Bianca Hurubaș, medic veterinar din Iași, a fost înșelată cu un produs de la magazinul Douglas dintr-un centru comercial. A cumpărat un parfum Bleu de Chanel, dar a constatat că este contrafăcut. S-a întors la magazin, dar a fost trimisă să discute cu reprezentanții Chanel Franța. Reprezentanții Douglas au refuzat să ofere un punct de vedere
Situație incredibilă la parfumeria Douglas dintr-un centru comercial din Iași. Bianca Hurubaș, de profesie medic veterinar, a vrut să-i facă partenerului de viață un cadou pentru ziua de naștere. Pe data de 02.11.2020 a vizitat magazinul Douglas, ocazie cu care a achiziționat un parfum Bleu de Chanel. În ciuda unor indicii care arătau că produsul nu este conform, a achitat aproximativ 500 de lei. Când a ajuns acasă, dezamăgirea a fost mare.
„M-am prezentat împreună cu o prietenă în magazinul Douglas, cu gândul de acasă de a achiziționa parfumul Bleu de Chanel, pe care prietenul meu îl are deja, dar e terminat, vrând să îi fac un cadou de ziua lui. Ajung în magazin, o domnișoară amabilă mă îndruma la raft unde se afla această gamă, neavând tester pentru acest tip de parfum, în condițiile în care celelalte parfumuri de la raft prezentau tester. Trec cu vederea lipsa testerului, știam cum miroase și mai ales cum persistă.
Ajunsă acasă, oferindu-i cadoul și desfăcându-l, observ că aroma parfumului cumpărat nu coincide cu aroma celui avut. Și nu e vorba numai de aromă, cât și de persistență. Cel nou ținea foarte puțin. Parfumul achiziționat a fost pus la raft cu 615 lei, 100 ml, am beneficiat și de o reducere de 20 la sută, preț total 492 lei. Mă așteptam ca la suma asta de bani să am un parfum original, nu unul care nu persistă. Pe spatele parfumului există un cod, am introdus codul pe un site special de verificare a originalității produsului și mi-a apărut ca fiind fake”, a povesti tânăra de 25 de ani.
A pornit scandalul la magazinul Douglas când a cerut înlocuirea produsului
Pe data de 04.11.2020, Bianca Hurubaș se întoarce la magazinul Douglas pentru a cere socoteală vânzătoarelor. Culmea, una dintre angajate i-a dat dreptate după ce a testat produsul contrafăcut.
„Mi-au sărit toate în cap, inclusiv managera cu care am discutat la telefon. Pe moment a spus să las parfumul în magazin pentru a lua contact cu cei de la București, unde au sediul Douglas România pentru a găsi o soluție, spunându-mi că mă vor suna inapoi. Lăsând parfumul acolo mi-a venit ideea să fac o cerere de siguranță fiind vorba de suma de 492 lei, refuzând să îmi semneze cererea. Nu mi s-a luat nici măcar numărul de telefon, am vorbit cu managera de pe telefonul vânzătoarei. Ajunsă acasă, după câteva ore am sunat la sediul lor. Am cerut să vorbesc cu managera. Soluția dumneaei a fost următoarea: să las parfumul pe magazin și va contacta ea furnizorii de la Chanel cu sediul în Franța pentru verificarea autenticității parfumului, însă eu trebuie să suport cheltuielile drumului, ceea ce nu mi se pare normal”, mai spune Bianca Hurubaș.
Șefii magazinului Douglas au început să bată câmpii
La un moment dat, clienta a fost sfătuită să facă o plângere directă la Chanel Franța. Clienta nu a trimis solicitarea, dar le-a transmis reprezentanților Douglas că a făcut-o. Reacția a fost surprinzătorae: i-au spus clientei că știu de trimiterea reclamației, chiar dacă acest lucru nu s-a mai întâmplat.
„De ce sunt pusă să iau legătura directă cu cei de la Chanel France în condițiile în care eu sunt client al magazinului Douglas din România, nu din Franța? Am fost tratată foarte urât la telefon, chiar mi s-a închis telefonul în nas de câteva ori, ba chiar am fost acuzată la următorul apel că am dus un parfum fake înapoi, în locul produsului achiziționat de mine. În data de 6.11.2020 m-am întâlnit cu directoarea magazinului Douglas, Cozma Mirela, cu intenția de a rezolva problema mea, însă doamna mi-a spus să mă adresez celor de la Chanel din Franța, cu o plângere privind autenticitatea acestui parfum. Nu am fost de acord cu această propunere. Vreau să-mi înapoieze suma de cheltuită. Am făcut plângere și la Protecția Consumatorului”, a mai aprecizat medicul veterinar.
Pe fir a intrat o femeie care s-a recomandat ca reprezentant al altei companii
Surpriza cea mai mare a reclamantei a fost când a primit apelul unei anumite Aurelia Duru, recomandată ca reprezentant al societății Cosrom Cosmetics SRL, din București, care se ocupă de comercializarea parfumurilor. În firmă apare ca proprietar Laura Gabriel Dhingra. Reclamanta era asigurată că produsele Douglas sunt achiziționate direct de la Chanel Franța.
„Din partea magazinului, o să avem nevoie de copie după bonul fiscal, poză cu ambalajul, poză cu produsul vizat. Pe motiv de nepersistență, cu siguranță ne așteptăm să ni se solicite trimiterea produsului spre analiză la laborator, împreună cu ambalajul și copia bonului justificativ pentru constatarea originalității și conformității produsului respectiv. Însă, așa cum vă spuneam, toată această procedură o să dureze, de aceea vă rugăm să îngăduiți soluționarea în funcție de datele oferite”, se arată într-un mesaj trimis pe telefonul mobil.
Afacerea este de 30 de milioane de euro, dar șefa magazinului din Iași a fugit de răspundere
Reporterii BZI au contactat-o telefonic pe Mirela Cozma, șefa magazinului Douglas din Iași. A subliniat că știe cazul reclamantei.
„Știu despre ce este vorba. Pot să revin după 5 minute?”, a spus Mirela Cozma pe un ton mieros.
După aproape două ore, nu a fost comunicat un punct de vedere.
„Vă rog sa trimiteți o solicitare la adresa office@douglas.ro și veți primi imediat un răspuns”, a revenit Mirela Cozma.
Până la închiderea ediției, informațiile solicitate nu au fost furnizate. Magazinele Douglas din țară sunt administrate de societatea Parfumerie Douglas SRL, deținută de compania olandeză Kirk Beauty Netherlands Holding BV. În 2019, firma a îregistrat o cifră de afaceri de 158.990.832 lei, aproape 30 de milioane de euro, profit de 8.646.321 lei, datorii de 57,5 milioane lei. În firmă a fost declarat un număr de 300 de angajați.
Drept la replică Douglas:
”Toate produsele comercializate de Parfumerie Douglas SRL sunt originale, fiind achiziționate de la producător direct, prin filialele sale, sau, în lipsa filialei locale, de la distribuitorii unici autorizați de către aceștia pentru comercializarea brandurilor pe teritoriul României. Toate produsele sunt însoțite de Certificate de Conformitate puse la dispoziția noastră de către producatorul/distribuitorul autorizat.
Referitor la situația menționată în articol, colegii noștri au informat corect clientul asupra protocolului care se aplică situației semnalate de acesta” au explicat reprezentanții companiei. Întregul mesaj poate fi consultat AICI!