Prima pagină » Local » Petru Movilă, despre Autostrada Unirii: „Pentru unii este doar un vehicul electoral”
Petru Movilă, despre Autostrada Unirii:

Petru Movilă, despre Autostrada Unirii: „Pentru unii este doar un vehicul electoral”

29 mai 2020, 21:25,
BZI.ro, în Local

Deputatul PMP, Petru Movilă, a vorbit despre Autostrada Unirii (A 8) Ungheni-Iași-Tg.Mureș. Acesta consideră că acest proiect a fost bătaia de joc a PSD-ului. De asemenea, Petru Movilă a prezentat situația actuală în care se află proiectul Autostrăzii Unirii.

„Sunt unii politicieni și „analisti ” ,care sigur trebuie sa iși cumpere oglinda și să-și implanteze cipuri de memorie. Din 2012 pană în 2019, Autostrada Unirii (A 8), Ungheni-Iași-Tg.Mureș a fost bataia de joc a PSD-ului. A fost la Transporturi, la Marile Proiecte, înapoi la Transporturi si in final , o parte la Transporturi și cealaltă la Comisia Națională de Prognoză.

In Master Planul General de Transport din 2015,autostrada Bacau-Brașov, aproximativ 170 de km.,se afla pe locul 10 din 11 poziții, deoarece se afla pe rețeaua secundară de coridoare europene. Astazi, este deja semnat contractul de către CNAIR cu o durată de 30 luni pentru realizarea SF(18 luni), PTE(8 luni) si asistența tehnică(4 luni). Autostrada Unirii, se afla în MPGT in 2015, cu tronsonul Tg Neamț-Iași-Ungheni pe poziția 5 si cu Tg Neamț-Tg.Mureș pe poziția 8

Astazi situația este urmatoare:

-sectorul Tg.Mureș-Ditrău-Tg.Neamț, 211 km, are contract de refacere a studiului de fezabilitate,(studiu de trafic, studiu de arheologie, ridicare topo si ce mai este necesar), receptie în ianuarie 2021, finanțare de la buget.
-sectorul Iași-Ungheni,15 km, este in faza de semnare contract,finanțare din buget, amendament inițiat de mine.
-Tg Neamț-Iași, 61 km, va fi scos la licitație in luna iunie.Se va licita refacerea studiului de fezabilitate,PTH, PAC.Finanțarea se fa realiza din fonduri europene.
-podul de la Ungheni, în lungime de 1, 1 km, are SF, dar nu are acordul de mediu.(Am solicitat ministrilor Alexe si Bode sa nominalizeze respinsabili de la cele 2 ministere pentru rezolvarea acestei situații care dureaza de mai bine de 2 ani).
Am facut aceasta prezentare pentru cateva concluzii, intrebări pentru PSD IAȘI
-Cum a fost posibil ca de pe locul 10, Autostrada Bacau-Brașov sa treaca in fața Tg.Neamț-Iași(locul 5) si Tg.Neamț-Tg.Mureș(locul 8)?
-Cum a fost posibil ca tronsonul Tg .Neamț-Iași sa fie blocat efectiv la Comisia Natională de Prognoză peste 18 luni ?
A fost extrasa de acolo datorită legii pe care am inițiat-o, altfel inca zăcea acolo.
-Care au fost reacțiile fața de urgența cu care PSD-ul a tratat cu prioritatate Bacău-Brașov?
-Cand Maricel Popa și Ionel Arsene, plus primarii de pe traseul autostrăzii au eliberat Certificate de urbanism mincinoase pentru Autostradă în 2018, ati tacut mâlc.
Care ieșeni din Guvernul Dăncila au vorbit vreodată in susținerea Autostrăzii Unirii si ce demersuri au facut?
Astazi, indiferent de ce simtim, aceasta e realitatea si trebuie sa vedem clar ce avem de facut.
Astazi psd-iștii si nu numai , trebuie sa recunoască realitatea si sa mai tacă.Pentru ei oglinzi si cipuri de memorie.
Din păcate acest proiect, Autostrada Unirii, Ungheni-Iasi-Tg.Mureș, pentru unii este doar un vehicul electoral
Personal nu am nimic împotriva Autostrazii Bacău-Brașov, are necesitatea și importanța ei.E bine ca in Moldova sa fie căt mai multe autostrăzi, însa de la Bacău păna la Prut mai sunt aproape 150 km.Moldova dintre Prut si Carpați are nevoie de autostrada.Este vitală legatura, economic, social, ce argumente gasiți pe traseul Chisinau-Ungheni-Iași-Tg.Mureș.
Si voi face tot ce este legal si omenește posisibil sa se realizeze”, a declarat Petru Movilă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *