Prima pagină » National » Poți fi amendat dacă vorbești la telefon pe difuzor în timp ce conduci? Puțini șoferi cunosc noua lege
Poți fi amendat dacă vorbești la telefon pe difuzor în timp ce conduci? Puțini șoferi cunosc noua lege

Poți fi amendat dacă vorbești la telefon pe difuzor în timp ce conduci? Puțini șoferi cunosc noua lege

31 oct. 2024, 10:20,
Mirela Gabriela Todosi în National

Mulți conducători auto se întreabă dacă poți fi amendat dacă vorbești la telefon pe difuzor în timp ce conduci. Conform legislației, pentru a putea vorbi la telefonul mobil în timp ce conduci, este necesar să folosești un dispozitiv hands-free sau să conectezi telefonul la sistemul audio al mașinii. Unii șoferi nu respectă regula și pun telefonul pe difuzor atunci când conduc, fără a ști dacă riscă sau nu să fie sancționați de oamenii legii. Puțini șoferi cunosc noua lege.

Poți fi amendat dacă vorbești la telefon pe difuzor în timp ce conduci?

Legea interzice clar folosirea telefonului mobil la volan, fie că este vorba de o conversație sau de un mesaj scris. Șoferii care sunt prinși cu telefonul la ureche în timp ce conduc riscă o amendă destul de mare.

Codul Rutier stabilește în prezent o sancțiune care variază între 6 și 8 puncte de amendă pentru utilizarea necorespunzătoare a telefonului mobil la volan. Conform legislației în vigoare, pentru a putea vorbi la telefonul mobil în timp ce șoferul conduce, este necesar un dispozitiv hands-free.

Cu toate acestea, mulți șoferi aleg să vorbească la telefon pe difuzor, ținând mobilul cu una dintre mâini, ceea ce îi expune sancțiunii, la fel ca șoferii care își țin telefonul la ureche. Singura situație în care un șofer poate vorbi pe difuzor fără a risca o amendă este dacă telefonul este plasat într-un suport special pe bord, ceea ce îi permite să aibă ambele mâini libere.

De ce șoferii ar trebui să își închidă telefonul când urcă în mașină

Conducătorii auto sunt avertizați că ar fi bine să își închidă telefoanele mobile când urcă în mașină. Nu este vorba despre amendă, ci despre ceva mult mai grav. În ultima perioadă, tot mai mulți șoferi devin victimele hackerilor auto.

Sunt vizați șoferii care au mașini noi, de ultimă generație, cu dotări sofisticate. Prin intermediul smartphone-ului, hoții pot urmări șoferul și vor ști unde se află mașina, în unele cazuri pot afla codul de deschidere al mașinilor conectate la telefon prin Bluetooth, iar în alte cazuri pot reuși chiar să pornească mașina, după ce decriptează „conversația” prin Bluetooth dintre telefonul șoferului și sistemele autovehicului.

Hackerii auto profită de tehnologia cunoscută sub numele de „tehnica AirTag”, folosită pentru a detecta poziția mașinii prin intermediul unor gadget-uri care sunt plasate în mașină și care se conectează online la o rețea sofisticată. Prin „AirTag” sau localizatorul GPS, hoțul care reușește să intercepteze semnalul va afla în orice clipă unde se află mașina vizată. Prin Bluetooth, dacă reușește să treacă de sistemele de protecție iar mașina permite comenzi de la distanță, „hacker-ul auto” poate să deschidă ușile sau chiar să pornească motorul. Șoferii sunt avertizați că ar fi mai bine să își închidă telefonul când urcă la volan. Asta dacă dețin o mașină nouă, cu dotări sofisticate, care permit accesarea anumitor comenzi ale mașinii de la distanță, cu telefonul. Acești posesori auto devin în ultima perioadă victime ale hackerilor.

Prin intermediul smartphone-ului, hoții pot urmări șoferul și vor ști unde se află mașina, în unele cazuri pot afla codul de deschidere al mașinii cu ajutorul telefonului, iar în alte cazuri pot reuși chiar să pornească mașina. Hackerii pot profita de conexiunea Bluetooth dintre telefon și mașină. Dacă această conexiune este activă și nu este protejată adecvat, hoții pot intercepta semnalele și pot prelua controlul asupra vehiculului.

Legea interzice clar vorbitul la telefon pe difuzor în timpul condusului. Șoferii care nu respectă regula riscă sa fie sancționați cu amenzi mari.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`