Prima pagină » Local » Premieră românească și organizare pe măsură! Proiectul „Autostrada Unirii“, uitat pe masa autorităților

Premieră românească și organizare pe măsură! Proiectul „Autostrada Unirii“, uitat pe masa autorităților

29 nov. 2022, 02:00,
Adnana Gafton în Local

Legea nr.291/2018 privind aprobarea obiectivului de investiții Autostrada Iași-Târgu Mureș, supranumi și „Autostrada Unirii“ a fost votată în urmă cu 4 ani de către Guvern. Inițiatorul proiectului, Petru Movilă, este într-o continuă luptă cu autoritățile de la București și efectuează presiuni multiple ca proiectul să fie demarat. Cea mai mare problemă este în prezent găsirea surselor de finanțare pentru construirea autostrăzii. În această toamnă a fost stabilit și traseul pentru tronsonul de autostradă Lețcani – Ungheni

Potrivit actului normativ, termenele pentru finalizarea efectivă a construcției, recepționarea și deschiderea circulației pe cele două tronsoane de autostradă vor fi: 31 decembrie 2026, pentru tronsonul Ungheni – Iași – Târgu Neamț, respectiv 31 decembrie 2030, pentru tronsonul Târgu Mureș – Târgu Neamț. Ministerul Transporturilor este ministerul responsabil pentru coordonarea realizării obiectivului de investiții Autostrada Unirii. Prezenta lege aprobă executarea obiectivului de investiții Autostrada Iași-Târgu Mureș, denumită în continuare Autostrada Unirii. „Autostrada Unirii“ începe la granița României cu Republica Moldova printr-un nou pod peste râul Prut și se termină printr-o conexiune cu autostrada A3 Brașov – Borș, în apropierea orașului Târgu Mureș.

lucrari la autostrada

În 2018 a fost a fost votată legea pentru construirea autostrăzii A8

Se fac 4 ani de când a fost aprobată legea privind aprobarea obiectivului de investiții „Autostrada Unirii“

 Petru Movila in sedinta la costum negru

Petru Movilă este inițiatorul proiectului „Autostrada Unirii“

Parlamentul României a adoptat Legea nr. 291/2018 privind aprobarea obiectivului de investiții Autostrada Iași-Târgu Mureș, „Autostrada Unirii“. Președintele Klaus Iohannis a promulgat în ședință publică legea care prevede construirea Autostrăzii Unirii. Șeful statului amenința atunci că va fi cu ochii pe demnitarii din Guvern pentru a fi sigur că acest proiect se va desfășura fără probleme.

Inițiativa legii, de a obliga practic parlamentarii să construiască Autostrada A8 le-a aparținut parlamentarilor de la PMP, mai exact președintelui PMP Iași, Petru Movilă. Acesta a militat pentru dezvoltarea infrastructurii în regiunea Moldovei și pentru a stimula economic județul Iași, regiunea de nord-est a țării.

Autostrada Ungheni – Iași – Târgu Mureș va conecta Moldova de Occident prin legătura cu A3. Cele două șosele de mare viteză se vor intersecta în zona aeroportului din Târgu Mureș, iar de aici până la Vama Borș șoferii vor mai avea de parcurs 260 de kilometri. Valoarea totală a investiției este estimată la peste 6 miliarde de euro. Autostrada ar trebui să fie gata în 2030.

Recent într-o ședință de lucru desfășurată la Iași a fost stabilit traseul autostrăzii pentru județul Iași. Reprezentanții asociațiilor civile împreună cu reprezentanții județului au stabilit în unanimitate traseul pentru tronsonul de autostradă Lețcani-Ungheni.

 persoane in sedinta se uita pe o harta

Traseul pentru tronsonul de autostrada Lețcani-Ungheni a fost stabilit

Lipsa finanțării și neglijența autorităților întârzie execuția lucrărilor

imagine harta

Momentan există finanțare doar pentru 2 tronsoane de autostradă

Lipsa interesului autorităților în implementarea celui mai mare proiect de infrastructură din zona Moldovei afectează în mod negativ dezvoltarea economică a Regiunii de Nord – Est a țării. Una dintre cele mai mari probleme este lipsa finanțării. Momentan există finanțare prin PNRR doar pentru două tronsoane din autostrada.

Există cel puțin 3 miliarde de români ce așteaptă în acest moment construirea autostrăzii. Județul Iași înregistrează pierderi financiare uriașe din cauza lipse infrastructurii.

„Dacă proiectul se rezolva de la sine ar fi fost bine. Nu au încercat, după atâta amar de vreme şi promisiuni, să construiască această autostradă de care 3 milioane de români au nevoie ca de aer. În prezent, nimeni nu știe nimic“, precizează Petru Movilă, președinte PMP Iași.

În prezent, cea mai importantă problemă pentru a trece în faza următoare a proiectului este găsirea unor surse de finanțare. Doar două tronsoane de autostradă beneficiază momentan de finanțarea necesară.

Un alt proiect pentru care Petru Movilă se zbate foarte mult este și SRU. Acesta a reușit ca în ultima ședință de lucru să stabilească împreună cu furnizorii de utilități traseele pentru implementarea acestora în spital. Căile de acces ce vizează spitalul au fost stabilite tot în ședința de lucru din data de 01 noiembrie 2022.

Legea privind construirea autostrăzii A8 „Autostrada Unirii“ riscă să rămână doar o promisiune din partea guvernanților dacă nu se găsesc rapid surse de finanțare.

harta Romania

Lipsa finanțării este cea mai mare problemă pentru continuarea proiectului

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
25 decembrie 2024
25 decembrie 2024