Prima pagină » Local » PNRAS Școala Gimnazială Rădeni, un proiect menit să reducă rata abandonului școlar!
PNRAS Școala Gimnazială Rădeni, un proiect menit să reducă rata abandonului școlar!

PNRAS Școala Gimnazială Rădeni, un proiect menit să reducă rata abandonului școlar!

18 nov. 2022, 02:00,
în Local

Pentru a preveni și reduce rata abandonului școlar, timp de 36 de luni, Școala Gimnazială Rădeni va derula proiectul PNRAS Școala Gimnazială Rădeni. Astfel se urmărește prevenirea abandonului școlar, creșterea numărului elevilor care susțin examenele naționale și care aleg să urmeze ciclul liceal după finalizarea studiilor gimnaziale

Timp de 3 ani, 11 cadre didactice din cadrul Școlii Gimnaziale Rădeni, precum și personalul auxiliar, vor beneficia de activități de formare și îndrumare, cursuri de remediere în grup, în timp ce elevii aflați în situație de risc de a abandona școala vor avea parte de sprijin educațional și material.

Cum se va derula proiectul PNRAS Școala Gimnazială Rădeni

Din dorința prevenirii și reducerii ratei abandonului, începând cu data de 26.09.2022, Școala Gimnazială Rădeni derulează timp de 36 de luni proiectul PNRAS Școala Gimnazială Rădeni, implementat în cadrul Planului Național pentru Redresare și Reziliență al României (PNRR-cod proiect: F-PNRAS-1-2022-0841). Valoarea totală a proiectului este de 899.900 de lei.

„Obiectivul general include atât prevenirea abandonului școlar și reducerea părăsirii timpurie a școlii, cât și creșterea ratei de tranziție de la învățământul secundar inferior – gimnazial – la învățământul secundar superior – liceu – sau învățământul profesional și tehnic, în rândul elevilor de la Școala Gimnazială Rădeni.

Printre principalele acțiuni ce vor avea loc timp de 3 ani se numără activități de prevenție și intervenție, prin integrarea activă a elevilor din învățământul gimnazial, de sprijin educațional și material, oferit elevilor aflați în situație de risc, activități MATE de screening, activități de formare și îndrumare (coaching) pentru 11 de cadre didactice și pentru personalul auxiliar din unitatea de învățământ (un contabil și un secretar), cursuri de remediere în grup (limba și literatura română și matematică) și activități de educație parentală, activități extra-curriculare de tip outdoor, excursii organizate anual”, a transmis prof. Elena Bogdana Voinescu, managerul proiectului.

Prof. Elena Bogdana Voinescu: „Urmărim îmbunătățirea climatului la nivelul școlii și la nivelul clasei, crescând și timpul de instruire alocat elevilor în risc de abandon”

Totodată, prin intermediul proiectului PNRAS Școala Gimnazială Rădeni se va realiza digitalizarea procesului educațional. Pentru aceasta, școala va avea clase inteligente pentru predare-învățare, ceea ce va conduce către proiectarea resurselor pentru instruirea online, adaptarea resurselor pentru învățarea online, utilizarea resurselor digitale pentru evaluarea formativă, sumativă și feedback, realizându-se și diagnosticul inițial privind competențele digitale ale elevilor.

Datorită proiectul PNRAS Școala Gimnazială Rădeni, 85 de elevi care prezintă risc de abandon școlar vor participa la activități interactive, iar 60 vor beneficia de programul de pregătire suplimentară și de activități de consiliere și orientare profesională.

„Sustenabilitatea programului va fi asigurată prin atingerea unor ținte dorite: o rată mai mică de absenteism, o rată mai mare de participare a elevilor la examenele naționale, un procent mai mare de elevi care să promoveze examenul de final de ciclu, cu cel puțin nota 6, precum și implementarea unei proceduri de monitorizare a elevilor detectați în risc de abandon școlar, pentru a fi sprijiniți prin planuri individuale de învățare.

Activitățile proiectului sunt proiectate în așa fel încât cei 85 de elevi beneficiari să participe la activitățile interactive. Dintre aceștia, 60 vor beneficia de programul de pregătire suplimentară și de activități de consiliere și orientare profesională, iar 20 de părinți vor beneficia de educație parentală.

Prin implementarea proiectului PNRAS Școala Gimnazială Rădeni urmărim îmbunătățirea climatului la nivelul școlii și la nivelul clasei, crescând și timpul de instruire alocat elevilor în risc de abandon, răspunzând astfel nevoilor educaționale ale fiecărui copil în parte”, a adăugat Elena Bogdana Voinescu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
17 decembrie 2024
17 decembrie 2024