Prima pagină » Actualitate » Peste 1.500 de tone de grâu în pericol, după ce un incendiu a izbucnit la locomotiva unui tren, în Hunedoara
Peste 1.500 de tone de grâu în pericol, după ce un incendiu a izbucnit la locomotiva unui tren, în Hunedoara

Peste 1.500 de tone de grâu în pericol, după ce un incendiu a izbucnit la locomotiva unui tren, în Hunedoara

13 iul. 2022, 11:25,
BZI.ro, în Actualitate

ISU Hunedoara a intervenit la un incendiu izbucnit la locomotivă unei garnituri de tren de marfă care transporta în 20 de vagoane aproximativ 1.500 tone grâu, pe relația Simeria-Petroșani, între localitățile Merișor și Bănița.

Pompierii au reușit să lichideze incendiul.

Incendiu la locomotiva unui tren în Hunedoara

Pompierii detașamentului Petroşani și ai gărzii de intervenție Baru au intervenit de urgență cu 3 autospeciale de lucru cu apă și spumă, precum şi un echipaj Smurd, în cadrul unui incendiu izbucnit la locomotivă unui tren, în Hunedoara.

Intervenția a fost una destul de dificilă din cauza terenului accidentat și a zonei greu accesibile.

Mecanicul locomotivei, care a acționat pentru stingerea flacărilor până la sosirea pompierilor, a primit îngrijiri medicale la fața locului de la echipajul SMURD, nefiind necesar a fi transportat ulterior la spital.

La faţa locului, s-a acționat cu 14 stingătoare și s-a reușit lichidarea incendiului, iar cauză probabilă este în curs de stabilire.

Cale ferată din România destinată cerealelor din Ucraina

Într-un context asemănător, amintim faptul că joi, 7 iulie 2022, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunţat că a fost deschisă calea ferată destinată cerealelor din Ucraina. Astfel, România a reuşit în doar o singură lună să redeschisă linia ferată cu ecartament larg din Portul Galați. Important de precizat este faptul că lucrarea a fost finalizată cu o lună mai devreme de deadline, totul la presiune externă, iar acest lucru fiind o premieră în țara noastră în ultimii ani.

Vă aducem aminte faptul că lucrările realizate de compania CFR Infrastructură în regie proprie a început pe data de 6 iunie 2022 și au fost finalizate cu circa o lună mai devreme decât termenul estimat. Din acest moment trenurile de marfă care vin din ţară vecina, via Republica Moldova, pot descărca cerealele direct în Portul Galați, fară a mai fi necesară transbordarea la frontieră, anunță Sorin Grindeanu.

În acest fel, cerealele care vor ajunge mult mai rapid în Portul Galați pot fi transferate mai eficient pe barje sau pot fi depozitate în silozul din port, care are o capacitate de 25.000 de tone. Ministrul Transporturilor a avut o primă reacţie după redeschiderea căii ferate şi a menţionat ca pentru repunerea în funcțiune a acestei linii cu ecartament larg, CFR Infrastructură a executat o serie lucrări specifice.

Este vorba despre „înlocuirea a 780 traverse din lemn speciale de 2,80 m, înlocuirea a 246 de traverse din lemn speciale de pe aparate de cale și pe linia încălecată, înlocuirea a 5,382 de tone de materialul mărunt de prindere , completarea prismei cu 385 de tone de piatră spartă și executarea burajelor tehnologice”, a transmis ministrul Sorin Grindeanu.

De asemenea, agricultorii români se așteaptă la producții record de grâu în acest an, de aproximativ 8 -9 tone la hectar. Cu toate acestea, în ciuda producției uriașe, prețul pâinii va fi cu 40% mai mare, în această toamnă. Acest fapt se datorează scumpirilor îngrășămintelor, a carburanților și a gazului. Dacă anul trecut, prețul mediu al unui hectar de grâu cultivat era aproximativ 4.200 de lei, anul acesta prețul unui hectar de grâu cultivat este de peste 7.000 de lei.

Reamintim că peste 1.500 de tone de grâu s-au aflat în pericol, după ce un incendiu a izbucnit la locomotiva unui tren, în Hunedoara.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *