Azi, o nouă ședință la Cotroceni. Având ca temă injectarea obligatorie a întregii populații. Căreia președintele Klaus Iohannis îi spune vaccinare. Și despre care afirmă că reprezintă o provocare de securitate națională. Cum a ajuns la această concluzie? De ce trebuie să ne lăsăm toți injectați? Și cum se face că în această operațiune urmează să fie angajate Armata și forțele Ministerului de Interne? |
Se militarizează România? Și de ce? O instituție militarizată va număra din nou voturile la alegerile parlamentare. Tot ea, adică serviciul secret STS, a primit și sarcina de a monitoriza pandemia. Prin intermediul unui soft sofisticat. Acum, încă două instituții de forță intervin viguros pentru a injecta întreaga populație. Care este mobilul? Care este motivul invocat? Care este mijlocul utilizat? Și, până la urmă, ce încearcă să obțină președintele Klaus Iohannis?
În fine, la nivelul instituției prezidențiale, presupun că și la nivelul Guvernului, s-a înțeles că pandemia a fost scăpată de sub control. Populația nu a fost testată la timp de către autorități, contaminarea s-a produs în ritm alert, nu s-a mai putut face lista contacților și, prin urmare, aceștia nu au mai putut fi carantinați, iar o parte dintre ei i-au infectat pe cei din jur. Pandemia a crescut într-o progresie geometrică și s-a stabilizat pe un platou doar din pixul autorităților. În realitate, un număr imens de mare de persoane s-au contaminat fără să se testeze sau s-au testat prin mijloace personale cu aparatură procurată pe internet sau din farmacii și nu au mai raportat rezultatele Direcțiilor de Sănătate Publică. În acest moment, nimeni nu cunoaște adevărata dimensiune a pandemiei din România. O serie de specialiști susțin însă că pe parcursul acestui an s-au infectat milioane de cetățeni. Dintre care unii au dobândit anticorpi, iar cei mai mulți nu. Și acum ce-i de făcut? Ce-i de făcut, în condițiile în care, după alegeri, care vor avea loc în cel mai greu moment al României de după evenimentele din 1989, sistemul de sănătate va fi pus literalmente la pământ, începând cu secțiile de terapie intensivă? E prea târziu pentru a testa în cinci zile întreaga populație. Statul nu dispune de mijloacele necesare în acest scop. Și nici de autoritatea indispensabilă unei asemenea operațiuni. Nu putem face minuni nici în ceea ce privește modernizarea peste noapte a unui sistem de sănătate, despre care mulți spun că ar trebui reconstruit din temelii. Care este speranța de care se agață președintele?
Speranța sa constă în vaccin. Acest vaccin anti-Covid, în capul domnului Klaus Iohannis, joacă rolul unui panaceu. Ne vindecă de Covid. Ne ferește de Covid. Maschează mizeria sistemului de sănătate. Pune capăt crizei economice, permițând reluarea activităților. Restabilește încrederea în autorități. Și întărește autoritatea președintelui. Acesta este obiectivul urmărit.
Mijlocul prin care urmează să fie atins acest obiectiv este vaccinarea forțată a întregii populații. În raport cu care își exprimă o serie întreagă de nedumeriri și suspiciuni un specialist de talia doamnei Monica Pop, atât de hulită în ultimele zile de o hienă de presă. Și nu numai doamna Monica Pop ridică o serie întreagă de semne de întrebare și trage alarma vis-a vis de intenția președintelui Klaus Iohannis de a ne injecta pe toți în mod forțat utilizând Armata și Ministerul de Interne. Sunt și alți specialiști din lumea întreagă, care își pun semne de întrebare cât se poate de legitime și de bine argumentate referitoare la eficiența vaccinării întregii populații, la eficiența vaccinurilor și la pericolul efectelor adverse.
Alți specialiști de primă mărime în legislație, în drepturile omului, în drept constituțional, se întreabă pe bună dreptate dacă este legală o asemenea constrângere a populației. În esență este clar, dincolo de oricare alte detalii, că cei care nu se vaccinează nu îi pot contamina cu coronavirus pe cei vaccinați. Deci cei care vor refuza să fie injectați nu pot fi acuzați că atentează la sănătatea publică. Și, ca atare, nu pot fi sancționați nici prin constrângere, nici prin alt fel.
Dar o operațiune de o asemenea anvergură îl transformă pe Klaus Iohannis într-un fel de mareșal, în subordinea căruia intră nemijlocit toți lucrătorii instituțiilor de forță. Parctic, președintele militarizează astfel întreaga Românie, iar militarizarea în sine, așa cum se gândește, disciplinează populația și îl ferește de surprize neplăcute.
Mai rămâne ca, pentru moment, să ne punem o ultimă întrebare. Este sau nu este fezabil proiectul pe care astăzi președintele Klaus Iohannis intenționează să-l demareze la capătul ședinței de la Cotroceni? Va obține acesta sau nu va obține efectul scontat?