Primăria Iași a desființat ofertele depuse de 4 firme, care doreau contractul privind actualizarea site-ului instituției. Participanții dau vina pe birocrația din instituție. Cel mai probabil, licitația va fi reluată în cel mai scurt timp. Valoarea contractului este de 35.000 de euro
Primăria Iași nu reușește să finalizeze licitația pentru actualizarea site-ului instituției. Astfel, recent, procedura a fost anulată pe motiv că ofertele nu au fost conforme, cu respectarea caietului de sarcini. Spre exemplu, administratorul societăților D-Soft-Ro SRL și Vcatalog SRL, ambele participante în cadrul procedurii, a precizat pentru „BZI” că s-a lovit de birocrația din instituție.
„Eu am venit cu ambele societăți, D – Soft se încadra mai bine. Am stat două nopți și am făcut documentația. La site nu trebuia să replicăm caietul de sarcini, ci să venim noi cu caietul de sarcini. Au cerut clarificări peste clarificări. Nu m-am băgat, era prea mult frecuș. Nu mi se pare corect să fie aleasă oferta cu prețul cel mai mic. Dacă tot așa va fi birocrație, nu cred că mă voi înscrie. În timpul ăsta am bătut palma cu 20 de clienți din mediul privat. Este prea multă birocrație”, a spus David Burcovschi, administratorul societăților ieșene.
În ceea ce privește oferta societății MBM Software & Partners SRL, administratorul a precizat că au fost probleme de organizare.
„Secretara nu a încărcat documentele, din cauza asta. Voi participa dacă se va relua licitația”, a explicat Mihai Butulo, reprezentantul firmei.
Gosocial Development SRL a depus a patra ofertă, declarată neconformă. Reprezentanții firmei susțin că oferta a fost respinsă de Primăria Iași pentru că portofoliul de proiecte nu a fost corespunzător.
Contractul pentru actualizatea site-ului are o valoare de 34.000 de euro
Contractul pentru pentru actualizarea site-ului www.primaria-iasi.ro are o valoare estimată de 170.000 lei, fără TVA, adică 34.000 de euro.
„Se vor respecta toate recomandările de realizare ale unui website impuse de motoarele de căutare și se va realiza o bună optimizare, astfel încât să apară cât mai bine cotat în rezultatele pe care acestea le dau interogărilor specifice. Optimizarea timpului de încărcare a website-ului, asigurarea unui timp de răspuns de maximum 3 secunde în condiții optime. Numărul mediu de utilizatori concurenți suportați să fie de 1.000”, se arată în caietul de sarcini.
Primăria Iași a alocat 400.000 euro și pentru arhivarea documentelor.
Primăria Iași a alocat 50.000 euro pentru construirea unui portal
Totodată, Primăria Iași, a demarat licitația pentru înființarea unui portal de servicii publice. Valoarea estimată a contractului este de 250.168 lei, fără TVA, aproape 50.000 de euro. La sesiunea de depunere a ofertelor au participat două societăți: Sobis Solutions SRL (Sibiu) și Digitaz Online Public Services SRL (București). Ofertele au intrat în etapa de evaluare.
„Soluția informatică implementată prin proiect (portalul de servicii către cetățeni) va acoperi funcționalitățile oferite în mod normal de o activitate la ghișeu, de ex: informare/asistență, formulare, primire solicitări și eliberare documente cu o valoare juridică”, sunt condițiile cerute de autoritatea contractantă.
Mai precis, cererile pentru eliberarea autorizațiilor de construire se vor depune on-line, eliberarea acestora urmând să se realizeze în aceeași manieră pentru autorizarea activității de transport, autorizarea activității de comerț, depunerea cererilor ANL, depunerea cererilor de închiriere etc. Conform autorității contractante, portalul trebuie implementat în 3 luni de la semnarea contractului. Garanția produsului trebuie să fie de 24 de luni. În trecut, Primăria Iași a cumpărat calculatoare pentru angajați.