Conform unei licitații publicate pe Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), CTP Iași investește peste 500.000 de lei în modernizarea stației peco din cadrul bazei. Vorbim despre mai multe lucrări de reparații făcute de compania de transport public din Iași.
Vă aducem aminte faptul că recent, reprezentanții companiei au anunțat scumpirea biletelor CTP. Vorbim despre o scumpire cu 50 de bani pentru fiecare tichet de călătorie.
Peste 500.000 de lei investește CTP Iași pentru repararea stației peco
Compania de Transport Public Iași (CTP Iași) a inițiat un proiect de modernizare a stației de alimentare cu carburant situată la garajul Tudor Vladimirescu, în scopul îmbunătățirii eficienței și reducerii costurilor operaționale. Investiția care este de peste 500.000 de lei, vizează actualizarea echipamentelor și sistemelor existente pentru gestionarea mai eficientă a resurselor.
Modernizarea va include mai multe componente cheie. În primul rând, sunt planificate modificări semnificative la pompele de distribuție a motorinei, care vor fi modernizate pentru a se alinia la standardele actuale. De asemenea, vor fi implementate soluții pentru gestionarea mai eficientă a bazinelor de stocare a motorinei și a adBlue-ului, un aditiv necesar pentru reducerea emisiilor.
Un aspect important al proiectului este integrarea unui nou sistem de management al alimentărilor. Acest sistem va include terminale de identificare automată a vehiculelor și va permite integrarea cu software-ul existent al CTP Iași, NexusERP. Această schimbare va facilita monitorizarea detaliată a alimentărilor, oferind date despre cantitățile distribuite, vehiculele alimentate și persoanele care efectuează aceste operațiuni. De asemenea, noul software va permite exportul datelor în formate Excel și PDF.
Se va instala un sistem UPS la CTP Iași
Stația de alimentare, care deservește parcul de vehicule al CTP Iași, include trei pompe de distribuție cu două posturi, rezervoare subterane de motorină cu o capacitate de 40.000 litri fiecare și un rezervor suprateran pentru adBlue cu o capacitate de 10.000 litri. În prezent, alimentările se efectuează printr-un sistem RFID simplificat, care nu este compatibil cu noul sistem de gestiune.
Printre cerințele minime pentru modernizare se numără și instalarea unui sistem UPS pentru protecția electronică a echipamentelor, care va asigura continuitatea operațiunilor în caz de întreruperi ale alimentării cu energie electrică, dar nu va susține motoarele trifazice ale pompelor.
Proiectul urmărește nu doar optimizarea proceselor interne, dar și asigurarea unei mai bune gestionări a combustibilului, esențial pentru desfășurarea activităților de transport public în municipiul Iași și zona metropolitană. Investiția face parte dintr-un efort mai amplu de îmbunătățire a serviciilor și eficientizare a costurilor operaționale.
Tramvaie vechi, bilete mai scumpe la CTP Iași
Cu toate că biletele la CTP Iași se scumpesc periodic, călătorii nu observă nicio îmbunătățire majoră în ultima perioadă. Vorbim despre faptul că la Iași încă circulă tramvaie vechi în care, în zilele caniculare, erau peste 50 de grade. Multor călători le-a venit rău din cauza acestor temperaturi, iar vatmanii au fost puși și ei în aceeași situație. Ieșenii se revoltă pentru că nu au existat investiții mari în ceea ce privește îmbunătățirea mijloacelor de transport în comun.
O altă problemă acută și scoasă la iveală reprezintă lipsa de siguranță a călătorului care folosește tramvaiul vechi. Reporterii BZI.RO au scos la iveală reparațiile de mântuială făcute de mecanicii care nu aveau piesele care trebuiau a fi înlocuite. Vorbim despre legături făcute cu sârma, sau lipite cu bandă scotch.
Așadar, o investiție de 516.718,69 lei fără TVA în repararea stației peco la CTP Iași nu va fi observată de călătorul ieșean care circulă la temperaturi insuportabile cu tramvaiele vechi ale CTP Iași.