Prima pagină » Local » POS-urile CTP Iași nu funcționează nici în autobuze: „După ce validam cardul, îmi dădea eroare!”

POS-urile CTP Iași nu funcționează nici în autobuze: „După ce validam cardul, îmi dădea eroare!”

01 apr. 2022, 00:01,
Maria Moldovanu în Local

Noi probleme la Companiei de Transport Public Iași dau bătăi de cap călătorilor. Încă nu s-a rezolvat problema POS-urilor din noile tramvaie PESA, iar mai nou, acestea nu funcționează nici în autobuze. Oamenii riscă să primească amenzi usturătoare pentru că nu reușesc să-și achiziționeze bilete. Conducerea CTP Iași are mereu același răspuns în care dau vina pe lipsa hârtiei din carcasă.

Au fost mai multe semnale de alarmă trase de către călători cu privire la problemele pe care le întâmpină cei de la Companiei de Transport Public (CTP) Iași. Una dintre marile probleme cu care se confruntă compania este defectarea cititoarelor de carduri din tramvaiele noi puse în circulație la Iași, în luna septembrie 2021. Potrivit celor care circulă cu mijloacele de transport în comun în Iași, situația încă nu s-a ameliorat în niciun fel, iar mai nou, și în autobuze s-au semnalat nereguli cu aparatele de citire a cardurilor.

 aparatul pos

Purtătorul de cuvânt al CTP, Andreea Luca, susține că problema ar fi în lipsa hârtiei din aparate

POS-urile CTP Iași nu funcționează nici în autobuze: Ce se întâmplă cu cititoarele de carduri

cititorul de card din tramvaie

Problemele vechi ai Companiei de Transport Public (CTP) Iași dau bătăi de cap călătorilor

După acuzații grave la adresa celor de la CTP Iași, călătorii par a fi din ce în ce mai revoltați de modul în care responsabilii companiei administrează întregul proces de implicare în viața socială și culturală a comunității locale.

După ce a fost semnalată problema aparatelor POS în noile tramvaie PESA, s-a constatat că nici autobuzele nu o duc mai bine. În câteva dintre autovehiculele puse în circulație pe străzile orașului, călătorii întâmpină aceleași greutăți legate de emiterea biletelor, mai bine zis, de absența acestora, chiar dacă din contul bancar este extrasă suma aferentă. Șoferii de autobuze afirmă că lucrurile nu sunt grave în caz de control, dacă călătorul care nu a primit bilet are dovada plătii pe card.

„Dacă aveți pe telefon aplicația, nu e nimic grav, acolo scrie că Transport Public o luat 2.50 lei, sau cât ați plătit acolo. Nu e nici o problemă dacă aveți dovada de plată pe aplicație”, afirmă un șofer de la CTP Iași.

Raluca Ghețu este din Iași și, ca majoritatea locuitorilor acestui oraș, folosește mijlocul de transport în comun pentru a ajunge în locurile în care are nevoie. Aceasta susține că nu de puține ori a întâmpinat greutăți în ceea ce ține de emiterea unui bilet pentru a putea călători.

„Am încercat să cumpăr o călătorie urbană cu cardul de la cititoarele din tramvai și după ce validam cardul, îmi dădea eroare, apoi revenea la ecranul inițial. Controlorul era lângă mine, se prefăcea a fi călător și mă întreba ce se întâmplă, ca mai apoi să își scoată legitimația și cardul. A încercat și el o validare apoi mi-a confirmat că nu merge și că nu îmi vor da amendă ( ar fi fost și culmea!)”, declară dezamăgită tânăra.

Autobuz CTP, aplicatia 24 pay si palatul culturii

Aplicația 24Pay permite călătorilor să-și achiziționeze abonamente și bilete online, fără a interacționa cu cititoarele de carduri

Autoritățile îndemnă călătorii să folosească aplicația 24Pay

 circulatia pe strada

După ce a fost semnalată problema aparatelor POS în noile tramvaie PESA, s-a constatat că și autobuzele se confruntă cu aceleași greutăți

Purtătorul de cuvânt al CTP, Andreea Luca, susține că problema ar fi lipsa hârtiei din aparate și îndrumă călătorii să-și achiziționeze bilete și abonamente prin intermediul aplicației 24Pay.

„Dorim să precizăm faptul că POS-urile sunt aparate electronice care aparțin unor instituții bancare și funcționează și cu ajutorul semnalului GSM, ceea ce face posibil ca, uneori, aceste dispozitive să înregistreze erori de comunicație. De asemenea, de cele mai multe ori șoferii și vatmanii găsesc hârtia blocată în carcasa POS-urilor, pentru că anterior a fost trasă forțat spre exterior, înainte ca lama interioară să opereze tăierea documentului de călătorie. Șoferii și vatmanii remediază aceste probleme în momentul verificărilor efectuate la fiecare capăt de linie, atunci când aceștia pot interveni în acest sens. Le recomandăm călătorilor să utilizeze și aplicația 24pay, aceasta fiind foarte ușor și simplu de folosit”, afirmă Andreea Luca, purtătoarea de cuvânt CTP Iași.

De asemenea, aceasta face apel către cetățeni și îi îndeamnă să apeleze la numărul de telefon creat special în acest sens și atunci când scanează cardurile, să aștepte câteva secunde pentru a intra în posesia biletelor.

„Dorim să vă transmitem faptul că, într-un astfel de caz ori, le recomandăm călătorilor să apeleze TelVerde (0800 110 427) pentru a anunța situația. După scanarea cardului, utilizatorii să aștepte cel puțin 10 – 20 de secunde pentru eliberarea chitanței de către POS, pentru ca sistemul de tăiere din interior să nu se blocheze în momentul în care hârtia este trasă forțat spre exterior. De cele mai multe ori, acest sistem este blocat din motivul arătat anterior, drept urmare, următoarele chitanțe solicitate în momentul tranzacțiilor nu mai pot fi extrase din aparat, pentru că rămân în interiorul carcasei”, spune purtătorul de cuvânt CTP.

Din păcate situația este una tristă, și se pare că cei din conducerea CTP Iași întâmpină noi probleme legate de organizare și administrație, cea mai nouă fiind legată de POS-urile CTP Iași care nu funcționează . La aceste probleme, reprezentanții companiei vin cu același răspuns în care cer dovezi, ce ar putea oferi câștig de cauză călătorilor care întâmpină situații dificile în mijloacele de transport în comun.

Alătură-te pe WHATSAPP canalului BZI, pentru a fi la curent cu cele mai noi știri

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
18 octombrie 2024
18 octombrie 2024