Prima pagină » Actualitate » Prețurile mașinilor second hand au scăzut. Care este cel mai căutat vehicul
Prețurile mașinilor second hand au scăzut. Care este cel mai căutat vehicul

Prețurile mașinilor second hand au scăzut. Care este cel mai căutat vehicul

09 sept. 2024, 13:20,
Elena Nicoleta BUJOR în Actualitate

Prețurile mașinilor second hand încep să scadă considerabil pe măsură ce piața de automobile noi își revine. După o perioadă de întârzieri în producție, fabricarea de mașini noi a devenit stabilă, determinând reduceri semnificative în sectorul second hand, potrivit Adevărul.ro.

De ani de zile, românii continuă să prefere mașinile germane, arată un studiu recent realizat de carVertical. Conform analizei primei jumătăți a anului 2024, Volkswagen, Audi și BMW rămân printre cele mai căutate mărci de mașini second hand.

Prețurile mașinilor second hand au scăzut. Cel mai căutat vehicul de pe piață autovehiculelor rulate

În primele șase luni ale anului, modelul Volkswagen Passat a fost cel mai verificat pe platforma carVertical, reprezentând 4% din totalul vehiculelor analizate, urmat de Audi A4 (3,7%), BMW Seria 5 (3,4%), BMW Seria 3 (3,2%) și BMW X5 (3,2%).

„Mașinile germane precum BMW, Audi și Volkswagen au avut mereu mare popularitate pe piața auto second hand din România. Șoferii le apreciază atât pentru fiabilitatea lor, cât și pentru faptul că le consideră parte a imaginii lor personale. Mai mult, cei care vor să achiziționeze un vehicul premium de ocazie observă că acestea își păstrează mai bine valoarea în timp, comparativ cu vehiculele noi din clasa economică,” explică Matas Buzelis, expert auto la carVertical.

Comparativ cu aceeași perioadă din 2023, preferințele românilor pentru mașinile de ocazie au rămas în mare parte constante, singura schimbare semnificativă fiind apariția modelului Renault Megane (3,2%) în locul Mercedes-Benz E-Class în topul celor mai populare modele.

Toyota Corolla a înregistrat cea mai mare creștere a popularității în România, cu o creștere de 115,6% a verificărilor istoricului în ultimul an. Aceasta este urmată de Kia Sportage (+94,6%), Skoda Karoq (+94,3%), Kia Ceed (+86,5%) și Volvo XC40 (+82,4%).

Creșterea interesului pentru aceste modele este un semnal pozitiv pentru vânzători, deoarece mașinile populare tind să își păstreze mai bine valoarea pe piața second hand. La nivel global, modelele care au înregistrat cele mai mari creșteri de popularitate în prima jumătate a acestui an sunt Mini Coupé (+719,1%), Tesla Model 3 (+534%), Tesla Model X (+297,6%), Audi RS7 (+262,2%) și Jaguar E-Pace (+186,6%).

Mașinile populare, expuse riscului de fraudă

Mașinile populare sunt deseori expuse riscului de fraudă privind kilometrajul, iar pe piață se întâlnesc frecvent vehicule cu kilometrajul modificat, care pot crea probleme serioase pentru noii proprietari. Fără date precise despre numărul real de kilometri, este dificil să respecți recomandările producătorului și să efectuezi reviziile necesare la timp.

În prima jumătate a anului 2024, 10,6% dintre Volkswagen Passat verificate pe carVertical în România aveau kilometrajul falsificat. Cumpărătorii trebuie să fie foarte atenți și să verifice istoricul fiecărui vehicul înainte de achiziție. Alte modele populare cu kilometrajul adesea modificat sunt Audi A4 (8,5%), BMW Seria 5 (9,6%), BMW Seria 3 (7,8%) și BMW X5 (6,6%).

Piața de mașini second hand începe să se stabilizeze, cu prețuri care scad treptat pe aproape toate piețele. Această tendință de reducere a prețurilor este susținută de recuperarea pieței de mașini noi, care nu mai suferă întârzieri semnificative în producție. Odată cu creșterea producției de vehicule noi, oferta de modele rulate pe piața secundară crește.

În ceea ce privește vehiculele electrice, în țările care au introdus recent stimulente, piața mașinilor electrice a cunoscut o creștere pe termen scurt. Totuși, pe termen lung, piața acestor vehicule ar putea întâmpina provocări, deoarece unii producători își reorientează atenția către dezvoltarea mașinilor cu motoare cu ardere internă.

„Cei care au dorit cu adevărat vehicule electrice deja le-au achiziționat, în timp ce alții fie nu sunt convinși de trecerea la electrice din cauza lipsei stațiilor de încărcare, fie nu și le permit”, spune Buzelis.

El adaugă că vânzările de mașini second hand s-au stabilizat, iar tranzacțiile pe piețele europene majore au crescut constant în primul trimestru al acestui an.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *