Prima pagină » National » Pe aici trenul nu a trecut niciodată! De ce calea ferată a ajuns în paragină
Pe aici trenul nu a trecut niciodată! De ce calea ferată a ajuns în paragină

Pe aici trenul nu a trecut niciodată! De ce calea ferată a ajuns în paragină

23 sept. 2024, 15:40,
Mirela Gabriela Todosi în National

Pe aici trenul nu a trecut niciodată! Este vorba despre localitatea Drăgușeni, situată la doar opt kilometri de orașul Săveni. În anul 1986, calea ferată a ajuns la Săveni, iar după un an, s-a extins până la Drăgușeni. Stația de călători a fost ridicată, dar trenurile nu au ajuns niciodată aici. Iată de ce calea ferată a ajuns în paragină.

Pe aici trenul nu a trecut niciodată!

O localitate din România are cale ferată de peste 35 de ani, dar trenul nu a ajuns niciodată aici. Linia de cale ferată care ar fi urmat să lege municipiul Iași de orașul Darabani, din nordul județului Botoșani, a fost abandonată.

Localnicii consideră că investiția pentru calea ferată a fost în zadar pentru că în prezent totul este în paragină.

„Acum totul e distrus. Nu mai sunt nici traversele de lemn. Şi alea sunt furate. A fost aproape de funcţionare, pe această cale ferată a fost un singur tren, care a adus piatra pentru construcţia liniei. Câte materiale au fost băgate aici… Păcat de investiţie!”, a declarat un localnic din Drăgușeni.

O nouă linie de cale ferată în România

Ministrul Transporturilor a anunțat că se va inaugura o nouă linie de cale ferată în România. Este vorba de tronsonul de cale ferată care leagă Curtici și Sighișoara. Trenurile vor circula cu 160 km/h, după ce linia va fi modernizată. Este vorba de 380 de kilometri de cale ferată care ar trebui parcurși în două ore.

,,Până la sfârşitul acestui an, de la Curtici până la Sighişoara se va circula pe o linie reabilitată, modernizată complet, care va permite viteza de 160 kilometri la oră.”, a declarat Sorin Grindeanu.

Autoritățile au anunțat că se modernizează și calea ferată Predeal – București – Constanța. Modernizarea secţiunii de cale ferată Predeal – Bucureşti – Constanţa, proiect de 500 de milioane de euro, care va permite călătoria cu trenul din Bucureşti la munte şi la mare cu o viteză apropiată de cea cu care se merge în restul ţărilor europene. De asemenea, se construiește cel mai mare tunel feroviar din România aflat pe ruta Brașov – Sighișoara. Este cel mai complex proiect de infrastructură din România din ultimii 30 de ani. Tunelul va avea la final 6,9 kilometri și va fi cel mai lung din țară. Lucrările ar fi trebuit să fie gata anul acesta. Reabilitarea căii ferate Brașov-Sighișoara costă peste un miliard de euro. Lucrările au început în 2020, după trei ani de licitații și sunt în mare întârziere. La finalizarea proiectului, trenul va parcurge distanța Brașov – Sighișoara într-o oră.

România se poate mândri și cu cea mai frumoasă cale ferată. Este vorba despre calea ferată Oravița-Anina, inaugurată pe 15 decembrie 1863. Calea ferată este unică în lume, întinzându-se pe o distanță de 33,4 kilometri și străbătând 14 tuneluri și 10 viaducte. Calea ferată Oravița-Anina este o perlă ascunsă a țării, adorată de turiștii pasionați de natură și de trasee spectaculoase. Traseul feroviar este spectaculos și străbate păduri dese, râuri sălbatice, stânci masive și panorame de basm.

La polul opus se află căile ferate abandonate din țară, cum este cea din localitatea Drăgușeni. Deși există cale ferată de mai bine de 35 de ani, trenul nu a trecut niciodată pe aici.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`