Podul care a modificat granițele Europei are o lungime de 2.460 de metri și o înălțime structurală de 336,4 metri. Podul a fost atât de dificil de realizat încât au fost nevoie de 20 de ani pentru finalizarea lui. Iată unde se află construcția impunătoare.
Podul care a modificat granițele Europei
Podul suspendat deasupra defileului Tarn din sudul Franței are o lungime de 2.460 de metri și o înălțime structurală de 336,4 metri, și a schimbat total harta Europei. Decizia de a construi un pod în jurul orașului Millau a fost luată în septembrie 1986, iar obținerea aprobării a durat câțiva ani.
Construția podului este spectaculoasă. Cei șapte piloni au înălțimi cuprinse între 78 de metri și 245 de metri, fiecare fiind calculat la milimetru pentru a asigura un drum lin pentru șoferii care traversează Tarnul. Între fiecare pereche de piloni există o deschidere de 342 m. Pilonii sunt cuplați cu șapte stâlpi de oțel, fiecare înalt de 87 de metri, cu 11 cabluri de susținere dispuse în evantai pe fiecare parte.
Podul face trecerea peste Masivul Central, o zonă de munți tăiată de văi și defileuri adânci, situată în partea centrală a jumătății inferioare a Franței. Întinzându-se pe aproximativ 15% din teritoriul țării și mărginit de Alpi la est, este unul dintre obstacolele pe care trebuie să le treacă oricine călătorește din nordul spre sudul țării sau din nordul Europei spre Spania. Viaductul care face parte din autostrada A75 a schimbat imaginea orașului Millau și a schimbat harta Europei.
Podul de care se feresc toți șoferii
Un pod suspendat din China deține titlul de cel mai înfricoșător pod din lume. Deși are o lungime de 240 de metri, acest pod spectaculos nu are turnuri sau bază pentru suport. Podul se bazează doar pe patru cabluri de oțel pentru a susține vehicule de până la 45 de tone.
Este suficient de lat doar pentru ca un singur vehicul să treacă, dar deși dispune de plase de siguranță pe fiecare parte, o mișcare greșită a șoferilor poate duce la o tragedie. Podul suspendat peste defileul râului Dadong din districtul Wulong al orașului Chongqing este un proiect temporar conceput pentru a facilita construcția unei structuri și mai impresionante, podul Shuangbao.
China mai deține un record când vine vorba de poduri. Este vorba de podul de sticlă din zona unui canion uriaș din Parcul Național Tianmenshan. Cei care trec peste pod sunt înspăimântați, dar în același timp fascinați de priveliște și de construcția impunătoare. Tot în China se află și autostrada care a doborât zece recorduri mondiale. Proiectul a început în anul 2017 și anul acesta are termen de finalizare. Autostrada maritimă are 24 de km și cuprinde poduri, insule artificiale, tuneluri scufundate și drumuri subacvatice. Noua autostradă va reduce timpul de călătorie între Shenzhen și Zhongshan de la 2 ore la aproximativ 30 de minute. Acest proiect de infrastructură integrează o serie de poduri, tuneluri și drumuri subacvatice.
Un record este deținut și de Japonia, unde se află mai multe poduri de viță de vie. Podurile se găsesc în îndepărtata vale Iya de Vest. Turiștii care trec peste podurile de viță de vie ce traversează râul Iya-Gawa de pe Insula Shikoku, lângă Tokushima, rămân uimiți de peisajele spectaculoase. Cu toate acestea, traversarea lor este periculoasă din cauza spațiilor mari dintre bucățile de bambus împletit cu viță de vie.