Primăria Iași are planuri serioase de eficientizare a transportului în comun, dar și de descurajare a folosirii autovehiculelor personale. Se dorește extinderea conceptului de bandă specială pentru transportul în comun, dar se caută soluții pentru locurile de parcare ce vor fi necesare în urma acestui demers
După ce a fost implementat în zona capăt CUG – Nicolina, se dorește extinderea conceptului de bandă specială pentru transportul în comun. Primăria Iași consideră că acest demers este un succes și speră că se vor găsi soluțiile potrivite pentru a se putea implementa în zona Păcurari și chiar în Piața Unirii. Pentru moment singurul impediment ar fi lipsa locurilor de parcare pentru locuitorii ce parchează lângă bordură.
Primăria Iași dorește mai multe segmente cu bandă specială pentru transportul în comun
Primul segment de drum în care a fost instalat acest concept a fost în zona CUG – Nicolina, în vara anului 2021. La acel moment, decizia municipalității a iscat un val de nemulțumiri din partea șoferilor ce tranzitau zona cu automobilul personal, însă în timp s-au adaptat și primăria consideră că demersul a avut succes.
„Dorim să continuăm cu banda unică pentru transportul public. Din moment ce am reușit să avem cele 32 de tramvaie, au început să vină autobuzele electrice, vor fi 44. Am văzut rezultatul zonei CUG, cred eu că va fi de bun augur să extindem și în zona Păcurari, chiar până în Piața Unirii. Lucrăm la modalități de implementare și așteptăm să vedem cum am putea finaliza”, a declarat Daniel Juravle, viceprimarul orașului Iași.
Cu toate că se crede că zona CUG este una dintre cele mai greu circulate din Iași, transportul în comun nu este afectat de traficul intens de mașini. Acest motiv este cel care face conducerea primăriei să considere că demersul este un real succes.
Zona Păcurari este vizată pentru implementarea acestui demers
La intrarea dinspre Lețcani în orașul Iași este un trafic infernal, zilnic, la orele de vârf. Primăria Iași consideră că instalarea unei benzi unice pentru transportul în comun va fi o soluție propice pentru eficientizarea serviciului public. Singurul impediment ar fi faptul că nu sunt disponibile spații de parcare pentru locuitorii blocurilor din zonă care parchează lângă trotuar.
„În Păcurari am putea implementa și mâine, dar apoi nu vor mai avea ce face persoanele de la blocuri care parchează lângă bordură. Trebuie să găsim o soluție de parcare. E ușor să faci bandă unică, dar după aceea te trezești că toate mașinile sunt parcate în spatele blocului și se ceartă vecinii între ei. Și partea de parcări necesită niște schimbări. Avem proiecte în lucru pentru park and ride, în Valea Lupului – Capăt Păcurari, CUG, și trebuie să identificăm niște spații private pe care am putea face parcări supraterane pe partea de Păcurari, Alexandru cel Bun. Până acum, am identificat 2 astfel de spații. Avem în lucru și parcarea din Mușatini”, completează viceprimarul orașului Iași.
Primăria Iași are planuri serioase de eficientizare a transportului în comun, dar și de descurajare a folosirii autovehiculelor personale. Se dorește extinderea conceptului de bandă specială pentru transportul în comun, chiar până în Piața Unirii și Păcurari, dar pentru moment sunt aspecte ce împiedică acest demers.
Saracilor ce nu ati inteles? Masinile trebuie sa dispara. E ordin de la ONU. Agenda 2030. Ati auzit de ea? De unde sa auziti daca va uitati la televizor.
Noua paradigma in care am intrat fara sa vrem, aia cu „incalzirea globala”, o aberatie, va avea drept consecinta multa suferinta pentru saraci. Prima in lista e disparitia masinilor personale. Va vor spune ca masina voastra imbolnaveste lumea si ca voi va trebuie sa urcati in autobuz pentru transport.
Primariile lucreaza si ele pentru Agenda 2030. De asta se intampla banda pentru transportul public, de asta se vor mari taxele la masini, parcarile etc. Pentru a descuraja saracii sa mai aiba masini. Inca nu ati inteles asta, este?
Cand auziti ca se duce vreunul de-al nostru la ONU sa vorbeasca de „sustenabilitate” de economie „verde” si alte harneli de termeni pentru a prosti saracii, sa va tineti bine ca urmeaza bahaos in viata voastra :)) va pup si nu mai dati bani pe masini ca se ocupa baietii sa nu le mai aveti.
Pe Păcurari e haos deoarece toate mașinile care intra în oraș nu au altă variantă. Dacă ar fi fost un primar cu cap ar fi făcut o variantă directă către Alexandru-Podul de Piatră-Nicolina pentru cei care merg dimineața la muncă. Chirica plantează panseluțe.
Ce ONU fratilor, e prostia individului asta de primar care se crede primar pe viata. El facea barcute pe Bahlui, pasaj subteran pe sub Bahlui, a rezolvat cu traficul din Bucium si Poitiers, etc, etc. Daca mai vine cu astfel de tampenii ca sa faca acest mamut de CTP functional si ca sa aiba de unde mulge, va trebui scos in afara orasului. Nu poti veni cu astfel de asa zise proiecte, fara a face parcari noi, fara a face si a largi strazi, etc. Este o rusine a PNL-ului, alaturi de tabla aia si se tot agata de orice, sa-i mai voteze iesenii. Nu mai au ce cauta in acest oras, pe asemenra functii.
Alo, Primaria Iasi! Stergeti marcajul pentru taximetre ce ocupa o banda intreaga langa biserica inaltarea domnului din cug. Conduceti orasul cu taximetristii, cu pietarii, cu administratorii de bloc. Ati consultat cetatenii orasului Iasi pentru „banda unica”, sau pentru marcaje taxi, sau ce vrem in piete?
Nu stiu ce a rezolvat banda exclusiva in CUG, doar ca este o mare coada ca sa treci pasajul Nicolina. Pentru ce?! Pentru ca cele 4 mijloace de transport in comun care trec intre 0715-0745 sa aiba loc sa circule. Asta este o aberatie a unora care nu sint in stare sa construiasca sosele. Daca aveam bulevard cu 4 benzi pe sens mi se parea logic sa fie creata aceasta banda exclusiva, dar cind dureaza 20 minute sa traversezi intersectia Podu Ros… In plus, banda exclusiva a „creat” citeva locuri in care mijloacele de transport in comun vireaza „taind” toate benzile de circulatie (ne-exclusiva), manevra care aduce un „plus” de stat la coada pentru toti ceilalti participanti la trafic (care platesc taxe ca sa poata folosi soselele, nu sa aiba exclusivitate asupra unei benzi de circulatie o minoritate). Dar cine sa inteleaga?! niste unii care stau in fotolii caldute in care isi imagineaza ca sint niste dumnezei carora trebuie sa le fim recunoscatori ca ne calauzesc…
Nu mai aateotati banda unica in Pacurari ,bulevardul Nicolae Iorga va e mult mai aproape si disponibil pt asa ceva ,si te lansezi frumos de la Tepro(calea Chisinaului) pana la pasaj Alexandru intr un timp mult mai mic fara stres uitandu te la cei imbufnati de picura cate 50 de lei in rezervor pe de alta parte gestionati si problema tramvaielor goale inafara orelor de varf de pe traseele 5 ,7,8 ar putea foarte bn ca in perioada mentionata sa intoarca in baza 3 si serviciul sa fie deservit de 3 ,4 maxi taxi in acea perioada mai mult de 5 oameni nu sunt in tramvaie de multe ori cu tot cu vatman unde e buna gestionare a energiei electrice ?
Era și timpul .Soluția pentru banda unica nu sa inventat la IASI .Exemplul in CUG ,din capăt faci max.20de minute pana la Filarmonica cu tramvaiul .Cei care vor sa stea in trafic este alegerea lor .Iar in privința parcărilor nu este problema primărie ca TU stai la bloc și nu ai loc de parcare ..îți asumi .Vrei spațiu !? Schitu Duca …..Vrei toate sub nas!? Atunci asumați ,la ce îți trebuie mașina dacă stai in oraș ? Voi ăștia care mai comentați nu cred ca ați fost mai departe de Eforie sau Mamaia .
Jlondon (j de la jeg)
Provenit din familie monoparentala venita de la tara, cu minte si școala putina, sărac de lenes, n-ai după ce bea apa. Asa ca, de unde masina? Ție îți place tramvaiul…
E aproape normal sa fii frustrat și de înțeles ca ești prostuț.
normal ca ești frus
Primarul Panseluța de Iași sa meargă în Brașov sa ia exemplu de managementul traficului (sensuri unice pe 5 benzi) , dar la ce sa te aștepți de la politicienii din Iași când șoseaua de centura traversează orașul.
@Zorba Grecul …mai ales ca Pacurari-ul și Canta/Silvestru, fiind paralele, sunt atat de simplu sa fie transformate în sensuri unice, primul de ieșire, cealaltă de intrare in oras… Dar ce sa le ceri unora care impun pe Pacurari o banda de ieșire și doua de intrare, facilitând intrarea în detrimentul iesirii, astfel încât sa se aglomereze orașul cât mai mult posibil…