Ziua şi problemele pentru platformă de vaccinare anti-Covid-19. Problemele tehnice întâmpinate de platforma de programare îngreunează procesul de imunizare, iar persoanele care se includ în etapa a doua şi doresc să se înscrie pe listă nu pot. De asemenea şi medicii se plâng de modul în care platforma preia datele.
Luni, 18 ianuarie 2021 a fost prima zi în care persoanele din etapa a doua de vaccinare împotriva noului coronavirus au primit prima doză de imunizare. Platforma de programare nu a fost disponibilă câteva ore din cauza lipsei de sincronizare a datelor. Timp de cinci zile, beneficiarii şi cadrele medicale au avut nervii întinşi la maximum.
Probleme tehnice la platforma de vaccinare anti-Covid-19
Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS), care se ocupă de gestionarea platformei de vaccinare, a transmis faptul că programarea pentru vaccinarea împotriva virusul SARS – CoV – 2 nu este posibilă, afirmând probleme tehnice.
Problemele întâmpinate la platforma de programare, dar şi lipsa de organizare au condus la cozi în centrele de vaccinare, mai ales în contextul în care nu s-au deschis toate spaţiile în care să se realizeze acest proces de imunizare anti-Covid-19. Din cele mai recente date ale autorităţilor, mai puţin de jumătate dintre cele 750 de centre de vaccinare au ușile deschide pentru cetățenii eligibili.
În prima zi de programare erau active doar 309 astfel de centre, organizate de Ministerul Apărării Naţionale (MApN) şi Ministerul Afacerilor Interne (MAI). Dintre acestea, circa 100 de centre sunt doar în unitățile spitalicești, care au fost deschise pentru prima fază a vaccinării, în care s-au încadrat angajaţii din sănătate.
Vlad Voiculescu, ministrul Sănătății a cerut un raport privind problemele întâmpinate de platformă
Ministrul Sănătăţii, Vlad Voiculescu, a precizat în urmă cu doar două zile referindu-se la platforma de programare pentru vaccinare, faptul că nu a mers totul după cum se aștepta şi că îşi cere scuze pentru lucrurile care nu au funcţionat, dar că oamenii muncesc din greu pentru a remedia problemele întâmpinate.
Voiculescu a fost interpelat la ieşirea de la Spitalul Militar, acolo unde s-a imunizat anti-Covid-19, dacă ştie de problemele care au fost miercuri și nu numai la centrul de vaccinare de la Romexpo.
„Da, am cerut un raport apropo de ce s-a întâmplat acolo. Înţelegerea mea este că au fost din nou probleme cu platforma informatică, respectiv cu Registrul Electronic Naţional de Vaccinare, probleme care au fost rezolvate în primele zeci de minute, dar asta a dus la o oarecare aglomeraţie pentru că a fost întârziere la primii care trebuiau să se vaccineze”, a transmis ministrul Sănătăţii.
„S-a muncit foarte mult și în timp foarte scurt”
Oficialul a mai fost întrebat dacă poate garanta dacă în urmaătoarele zile nu vor mai fi probleme cu platforma de vaccinare și cetățenii pot beneficia de vaccinul anti-SARS-CoV-2.
„Nemulţumirea mea apropo de o anumită lipsă de funcţionalitate a platformei nu e niciun secret. Pe de altă parte, cu toată onestitatea, trebuie să recunoaştem că s-a muncit foarte mult şi în timp foarte scurt şi nu vorbim în niciun fel de rea credinţă sau de lipsă de competenţă din partea celor care au pus pe picioare într-un timp atât de scurt platforma. Ţin încă o dată să apreciez eforturile pe care le-a făcut STS şi echipa de acolo, îi cunosc, au muncit zi şi noapte pentru a îmbunătăţi lucrurile în mod continuu. În momentul acesta se munceşte în continuare pentru a îmbunătăţi lucrurile. Nu spun că totul este perfect, spun, din contră, că personal îmi cer scuze pentru lucrurile care nu au funcţionat, vă asigur că nu e nimeni care aşteaptă vara să meargă la plajă, ci mai degrabă oamenii muncesc din greu”, a explicat Vlad Voiculescu.