Pacienții internați, în anul 2024, la Spitalul Clinic Județean de Urgență „Sf. Spiridon” Iași și-au spus părerea sinceră despre unitatea medicală prin intermediul chestionarelor de satisfacție. Pacienții s-au declarat foarte mulțumiți de serviciile oferite de medici și de asistenții medicali. De altfel, 83,36% din bolnavii chestionați ar recomanda unitatea medicală unui apropiat
Pe durata anului 2024, dintr-un eșantion de 31.737 de pacienți care au beneficiat de spitalizare de zi și continuă în cadrul Spitalului Clinic Județean de Urgență „Sf. Spiridon” Iași, 31.105 au primit SMS-uri care cuprindeau chestionare privind satisfacția pacientului. Din cei 31.105 de pacienți care au primit chestionare de satisfacție, doar 4.194 au ales să ofere un feedback legat de serviciile medicale, reprezentând un procent de 13,48 la sută.
Pacienții internați, în 2024, la Spitalul „Sf. Spiridon” Iași au fost foarte mulțumiți de calitatea bună și foarte bună a serviciilor oferite de medici și asistenți
Conform chestionarelor de satisfacție completate de pacienți, 95,42 la sută din respondenți au apreciat calitatea bună și foarte bună a serviciilor oferite de medici, 92,61 la sută au apreciat serviciile oferite de asistenții medicali, în timp ce calitatea bună și foarte bună a serviciilor oferite de infirmiere/îngrijitoare a fost apreciată doar de 74,89 la sută din respondenți.
„Atitudinea personalului medical față de pacienții internați pe parcursul șederii acestora în unitatea sanitară a fost apreciată ca bună și foarte bună, însumând un procent de 92,99%, valoare relativ constantă, în comparație cu cea exprimată în anul 2023, respectiv 92,18%. Procentul de 93,85% a reprezentat ponderea pacienților externați din unitatea sanitară în decursul anului 2024 și care au apreciat primirea cu amabilitate, de la început, de către întreg personalul angajat al spitalului, valoare ușor ridicată, în comparație cu cea exprimată în anul 2023, respectiv – 92,42%. Calitatea bună și foarte bună a îngrijirilor post-operatorii A.T.I. de care au beneficiat pacienții externați în decursul anului 2024 au fost în procent de 47,74%; 43,82% nu au observat sau nu au beneficiat, 7,18% au preferat să nu răspundă, iar 1,26% au fost pacienți mai puțin mulțumiți”, se arată în analiza chestionarelor de satisfacție pentru anul 2024.
Pacienții și-au spus părerea sinceră despre Spitalul „Sf. Spiridon” Iași! Aceștia au apreciat modul de a comunica a personalului medical
Pacienții au fost foarte mulțumiți de comunicarea cu personalul medical, dar și de modul în care li s-au transmis diagnosticul și tratamentul.
„La itemul privind modul de comunicare cu personalul medical, evaluarea bună și foarte bună a calității comunicării cu pacientul pe întreaga perioadă de spitalizare a reprezentat un procent de 93,37%, valoare ușor ridicată, în comparație cu cea a anului 2023, respectiv de 92,56%. Respondenții care au fost informați pe înțelesul lor despre boală, tratament, risc operator, prognostic de personalul medical, pe perioada internării, reprezintă un procent de 91,34%, valoare ușor ridicată, în comparație cu cea înregistrată în anul anterior, respectiv 90,04%”, se arată în analiza efectuată de Spitalul Clinic Județean de Urgență „Sf. Spiridon” Iași, pe baza chestionarelor de satisfacție completate de pacienți.
Dacă majoritatea pacienților s-au declarat foarte mulțumiți și mulțumiți de serviciile medicale, de condițiile hoteliere de la cel mai mare spital din zona Moldovei s-au declarat foarte mulțumiți doar 14,62 la sută din respondenți.
„La aprecierea respondenților a condițiilor hoteliere constatate în unitatea sanitară pe perioada internării, 14,62% au fost impresiile foarte bune, 29,04% impresii bune, 44,75% nu au răspuns sau nu au observat/nu au beneficiat și 11,59% au însumat respondenții cu impresii mai puțin plăcute. Din totalul celor 4.194 răspunsuri primite în decursul anului 2024 de la pacienții externați, calitatea bună și foarte bună a grupurilor sanitare (băi, WC-uri etc.) a însumat un procent de 54,37%; 5,05% au fost mai puțin mulțumiți, 4,06% nu au dorit să răspundă, iar 33,60% nu au observat/nu au beneficiat. De aspectul lenjeriei, în general, au fost foarte mulțumiți și mulțumiți pacienții care au însumat un procent de 56,75%, 5,05 au fost puțin mulțumiți, 4,60% nu au dorit să răspundă, iar 33,60% nu au observat/nu au beneficiat”, se arată în analiza efectuată de unitatea medicală.
2,81% din pacienții care au completat chestionare de satisfacție au dat mită pentru a fi mai bine tratați
Conform analizei chestionarelor de satisfacție, pacienții internați la Spitalul Clinic Județean de Urgență „Sf. Spiridon” Iași au fost, în anul 2024, mai mulțumiți de mesele servite pe perioada internării.
„La itemul privind aprecierea calității meselor servite și a modului de distribuire a acestora pacienților internați, cu opinie foarte bună și bună au totalizat un procent de 43,18%, valoare ridicată, în comparație cu cea înregistrată în anul 2023, respectiv de 38,75%”, se arată în analiza menționată.
Doar 2,81 la sută din pacienții chestionați au simțit nevoia să ofere personalului medical de la Spitalul Clinic Județean de Urgență „Sf. Spiridon” Iași recompense bănești sau de alt fel, cu scopul de a fi mai bine îngrijiți pe durata spitalizării.
„La itemul cu privire la condiționarea îngrijirilor medicale primite pe parcursul internării, în procent de 66,79% pacienți au răspuns negativ, 27,18% au răspuns pozitiv și 6,03% au preferat să nu răspundă. În decursul anului 2024, un procent de 4,08% pacienți externați au simțit nevoia să recompenseze prin diverse mijloace un cadru medical, cu scopul de a beneficia de mai multă atenție din partea acestuia, 2,81% nu au răspuns întrebării și un procent de 93,11% nu au simțit nevoia mai sus menționată”, se arată în analiza efectuată de Spitalul Clinic Județean de Urgență „Sf. Spiridon” Iași, pe baza chestionarelor de satisfacție completate de pacienți în anul 2024.
Din totalul de respondenți, 83,36% ar recomanda unitatea medicală unei rude, unui prieten sau unui apropiat.
„Din cele 4.194 de răspunsuri la chestionarele de satisfacție primite în decursul anului 2024, în procent de 84,20% pacienți s-ar întoarce sigur în unitatea sanitară pentru un serviciu medical disponibil și necesar îmbunătățirii stării sale de sănătate, procent ridicat, în comparație cu cel înregistrat în anul 2023, respectiv de 81,45%. Privind posibilitatea recomandării serviciilor medicale oferite de unitatea sanitară pentru o rudă, un prieten, persoană apropiată, un procent de 83,36% au răspuns afirmativ, procent majorat, în comparație cu procentul anului 2023, respectiv de 80,67%”, a fost părerea pacienților internați, în anul 2024, la Spitalul Clinic Județean de Urgență „Sf. Spiridon” Iași.
Vrăjeală, chestionarele li se bagă sub nas la momentul internării în spital, ce pacient scrie de rău când se află la greu, mai ales că nu se respectă anonimatul? Să fie date on-line după ieșirea din spital și atunci se vede clar satisfacția omului.
”mai bine trataț”
mai mergi pe la școală ziaristule
Procentul este invers: 88% spaga + 2 % ar recomanda 🤣
Nu bateți câmpii am fost internat la ORL,operat și am avut parte de servicii medicale foarte bune din partea întregului personal.Le mulțumesc din suflet!
Și la Cardiologie pacienții au avut parte de servicii bune.Bine că au scăpat de „serviciile” lui Tesloianu și Birliba !!!
Și la Cardiologie pacienții au avut parte de servicii medicale bune.Bine că au scăpat de „serviciile” lui Tesloianu și Birliba !!!
Toata stima pentru domnul Profesor Doctor PETRIS. Datorita domnului Doctor sunt în viata oameni!
000!LA UPU DE CE NU IESE NICI UN MEDIC SA PUNA O INTREBARE UNUI APARTINATOR DACA A AVUT O INETERVENTIE BOLNAVUL (tinand cont ca este persoană în varsta) poate ca acea persoana NU nu înțelege!!!!???? RUSINE!!
Am apreciat profesionalismul cadrelor medicale, dar curățenia lasă de dorit! Grupurile sanitare sunt dezastruoase, lipsite de igienizare. In saloane se face curățenie la două zile, nu îmi vine să cred că nimeni nu verifică cum se face igienizarea incăperilor. Cred că ar trebui ca managerul spitalului să facă demersuri pentru ca acest spital să beneficieze de reparatii capitale
DODO , fix asa este în privința curățeniei. DEZASTRU, VEZI CHIRURGIE CUM SUNT PARINTII LASATI IN URINA PE PAT. DACA LE ATRAGI ATENTIA CA NU ESTE IN REGULA……..