Prima pagină » Titlurile zilei » Pericol pe pista de la Aeroportul Iași. Mii de pasageri ai companiilor aeriene sunt în primejdie zi de zi fără să știe. Expertiză pentru 30 milioane de euro – FOTO

Pericol pe pista de la Aeroportul Iași. Mii de pasageri ai companiilor aeriene sunt în primejdie zi de zi fără să știe. Expertiză pentru 30 milioane de euro – FOTO

09 iul. 2020, 04:00,
Vlad Rotaru în Titlurile zilei

Pista de la Aeroportul Iași, inaugurată în anul 2014, continuă să prezinte mari probleme. Mii de pasageri ai companiilor aeriene ce decolează de la Iași sunt în pericol. Lucrarea făcută de asocierea Max Boegl- Vega Galați și UTI Grup, apropiate de pușcăriașul Relu Fenechiu, de peste 30 milioane de euro, nu a fost refăcută corespunzător. Un raport final va fi prezentat la finalul lunii august 2020, constructorul urmând a remedia toate problemele

Probleme mari cu pista de la Aeroportul Iași dată în folosință în anul 2014. Avioanele marilor companii aeriene riscă să nu mai poată decola dacă nu se intervine prea curând. Proiectul de peste 30 milioane de euro continuă să se crape sub ochii pasagerilor de la aeroport, în vreme ce constructorul se zbate să obțină mai mulți bani pe lucrare. Firmele de casă ale pușcăriașului Relu Fenechiu au făcut lucrarea neconformă, pista prezentând denivelări ce creează probleme avioanelor. Asocierea Max Boegl- Vega Galați- UTI Grup a fost contractată în timpul mandatului lui Marius Bodea, actual deputat USR, iar lucrarea continuă să prezinte probleme.

Pista de la Aeroportul Iași, supusă unei expertize. Scandalul este iminent

Conducerea de la Aeroportul Iași a arătat că a fost cerută o expertiză de la un expert autorizat și că aceasta va fi gata la finalul lunii august 2020. Marile companii aeriene riscă să nu mai poată folosi pista dacă aceasta nu va fi remediată în timp.

„Pista prezintă în continuare asphalt blistering, așa-numitele umflături. Acestea apar ori de câte ori plouă pe temperatură foarte mare. În această perioadă, când au fost foarte multe ploi, au apărut foarte multe dintre ele. Soluția aplicată de constructor, de a găuri acel asfalt și de a introduce un liant pentru a da înapoi, nu dă randament. Au apărut din nou umflături și în zonele în care ei au intervenit. Noi constatăm că pista are, din acest punct de vedere, neconformități. Asta ne-a spus Autoritatea Aeronautică Civilă Română. De aceea, avem un program de urmărire specială”, a menționat Cătălin Bulgariu, directorul Aeroportului Iași.

Firmele de casă ale pușcăriașului Relu Fenechiu au dat lovitura. 30 milioane de euro pentru greșeli de lucrare

Directorul Cătălin Bulgariu a menționat că a oprit o garanție de 1,7 milioane lei de la asocierea respectivă până la remedierea deficiențelor. Pista de la Aeroportul Iași a fost dată asocierii din care face parte și cumătrul pușcăriașului Relu Fenechiu, Corneliu Istrate, după un simulacru de licitație.

„Proiectantul va trebui să ne spună care este soluția. Ceea ce ne spune proiectantul va trebui pus în aplicare. Constructorul va trebui să pună în aplicare soluția. Pista este în monitorizare. Termenul final a fost anul trecut, însă pentru că nu au remediat acest lucru, s-a trecut la urmărirea specială. Ei au propus o soluție tehnică ce nu a dat roade. Anul trecut au pus asta în aplicare și am așteptat să vedem dacă dă rezultate. Vom vedea ce soluție ne dă proiectantul după urmărirea specială”, a mai spus Cătălin Bulgariu.

Constructorul cere prin instanță 2 milioane de euro. Pista de la Aeroportul Iași iese din garanție

Vega Galați a dat în judecată aerogara pentru un rest de 2 milioane de euro din lucrarea respectivă. Dosarul a ajuns însă în instanță. Deși lucrarea a fost făcută prost, iar un expert a constatat deja fisurile apărute, firma constructoare își cere banii.

„Avem un proces de circa 2 milioane euro la care se adaugă penalități, pentru că discutăm despre o perioadă foarte lungă de timp. Acolo s-a produs o expertiză prin care rezultă că nu am avea noi de ce să plătim. Oricum, lucrurile sunt clare și cred că Aeroportul Iași va câștiga și acest proces. Constructorul spune că a apărut acest lucru pentru că pista este perfect plană, nu este ca la o șoseaua normală cu canale de drenaj. Fiind foarte lată, ea ține apa. Pistele de aviație trebuie să asigure frânarea, nu se face asfaltizare ca pe șosele, să aibă un volum de goluri pentru aderență. Din expertiza realizată anul trecut s-a constatat că acest volum de goluri este prea mare, ceea ce înseamnă că se infiltrează apa și că iarna pune în pericol direcția de frânare a avionului. Vara se creează acele umflături, care în timp duc la distrugerea stratului de uzură”, a mai menționat Cătălin Bulgariu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
20 decembrie 2024
20 decembrie 2024