CEO Digi, Serghei Bulgac, a explicat faptul că Digi Communications a depășit pragul de 25 de milioane de clienți. Piața din Spania este în creștere, susține Serghei.
În urmă cu un an, DIGI a avut probleme la Iași pentru că a efectuat câteva modificări în grila de programe stârnind nemulțumirea clienților.
Digi Communications, peste 25 de milioane de clienți
Digi Communications, companie de telecomunicații listată la Bursa de Valori București, a anunțat venituri consolidate de 474,7 milioane de euro pentru al doilea trimestru al anului 2024, înregistrând astfel o creștere de 13,4% față de aceeași perioadă a anului anterior.
Serghei Bulgac, CEO al Digi Communications, a comentat performanța companiei, spunând că sunt bucuroși de rezultatele solide obținute pe toate piețele în care operează.
El a subliniat că prima jumătate a anului a fost un moment deosebit, deoarece compania a depășit 25 de milioane de clienți, înregistrând o creștere semnificativă de 23,2% în domeniul telecomunicațiilor mobile în Spania și de 50,6% pe segmentul de internet fix.
Bulgac a adăugat că noile inițiative ale companiei vor sprijini în continuare această tendință de creștere, inclusiv trecerea de la un operator de rețea mobilă virtuală la unul complet de rețea mobilă în Spania, permițându-le astfel să lanseze propria infrastructură mobilă.
De asemenea, achizițiile recente vor întări poziția Digi atât pe piețele mature, cât și pe cele emergente, sprijinind expansiunea organică. Bulgac a menționat că diversificarea geografică, perspectivele de creștere puternice și nivelul echilibrat de îndatorare sunt elemente esențiale ale strategiei companiei și că Fitch Ratings a recunoscut aceste aspecte prin atribuirea ratingului ‘BB’/Stabil.
Ce se întâmplă cu DIGI în Spania
În al doilea trimestru al anului 2024, activitățile din Spania au continuat să se dezvolte favorabil, cu o creștere de 30,1% a numărului total de utilizatori de servicii fixe, internet și telefonie mobilă, ajungând la 7,517 milioane RGU comparativ cu aceeași perioadă din 2023. Utilizatorii de telefonie mobilă au crescut cu 23,2%, atingând 5,298 milioane RGU, în timp ce serviciile de internet fix au înregistrat o expansiune de 50,6%, ajungând la 1,675 milioane RGU.
Un moment semnificativ pe piața spaniolă a fost semnarea, în iulie 2024, a unui acord de roaming național (NRA) și a unui contract de partajare a rețelei (RAN) între Digi Spania și Telefónica, cu o durată de 16 ani. Aceste acorduri, ce vor intra în vigoare la 1 ianuarie 2025, vor înlocui actualul contract MVNO și includ partajarea spectrului mobil în banda de frecvență de 3.500 MHz.
De asemenea, Digi Spania a încheiat un contract de acces wholesale la rețeaua în bandă largă fixă pentru servicii bitstream cu Telefónica, pe o perioadă de 10 ani, cu opțiunea de prelungire. Aceste acorduri, alături de recentă achiziție a licenței de spectru în Spania, vor permite Digi să facă tranziția de la un operator de rețea mobilă virtuală (MVNO) la unul de rețea mobilă (MNO) și să lanseze propria infrastructură mobilă în această țară.
În Italia, numărul utilizatorilor de telefonie mobilă a crescut cu 16,6% față de trimestrul doi al anului precedent, ajungând la 456.000 RGU la finalul acelei perioade.
În ceea ce privește extinderea în noi piețe, la potențiali clienți, Digi Communications își consolidează strategia în Portugalia și Belgia, pregătind lansarea serviciilor comerciale în aceste țări pentru anul 2024.