Povestea antreprenorului ieșean Andrei Trofin, care la numai 29 de ani a pus bazele unei afaceri de milioane de euro. Aplicația lansată de tânăr ajută românii din toată țara. „Avem în plan să integrăm inteligența artificială”

16 ian. 2023, 02:00,
Raluca Costin, în Titlurile zilei

Andrei Trofin este unul dintre tinerii din Iași care au înființat o afacere de succes de la zero. Business-ul ESX, care digitalizează accesul românilor la sală, a ajuns la o cifră de afaceri de 4 milioane de euro. Planul antreprenorului este de extindere a rețelei de centre sportive, de la 450 la 600, din peste 100 de orașe ale României

Andrei Trofin a crescut într-o familie de antreprenori, ceea ce l-a determinat să aleagă același drum, iar tânărul nu se vede făcând altceva. Până la 35 de ani a terminat două facultăți, a construit de la zero patru companii, în 15 ani de antreprenoriat, dintre care cu două au eșuat, iar din una a făcut exit. Ca antreprenor, a gestionat peste 150 de angajați și a atras venituri de peste 15 milioane de euro. În 2017, ideea de a fonda ESX i-a adus succes.

„Ideea business-ului s-a înfiripat în 2017, când aveam 29 de ani, de la un prieten din Brazilia, care mi-a povestit despre acest model de business. Părea o afacere simplă, cu potențial de creştere piramidală, uşor de dezvoltat şi de extins către alte ţări. După câteva analize de piaţă mi-am dat seama, în primul rând, de valoarea pe care o putem aduce în industria activităţilor sportive, întrucât România este pe al treilea loc ca grad de obezitate din Europa, iar ca educaţie în această direcţie se luptă pentru primul loc.

În plus, mă gândeam şi la programe educaţionale, motivaţionale sau de nutriţie, cu care putem completa un acces la sală. Crearea ESX şi lansarea pe piaţă au durat 9 luni, timp în care am realizat de la zero o aplicaţie de mobil, un website şi o reţea iniţială de săli partener”, povestește Andrei Trofin, CEO și fondator ESX.

Andrei Trofin, fondator ESX: „Pentru anul acesta avem în plan să ne dublăm echipa”

Investiția se ridică până acum la 400.000 de euro, iar Andrei ar vrea să reunească investitori care să vadă potenţialul de creştere pe care îl are afacerea şi cu care să se extindă şi către alte pieţe. Tot profitul, încă de la primii bani care au intrat în companie, s-a reinvestit.

„Avem multe planuri de dezvoltare şi tehnologii de implementat pentru a aduce şi mai multe beneficii utilizatorilor aplicaţiei ESX, dar şi partenerilor noştri, sălile sportive din toată ţara. În prezent suntem o echipă de 30 de oameni. Ințial am fost cinci persoane. Pentru anul acesta avem în plan să ne dublăm echipa. Inițial am început la Iași, cu 15 săli partenere.

Numărul de săli de fitness și centre sportive partenere a crescut de la 200 la 450, în 2022, iar anul acesta avem ca obiectiv să depășim 600. ESX are prezență în aproape 100 de orașe ale țării. O provocare a fost creşterea reţelei de săli, astfel încât să avem parteneriate şi cu centre sportive mari, cunoscute, dar să nu fim forţati să creştem prea mult preţul abonamentului, menţinând un gross margin care să ne permită dezvoltarea. Pe de altă parte, colaborarea cu sălile mici, care au un spaţiu limitat, este o provocare”, susține Andrei Trofin.

În edițiile anterioare, reporterii BZI au prezentat povestea unui alt tânăr din Iași care a deschis o afacere de succes.

ESX se extinde pe plan internațional

În funcţie de rezultatele analizelor de piaţă pe care le-a început şi în funcţie de viitorii investitori, Andrei vrea să extindă afacerea internațional, respectiv în California, unde a fost lansat primul sistem asemănător cu ESX, ca model de business, dar vizează și Spania, Franţa, Italia, Polonia, Ungaria şi Bulgaria.

„Obiectivele pentru 2023 sunt creșterea cifrei de afaceri, de la 4 la 10 milioane de euro, extinderea rețelei de centre sportive, de la 450 la 600, din peste 100 de orașe ale României, creșterea numărului de membri, de la 150.000 la 300.000, rebranding, lansarea unei noi versiuni a aplicației mobile și a platformei web și lansarea unei noi linii de business, un produs de nutriție personalizată, cu peste 1.000 de rețete și peste 100 de filtre.

Avem în plan să integrăm inteligența artificială și machine learning, pe bazele de date, cu stilul de viață și comportamentul clienților noștri, astfel încât să le putem prezice posibile boli, în funcție de istoricul medical, alimentație, structura corpului etc. Vrem să lansăm programe educaționale complexe, personalizate pentru fiecare client ESX, programe automatizate, de time management, motivaționale, cu antrenamente și nutriție”, mai spune Andrei Trofin, fondatorul ESX.

Cel mai tânăr antreprenor din Iași a deschis afacerea la 23 de ani.

Cum funcționează aplicația?

Cu ajutorul aplicaţiei ESX, ce este disponibilă pe Android, iOS şi Huawei, clienţii pot intra la oricare dintre sălile incluse în abonament – peste 450 în toată ţara – şi le pot schimba după bunul plac. Cu un singur abonament lunar recurent, clientul are acces la toate sălile din toate orașele valabile în aplicație.

„Azi poate încerca tenis, mâine yoga, în locații diferite. Pe lângă intrarea la săli, oferim oamenilor zeci de antrenamente pentru acasă şi diverse programe educaţionale de fitness şi nutriţie. Printre alte beneficii sunt reînnoirea automată, cu posibilitatea de a întrerupe abonamentul oricând, cu un click.

Economisești, plătind mai puţin decât pe un abonament obişnuit la o sală. La recepția sălii este amplasat un cod QR. Clientul va scana codul QR cu aplicața ESX. Accesul se validează instant și se afișează pe telefonul clientului, dar și în contul sălii partenere. Mergi la sala din drumul tău, oricând.

Azi la sala de lângă casă sau birou, în weekend la o piscină, la tenis sau la cățărat. Dacă nu folosești abonamentul în primele 10 zile, poți să primești banii înapoi, simplu, rapid și fără întrebări”, explică Andrei.

În aplicația ESX se regăsește o hartă cu toate sălile partenere și diverse filtre, iar prin intermediul tehnologiei actuale a fost construit sistemul digital, astfel încât modulul de scanare QR pentru înregistrarea clienților la sală să funcționeze ușor, simplu, printr-o singură atingere.

Andrei Trofin mai spune că cei care nu folosesc abonamentul în primele 10 zile pot anunța compania și primesc banii înapoi, fără nicio explicație.

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *