Dezastru la testele PISA. La mai bine de 20 de ani de când am început să participăm, România bate pasul pe loc. Nivelul este același, adică foarte scăzut. În Uniunea Europeană, după noi este doar Bulgaria. Nivelul general de competență 2 care este considerat nivelul critic. Aproape jumătate dintre elevi nu înțeleg ce citesc.
Ministrul Educației, Ligia Deca, a fost asaltată pe contul său oficial de Facebook de oameni care laudă sistemul românesc de învățământ și rezultatele testelor PISA 2022, prezentate într-o notă pozitivă de membra cabinetului Ciolacu.
Programul pentru Evaluarea Internațională a Elevilor (Programme for International Student Assessment – PISA), coordonat de OCDE, este o cercetare internațională ce are loc la intervale regulate de timp, care urmărește să evalueze sistemele de educație din întreaga lume prin testarea competențelor elevilor de 15 ani la lectură, matematică și științe.
Sistemul de învățământ românesc se află la coada clasamentului
Rezultatele testelor PISA 2022 arată că sistemul de învățământ românesc se află la coada clasamentului în Uniunea Europeană când vine vorba despre aceste trei domenii, fiind superior doar celui din Bulgaria.
De altfel, elevii români au obținut scoruri medii similare cu cele înregistrate în 2018, lucru prezentat într-o cheie pozitivă de Ministerul Educației, dar și de Ligia Deca pe pagina sa de Facebook.
„Una dintre concluziile raportului PISA 2022 este că avem un sistem de educație rezilient și că, prin măsurile luate, am reușit să limităm efectele pandemiei.
Statistic, rezultatele României la PISA 2022 s-au menținut la aproximativ același nivel ca în 2018.
La matematică, de exemplu, ponderea OECD a elevilor aflați la nivelul 2 sau mai sus de competență a scăzut cu 7 puncte procentuale, de la 76% în 2018, la 69% în 2022, în timp ce rezultatele țării noastre au rămas aproape stabile.
Am punctat, în cadrul evenimentului de prezentare a raportului PISA 2022, faptul că trebuie să facem tot posibilul pentru a crește procentul elevilor români care obțin performanțe medii și ridicate la lectură, matematică și științe”, a scris Deca.
„A pus echipa de comunicare fabrica de trolli la treabă?”
Situația rămâne aproape neschimbată în 2022. În linii mari, aproape jumătate dintre elevii de 15 ani nu înțeleg ce citesc, doar unul din doi face conexiuni matematice și 56% pot identifica explicația corectă privind fenomenele științifice.
Cu toate că, de obicei, postările Ligiei Deca nu strâng prea multe comentarii, de data aceasta a fost „inundată” cu mesaje care laudă sistemul românesc de învățământ.
Redăm câteva dintre ele:
Contestatarii Ligiei Deca au taxat valul de mesaje pozitive.
„A pus echipa de comunicare fabrica de trolli la treabă?! Asta e abordare serioasă când te situezi pe penultimul loc în Europa?!”.
„Ce-ați fumat toți, fraților ,de numiți analfabetismul reziliență? Doamna are cinismul și disprețul față de români care îl caracterizează pe cel care o ține în brațe, dar cei care comentează admirativ ce, Doamne, iartă-mă, fumați de delirați așa?”
„Deci România Educată înseamnă rezultate proaste, teste slabe și laudă de sine. No, voi trăiți într-o altă dimensiune, departe de adevăr și responsabilitate.”
„România educata e pe penultimul loc din Uniunea Europeana, adica suntem o țară proponderent de „proști”, de needucați, deci nu avem motive de mândrie. Ar trebui sa intrați în pământ de rușine, toți politicienii de carton, parveniți, impostori, mafioți, în frunte cu dl. Marele Turist”, sunt câteva dintre mesajele criticilor.
Acesta este rezultatul taierilor de ore la materiile fundamentale – lacune fundamantale.