Când auzim de cuvântul „Eiffel”, milioane de cetățeni români și străini ar răspunde fără ezitare că este Turnul din Paris. Structura a fost construită între anii 1887-1889. A fost inaugurat la 31 martie 1889, fiind deschis pentru public la 6 mai, urmând să servească drept arc de intrare la Expoziția Universală. Turnul a devenit una dintre principalele destinații turistice ale Parisului și lumii, cu mai mult de 5,5 milioane de vizitatori anual.
Podul Eiffel de la Iași
Puțini oameni știu însă că peste Râul Prut, în dreptul localității Ungheni, se află un pod feroviar construit în perioada 1876-1877, după proiectul arhitectului francez Gustave Eiffel. Podul a fost deschis pe 9/21 aprilie 1877. După Revoluție el a intrat în istorie sub numele de „Podul de flori”: la 6 mai 1990, zeci de mii de români de pe cele două maluri ale Prutului s-au reîntâlnit, după aproximativ jumătate de secol de înstrăinare. Așadar avem un turn Eiffel răsturnat care leagă cele două state.