Firmele mari de construcții au renunțat să asfalteze drumurile din comuna Aroneanu. Banii puși la bătaie sunt prea puțini. „Cu mai puțin de 1,4 milioane lei, fără TVA, pe kilometru, nu ai cum să faci”, spune Cornel Brânză. Chiar și în aceste condiții, au depus oferte cei de la Enviro Company SRL
Recent, Primăria comunei Aroneanu a organizat o licitație pentru modernizarea unui număr de zece drumuri, cu o lungime totală de 6,4 kilometri. Prevederea bugetară este de 7,2 milioane lei, fără TVA, aproximativ 1,5 milioane euro. Inițial, la procedură s-au înscris trei societăți: Conest SA, Conted Company SA, Enviro Construct SRL. Primele două nu au mai depus oferte, renunțând la încercarea de a obține contractul. Constructorii explică și de ce nu e profitabil contractul.
„Domnule, cu mai puțin de 1,4 milioane lei, fără TVA, pe kilometru, nu ai cum să faci. Chiar și așa, îți acoperi cheltuielile și ai ceva profit. Noi doar ne-am înscris, nu am depus oferta. Estimarea este subevaluată, trebuie să vii cu bani de acasă”, a spus Cornel Brânză, patronul Conted Company SRL.
Benoni Moruzi, primarul comunei, nu a putut fi contactat pentru a oferi un punct de vedere. Nu este exclus ca, în acest context, calitatea lucrărilor să aibă de suferit.
Au venit cu subcontractant
Deocamdată, o comisie specială va stabili dacă oferta celor de la Enviro Construct SRL este conformă cu caietul de sarcini. Societatea este controlată în proporție de sută la sută de către Irina Sîrghi. Anul trecut, firma de construcții a obținut o cifră de afaceri de 12,2 milioane lei, profit de 32.199 lei, cu un număr de 64 DE angajați. Enviro Construct a venit la licitație și cu un subcontractant, Cornell’s Floor SRL. Societatea cu sediul în județul Botoșani este deținută de către Elena Mirela Țiprigan. Anul trecut, cifra de afaceri a firmei a fost de 45,8 milioane lei, profit de 3,3 milioane lei, cu 105 angajați.
Ce trebuie să facă
Investiția presupune și reabilitarea unui număr de 13 podețe, rigole și drenuri.
„Deoarece zona comunei Aroneanu a dovedit un potențial de dezvoltare și pentru asigurarea condițiilor de trai conform standardelor de viață impuse prin normele naționale și europene, precum și pentru asigurarea infrastructurii necesare activităților economice, se impune necesitatea realizării investiției de modernizare a infrastructurii rutiere. Necesitatea și oportunitatea investiției sunt evidente, influențând în mod pozitiv nivelul de trai al locuitorilor, având efecte benefice și asupra mediului înconjurător. Infrastructura de drumuri din spațiul rural deservește doar 60 la sută din populația rurală, iar mare parte din această infrastructură este impracticabilă pentru traficul rutier. Necesitatea investiției derivă și din oportunitățile de dezvoltare a agroturismului, turismului ecumenic și a turismului recreativ”, se arată în caietul de sarcini.