Prima pagină » Local » Primăria Iași: activitatea de taxe și impozite funcționează în situații de urgență
Primăria Iași: activitatea de taxe și impozite funcționează în situații de urgență

Primăria Iași: activitatea de taxe și impozite funcționează în situații de urgență

02 apr. 2020, 04:00,
Vlad Rotaru în Local

Ieșenii își pot plăti în continuare taxele și impozitele către bugetul local. În ultima vreme, au fost depuse tot mai multe cereri pentru plata acestor sume prin sistemul online

Ieșenii își pot plăti în continuare taxele și impozitele în sistem online, în ciuda restricțiilor impuse prin starea de urgență. Anunțul a fost făcut de municipalitatea ieșeană.

„Activitatea de impozite și taxele locale, care presupune în mare parte interacțiunea și schimbul de informații directe cu contribuabilii, se desfășoară doar în mediul online conform prevederilor legale. Acest fapt a avut ca principal efect creșterea considerabilă a numărului de cereri depuse de contribuabili prin intermediul e-mailului. În această situație a fost necesară creșterea numărului de salariați ai Direcției Generale Economice și Finanțe Publice Locale împuterniciți pentru semnarea electronică a actelor administrative fiscale”, au menționat reprezentanții municipalității ieșene.

În ultimele două săptămâni au fost depuse 653 de cereri privind eliberarea certificatelor de atestare fiscală preluate prin intermediul online.

„Numărul certificatelor emise și comunicate contribuabililor a fost de 653, din care 384 la persoane fizice și 269 la persoane juridice. Referitor la cererile de eliberare a certificatelor depuse de către contribuabili până pe 13 martie 2020 și care trebuiau ridicate personal de către aceștia după data de 16 martie 2020, organul fiscal local a procedat la transmiterea acestora prin e-mail sau prin poștă. Au fost soluționate 615 astfel de declarații. Menționăm faptul că înscrisurile necesare înmatriculării sau radierii din evidența Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor Iași, a deciziilor de impunere etc. au fost comunicate contribuabililor prin intermediul e-mailului sau prin poștă”, au transmis reprezentanții municipalității ieșene.

Milioane de lei încasate la buget

Aproximativ o sută de răspunsuri la adresele autorităților și instituțiilor publice competente potrivit legii ori ale altor compartimente de specialitate din cadrul aparatului de specialitate al primarului au fost comunicate acestora prin intermediul serviciilor poștale ori e-mailului.

„S-au operat 112 restituiri, compensări, transferuri de sume necesare a fi efectuate atât la solicitarea contribuabililor, cât și din oficiu. Numărul contribuabililor care au efectuat plăți online sau prin virament bancar a fost de aproximativ 4.000. Din aceștia, 3.408 au fost contribuabili persoane fizice și 592 contribuabili persoane juridice, iar suma încasată a fost de 6.740.240 lei”, au mai spus reprezentanții Primăriei ieșene.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

BZI - Editia Digitală - pdf
04 septembrie 2024
04 septembrie 2024