Au fost momente de panică într-un tren de călători care a plecat în această dimineață din Capitală. Oamenii au simțit miros de fum încă de la plecare. Pe drum, însă trenul s-a oprit și au fost evacuați în câmp.
Iată mărturia Anei Maria Popa, călător în acest tren.
Trenul a plecat din gara București la 9:40, suntem în drum spre Constanța. La nici 5 minute de la plecare, deja am început să simțim miros de fum. La un sfert de oră ni s-a spus că nu e niciun fel de pericol, să stăm liniștiți.
A început să vină fum din ce în ce mai mult prin ventilație. Deci deja fumul, în vagonul 4 în care eram și eu, era deja suficient de înecător.
După alte câteva minute s-a oprit trenul şi am fost evacuați. Ne-au rugat, până se stinge flacăra deschisă, să ne îndepărtăm de tren. În spatele trenului, sub tren eram chiar prezentă la momentul utilizării extinctoarelor.
Din discuțiile din trenn, se pare că era trasă frâna pe roata care a luat foc. Nu avem informații foarte clare, nu ni se spune nimic, deci nu știm exact ce se întâmplă. Știm doar că stăm deja de minute bune în câmp.
A reușit personalul CFR să stingă cu greu focul, utilizând toate extinctoarele din tren.
Între timp au sosit și pompierii, și-au făcut datoria și au și plecat, iar călătorii stau în continuare și așteaptă. Nu se știe exact ce așteaptă.
La acest moment s-au purtat discuții prin care se spunea că ar trebui desfăcut ultimul vagon și abandonat, dar asta ar presupune blocarea traficului către Constanța, ceea ce probabil este o problemă mare pentru CFR.
Așteptăm să vedem care vor fi soluțiile propuse pentru călătorii aflați în tren.
Am fost rugați să rămânem în tren, să nu coborâm și să așteptăm cuminți să vedem care sunt concluziile.
Este tipul de vagon in care ferestrele nu se pot deschide.
Cel care a decis ca CFR sa cumpere acest tip de vagon ar trebui pedepsit : sa calatoreasca saptamanal in acest tip de vagon, 8 ore.
Este un vagon pentru navetisti asiatici. Nu-ti incap picioarele. Scaunele sunt inguste. N-ai loc de bagaje. Nu poti aerisi pentru ca ferestrele nu se deschid.
Este tipul de … cai ferate …distruse dupa 1989, pt ca Romania sa devina colonie.
Ar fi ramas un motor de dezvoltare pt tara,