Prima pagină » Business în România » Platforma Temu, acuzată de practici înșelătoare! Milioane de români cumpără de pe această platformă
Platforma Temu, acuzată de practici înșelătoare! Milioane de români cumpără de pe această platformă

Platforma Temu, acuzată de practici înșelătoare! Milioane de români cumpără de pe această platformă

16 mai 2024, 12:30, 1 ,
în Business în România

Platforma Temu a fost acuzată de practici înșelătoare. Asociațiile europene ale consumatorilor au anunțat că au depus o plângere împotriva platformei chineze de comerț online Temu, acuzând-o de manipularea utilizatorilor și încălcarea mai multor prevederi ale regulamentului UE privind comerțul online.

Platforma Temu, acuzată de practici înșelătoare

Temu are peste 75 de milioane de utilizatori lunar în Uniunea Europeană. Gigantul comerciant chinez este acuzat că utilizează „interfețe înșelătoare” pentru a încuraja consumatorii să cheltuiască mai mult.

„Consumatorilor li se oferă versiuni diferite, mai scumpe, atunci când au dat click pe un anumit produs și se confruntă cu multe obstacole atunci când doresc să-și închidă contul”, a declarat Monique Goyens, director general al Oficiului European al Consumatorului (BEUC).

BEUC, care reprezintă 45 de asociații independente pentru protecția consumatorului, a depus o plângere împotriva Temu la Comisia Europeană. Totodată, 17 dintre aceste asociații au alertat autoritățile naționale competente, cu excepția României.

Pachetul legislativ privind serviciile digitale, intrat în vigoare în luna februarie, impune noi obligații platformelor online pentru a proteja utilizatorii împotriva conținutului ilegal. Printre altele, regulamentul interzice interfețele înșelătoare și impune transparență privind algoritmii utilizați pentru a viza utilizatorii de internet. BEUC acuză Temu că nu oferă consumatorilor informații esențiale despre vânzătorii produselor și despre conformitatea acestora cu cerințele UE de siguranță.

Un alt aspect criticat este lipsa informațiilor suficiente despre sistemele de recomandare ale Temu și modul în care criteriile utilizate duc la afișarea anumitor produse. Asociația italiană de consumatori Altroconsumo a testat 13 produse cosmetice vândute pe platformă și a descoperit că nouă dintre acestea nu specificau complet lista ingredientelor, încălcând astfel regulamentele UE.

Federația Germană a Organizațiilor Consumatorilor (VZBV) a acuzat Temu la începutul anului de afișarea recenziilor înșelătoare ale produselor și de inducerea în eroare a consumatorilor în privința reducerilor de preț. În urma acestor plângeri, Temu a operat modificări ale platformei, aplicabile însă doar pe piața germană.

Plângerea vine într-un moment crucial pentru Temu

Temu a intrat pe piața UE cu puțin peste un an în urmă. Reprezentanții gigantului chinez au precizat că își ajustează activ serviciul pentru a se alinia cu practicile și preferințele locale și că este angajat în respectarea deplină a legilor și reglementărilor din piețele în care operează.

„În ceea ce privește plângerea BEUC, o luăm foarte în serios și o vom studia amănunțit. Sperăm să continuăm dialogul cu părțile interesate relevante pentru a îmbunătăți serviciul Temu pentru consumatori”, au declarat reprezentații companiei chineze.

Plângerea vine într-un moment crucial pentru Temu, care încearcă să se extindă pe piața europeană, dar se confruntă acum cu provocări majore în asigurarea conformității cu reglementările stricte ale UE.

Luna trecută, Shein, un alt gigant chinez al comerțului electronic, a fost desemnat de UE ca DSA VLOP după ce a raportat că a depășit pragul de 45 de milioane de MAU.

În timp ce, în martie, UE a deschis prima investigație DSA pe o piață, vizând o altă platformă de comerț electronic deținută de China – AliExpress Alibaba – care fusese numită VLOP în primul val de desemnări în aprilie anul trecut.

Comisia a spus atunci că suspectează AliExpress că încalcă regulile DSA în domenii legate de gestionarea și diminuarea riscurilor; moderarea conținutului și mecanismul său intern de tratare a reclamațiilor; transparența sistemelor de publicitate și recomandare; trasabilitatea comercianților; și accesul la date pentru cercetători. Ancheta – una dintre câteva pe care UE le-a deschis cu privire la VLOP de la termenul de conformare de anul trecut pentru aceste platforme mai mari lansate – rămâne în desfășurare.

Comentarii
  • mi-am luat si eu tzeapa de pe paltforma asta. produse ieftine, in poze arata super misto, cand iti vine coletul acasa dupa 3 saptamani niste kkturi de le arunci direct la cosul de gunoi. mai degraba cumperi de la tonete, siraj, egros, bazar sau daca vrei musai online doar de pe eMAG decat de pe paltformele astea obscure.

  • tu esti iemag?! : )
    da, sunt mai mici, casca ochii inainte sa cumperi, sunt pozate din toate unghiurile si dimensiunile sunt scrise MARI

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`