Șoferii de Uber, Bolt și livrări vor fi obligați să aibă contract de muncă de 8 ore. Începând cu 1 august 2022, aceștia vor trebui să modifice contractele cu firmele cu care colaborează și, prin urmare, să plătească taxe mai mari.
Noul act normativ de la Guvern, cu privire la activitățile independente și salariații part-time, va schimba activitatea din domeniile care funcționează pe bază de contract de muncă de 2 sau 4 ore. Șoferii de Uber, Bolt și livrări vor avea de suferit, deoarece vor plăti mai multe taxe la stat.
Șoferii de Uber, Bolt și livrări, obligați să aibă contract de 8 ore
Pe lângă scumpirile asigurărilor auto și a combustibililor care au afectat grav activitatea din domeniile ce se folosesc de automobile pentru transport de persoane sau livrări, Guvernul României vine ca „un cui în sicriu” pentru acest domeniu de activitate. Șoferii din Iași sunt revoltați și consideră că foarte mulți oameni se vor îndrepta către alte domenii de lucru.
„Tu plătești benzină, motorină, uzura mașinii, taxele pentru cartea de muncă, mai dai și comision pentru companie. Contractul de 8 ore este undeva la 1200 de lei, poate atâți bani fac într-o săptămână.. Mai ai combustibilul, 700-800 de lei pe săptămână, comisionul, asigurarea… Nu prea mai ai profit… Foarte mulți vor renunța, mai ales cei care mai au un job de 8 ore. Companiile nu măresc câștigurile partenerilor, statul român a făcut contractul de la 2 la 4 ore, iar acum la 8. Dacă mai am un job de 8 ore, nu mai am cum, efectiv, să muncesc 16 ore și să dorm 8 ore”, a declarat Ștefan Țindularu, livrator.
Ordonanța de Guvern are în vizor doar câștigurile
Noul act normativ de la Guvern prevede o micșorare a plafonului până la care contribuabilii determină venitul net anual de bază, de la 100.000 de euro pe an, la 25.000 de euro pe an. „Lovitura” cea mai grea este în legătură cu salariații part-time care, deși ar avea venituri sub salariul minim pe economie, vor trebui să plătească la același nivel cu cel al câștigurilor pe salariul minim.
„După părerea mea, are o singură parte bună legea asta, se vor lăsa foarte mulți dintre cei care fac ridesharing ca part-time. Eu fac asta ca full-time job și nu mă afectează, ca timp. Ca taxe, în schimb, mi se pare foarte exagerată. Eu depind de comenzi. Dacă, într-o lună, nu produc destui bani, trebuie să vin cu bani de acasă pentru a plăti cartea de muncă. La asta, bineînțeles, nu s-au gândit. La costurile pe care le suportăm din câștiguri nu s-au gândit. Eu, din buzunarul meu, plătesc 3 tipuri de asigurare, combustibil, uzura mașinii, procent pentru aplicație și taxă pentru flotă”, a declarat Mihai, șofer ridesharing.
Prevederile legale cu privire la contractele de muncă vor intra în vigoare de la 1 august 2022. Șoferii de Uber, Bolt și livrări vor trebui, până la acea dată, să modifice contractele actuale de muncă cu cel de 8 ore. Șoferii din Iași sunt revoltați de această decizie și iau în calcul să își schimbe domeniul de activitate.
Pai daca poporul nu are bani , traieste din ajutoare sociale, sa-si faca ciorba si cartofi prajiti acasa !Mai cumpere si cate o varza….mai mearga si cu tramvaiul ….ca in mijloacele de transport gasesti doar pensionari care au gratuitati !
Selectia.
Si stam ca oile si comentam din fata calculatorului, ne e frica sa iesim sa protestam.
Să facă ce făceau înainte de a face uber bolț etc..
Să fie de capul lor. Niște jegoși cei din guvern. Însă bucuroși cei ce la taxi jepcari cu maimuța, asta este tot guvernul va pierde o grămadă de bani.
Păi să se ducă măta înapoi în horeca ca peste 1 luna tot căcat o sa mănânce, idiot incult ce ești