cu privire la problemele de mediu, însă trebuie concepută astfel încât ulterior, prin modulele de administrare, să permită adăugarea unor noi categorii de probleme. În principiu, la trimiterea unei sesizări, utilizatorul trebuie să poată pune un pin pe harta municipiului, (în cazul utilizării dispozitivelor mobile, este implicit poziția dispozitivului) prin alegerea punctului pe hartă sau prin introducerea unei adrese (stradă, nr.), să poată scrie textul dorit și să poată atașa o fotografie reprezentativă. Serviciul de specialitate va primi o notificare prin e-mail la fiecare sesizare nouă înregistrată pe platformă. Prin componenta de backoffice a platformei, personalul cu atribuții în domeniu o va prelucra și va avea posibilitatea de a trimite un răspuns privat utilizatorului sau de a alege ca răspunsul să fie vizibil în mod public”, se arată în descrierea proiectului.

Primăria Iași a anunțat și achiziția unui portal pentru serviciile cu publicul.

Delian Coroamă: „Cred că ar putea fi prima platformă din țară”

Recent, contractul pentru realizarea platformei a fost semnat cu societatea Webmagnat SRL, condusă de George Delian Coroamă. În 2020, firma a înregistrat o cifră de afaceri de 1,2 milioane lei, profit de 44.926 lei, datorii de 2,1 milioane lei, cu un număr de 15 angajați. Contactat telefonic de reporterii BZI, Delian Coroamă a precizat că platforma poate semăna cu aplicația Waze, destinată șoferilor aflați în trafic. Aceștia pot identifica pe traseul urmat dacă sunt accidente, șantiere în lucru sau ambuteiaje, pentru a ocoli zonele. Conform contractului, platforma trebuie realizată în termen de 30 de zile.

„Este o platformă care funcționează, am mai propus-o de-a lungul timpului. Poate fi folosită de pe telefonul mobil, unde este estimat 80 la sută din trafic. Când sesizezi un incident, poți să reacționezi imediat. Poate fi upgradată dacă se va crea o comunitate în jurul platformei. Acest model este folosit în Spania, Olanda sau SUA. Cred că ar putea fi prima platformă din țară. Este o aplicație utilitară, un fel de Waze. Este o metodă de reducere a costurilor. Spre exemplu, în SUA sunt folosite drone pentru verificarea incidentelor. În loc să trimiți echipe, te folosești de vocea comunității. După un an sau mai devreme pot fi realizate statistici despre frecvența incidentelor într-o anumită arie. Ne îndreptăm spre digitalizare”, a precizat Delian Coroamă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
04 ianuarie 2025
04 ianuarie 2025