Sunt încă două noi cereri de achiziție pentru mai multe mașini electrice. Vorbim despre o investiție cumulată de peste 800.000 de lei pentru Primăria Horlești și Primăria Ipatele din județul Iași. Achiziția a fost publicată pe Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP).
Sunt tot mai multe primării din Iași care achiziționează autoturisme electrice. De exemplu, Primăria Aroneanu și-a manifestat intenția să cumpere 3 autoturisme electrice în valoare de peste 300.000 de lei
Primăria Horlești achiziționează 4 mașini electrice în valoare de peste 480.000 de lei
Conform caietului de sarcini, Primăria Horlești și-a anunțat intenția de a achiziționa 4 autoturisme electrice. Acestea trebuie să fie fabricate în 2023 sau mai nou, să aibă maxim 50 km parcurși și să fie echipate cu trusă medicală, triunghiuri reflectorizante și extinctor.
În ceea ce privește echiparea post-conducere, se solicită închidere centralizată, faruri de zi LED, computer de bord, funcție Eco Mode și cablu de încărcare Mode 3 (AC). Pentru confort, mașinile trebuie să aibă aer condiționat, oglinzi cu reglaj electric, geamuri electrice față și spate, lunetă spate încălzită cu ștergător și sistem de asistență față și spate.
Sistemul multimedia trebuie să fie dotat cu un ecran tactil de 10 inci. La capitolul siguranță, sunt necesare ABS, ESP, HSA, sistem de frânare de urgență automat, airbag-uri frontale și laterale (cap și torace) pentru șofer și pasagerul din față, airbag-uri laterale de tip cortină pentru pasagerii din spate, sistem de detectare a presiunii pneurilor, centuri de siguranță reglabile și tetiere reglabile. De asemenea, se solicită sistem de prindere ISOFIX, cruise control, limitator de viteză, apelare de urgență eCall, kit de reparare pană, martor pentru necuplarea sau decuplarea centurilor de siguranță pentru toate locurile, asistență la menținerea benzii de rulare, sistem de monitorizare a atenției șoferului și sistem de asistență video la parcarea cu spatele.
La exterior, mașinile trebuie să aibă jante de oțel de 15 inci și să fie disponibile în culori nemetalizate, metalizate sau mate (verde sau bleu marine). Autonomia minimă WLTP solicitată este de 220 km.
Autoturismele trebuie să fie dotate cu un motor electric sincron cu magnet permanent, având o putere maximă de 40 kW (54 CP). Bateria trebuie să fie de tip litiu-ion, cu o capacitate de 25 kWh. Timpul de încărcare variază între 12 ore la o priză domestică de 2,3 kW și 1 oră pentru încărcare rapidă DC la 125A.
Cutia de viteze trebuie să fie automată cu reductor. Viteza maximă solicitată este de 120 km/h. Masa proprie rulantă trebuie să fie între 900 și 1000 kg, iar masa maximă autorizată între 1200 și 1400 kg. În plus, autoturismele trebuie să fie echipate cu un adaptor de încărcare rapidă DC 30 kW, cablu de încărcare Mode 2 – 10A și Wallbox 7,4 kW cu curent monofazat.
Primăria Ipatele achiziționează 3 mașini electrice de peste 350.000 de lei
Primăria Ipatele achiziționează 4 mașini electrice în valoare de peste 350.000 de lei. Contractorul trebuie să respecte câteva condiții minime. În caietul de sarcini se specifică că mașinile electrice trebuie să aibă tracțiune față și o putere maximă a motorului de cel puțin 100 kW, cu un cuplu minim de 120 Nm. Capacitatea cilindrică maximă este de 1600 cmc, iar mașina trebuie să utilizeze combustibil hibrid, adică benzină și electricitate. De asemenea, autoturismul trebuie să fie dotat cu filtru de particule și să respecte norma de poluare EURO 6. Autovehiculul trebuie să aibă un număr maxim de 5 locuri și să fie echipat cu o cutie de viteze automată hibridă. Consumul de combustibil în ciclu mixt nu trebuie să depășească 5,5 l/100 km, iar emisiile de CO2 trebuie să fie sub 140 g/km.
În ceea ce privește performanțele, viteza maximă trebuie să fie de cel puțin 100 km/h. Dimensiunile autoturismului trebuie să fie cuprinse între 3900 mm și 4300 mm în lungime, între 1600 mm și 2010 mm în lățime și o gardă la sol maximă de 180 mm.
Pentru siguranță, mașina trebuie să fie echipată cu sistem de frânare ABS, airbag-uri frontale și laterale de tip cortină, frână de parcare electronică, senzori de parcare și sistem de avertizare acustică la viteze între 1 și 30 km/h. Alte dotări de siguranță includ asistență la frânarea de urgență, sistem de asistență la pornirea din rampă (HSA) și alertă pentru cuplarea centurii de siguranță.
Pentru confort, autoturismul trebuie să aibă geamuri electrice față și spate, scaune reglabile, aer condiționat, ștergătoare cu senzori de ploaie, oglinzi cu reglaj și încălzire, lumini față și spate FULL LED, precum și scaune încălzite.
Sistemul multimedia trebuie să includă un sistem multi-sense, navigație, Bluetooth și alte funcții avansate. Autoturismul trebuie să fie dotat cu cablu de încărcare, volan încălzit, adaptor de încărcare rapidă și asistență pentru unghiul mort.
Pentru al doilea autoturism electric, se solicită o putere maximă a motorului de cel puțin 45 kW și un cuplu maxim de minim 110 Nm. Autovehiculul trebuie să fie omologat conform standardului WLTP, având o capacitate a bateriei de minim 26 kWh și o cutie de viteze automată cu reductor. Autonomia trebuie să fie de cel puțin 300 km în regim urban și 220 km în regim combinat. Direcția trebuie să fie asistată electric.
Dotările de confort includ oglinzi cu reglaj electric, geamuri electrice față și spate și lunetă spate încălzită. Pe partea de siguranță, mașina trebuie să fie echipată cu ABS, sistem de frânare de urgență automat, centuri de siguranță reglabile pe înălțime, sistem de detectare a presiunii pneurilor, kit de reparație, senzori acustici, sistem de asistență video la parcarea cu spatele și airbag-uri frontale și laterale pentru șofer și pasagerul din față, precum și airbag-uri laterale de tip cortină pentru pasagerii din spate.
Pentru multimedia, se cere un sistem Media Nav Live, compatibilitate cu Apple CarPlay și Android Auto, și funcție de recunoaștere vocală. Autoturismul trebuie să fie dotat cu faruri de zi LED, funcție Eco Mode, direcție asistată și priză de încărcare bidirecțională V2L. De asemenea, este necesară închiderea centralizată cu telecomandă pe cheie. Așadar, atât Primăria Horlești cât și Primăria Ipatele vor avea mașini electrice a căror valoare totală este de peste 800.000 de lei + TVA.
Jaf al banului public ! Mașinile electrice sunt niște gunoaie ultra poluante , neperformante și stricăcioase in nici cinci ani !, în timp ce occidentul încearcă să scape de ele , marile firme auto recunosc falimentul și fiasco economic, în timp ce în unele țări deja sunt interzise în parcări închise , subterane, pe feriboturi , vapoare , locuințe comune , la noi sunt sărbătorite cu surle și trimbițe !, parandărătul la achiziționarea bullshitului cît a fost ?
Ce comentariu de kkt. Mars ba cu aberatiile tale, carcotas de termica fumigena