Primăria Municipiului Iași anunță reparații capitale la podul „Nicolae Iorga” din Bulevardul Nicolae Iorga – zona Pod de Piatră. Ca date istorice, trebuie spus că tot în zonă este și Podul de Piatră, construit la începutul secolului al XIX-lea. Acesta este inclus pe Lista Monumentelor Istorice, având codul de clasificare IS-II-m-B-03952. Pe de altă parte, abia în a doua jumătate a secolului al XX-lea, a fost construit, la mică distanță, circa un metru, un pod de beton, mai lat și mai solid. Așadar, un simbol al urbei moderne este lăsat în paragină
Reparații capitale într-o zonă extrem de circulată din orașul Iași. Un simbol al urbei moderne, lăsat în paragină. Primăria anunță reparații capitale la podul „Nicolae Iorga” din Bulevardul Nicolae Iorga – zona Pod de Piatră.
Ca date istorice, trebuie spus că tot în zonă este și Podul de Piatră, construit la începutul secolului al XIX-lea. Acesta este inclus pe Lista Monumentelor Istorice (LMI), având codul de clasificare IS-II-m-B-03952. Pe de altă parte, abia în a doua jumătate a secolului al XX-lea, a fost construit, la mică distanță, circa un metru, un pod de beton, mai lat și mai solid. Așadar, un simbol al urbei moderne, lăsat în paragină.
Reparații capitale într-o zonă extrem de circulată din orașul Iași
De reliefat că, deși este de o valoare inestimabilă, atât ca simbol al istoriei Iașului, cât și al construcțiilor, Podul de Piatră riscă să se prăbușească în orice moment, dacă nu se găsesc soluții de reabilitare și de restaurare cât mai rapid! Aici, în ciuda faptului că, în ultimii 20 de ani, s-au căutat diverse soluții de rezolvare a întregii situații, nici până la acest moment nu s-a întâmplat ceva notabil. Cu toate că, în 2016, un fost doctorand al Universității „Alexandru Ioan Cuza” (UAIC) din Iași, pasionat de istoria și simbolurile urbei, trăgea un semnal de alarmă, nimic nu s-a schimbat!
Vasile Pelin se pregătea să demareze un studiu științific ce are în prim-plan obiectivul, dar și găsirea unor soluții pentru a fi reabilitat și consolidat.
„În acest caz, vorbim de un monument istoric realizat în prima jumătate a secolului al XIX-lea. El reprezintă un punct de referință, dacă este să ne gândim la cum era structurat orașul Iași la acea vreme. Aici, la Podul de Piatră, într-o serie de vizite pe care le-am făcut, în 2016, am monitorizat starea lui de conservare. Am constatat o serie de fenomene care se întâmplă la construcții de acest tip și cu o asemenea vârstă. Au apărut câteva fisuri, din cauza fenomenului de alterare a materialului de construcție, un material local, foarte poros și expus tuturor degradărilor și deteriorărilor. Totul este influențat de micro-climatul din zonă, deoarece albia Bahluiului a suferit multe modificări în ultima vreme. La acest pod au apărut tensiuni care, foarte probabil, la un seism îl vor distruge. Reabilitat și refăcut, podul ar putea deveni un simbol al orașului, deoarece nu sunt multe asemenea construcții”, considera drd. Vasile Pelin, Facultatea de Geografie și Geologie – UAIC, în 2016.
Nu sunt bani, chiar dacă este un proiect de reabilitare!
Ca date istorice, trebuie spus că Podul de Piatră din Iași a fost construit la începutul secolului al XIX-lea, fiind inclus pe Lista Monumentelor Istorice (LMI), având codul de clasificare IS-II-m-B-03952. Pe de altă parte, în a doua jumătate a secolului al XX-lea, a fost construit un pod nou, mai lat și mai solid, acesta preluând traficul rutier și pe cel pietonal. Așadar, reparații capitale într-o zonă extrem de circulată, în timp ce este lăsat în paragină un simbol al urbei moderne.
Dar sa fie si a 4a oara :
„Ca date istorice, trebuie spus că tot în zonă este și Podul de Piatră, construit la începutul secolului al XIX-lea…..”
Cretinism total ! De acord.