Declararea oficială a falimentului Construcții Feroviare Moldova SA se apropie de final după aproape zece ani de insolvență. Omul de afaceri Paul Butnariu încearcă pe ultima sută de metri să își spele rușinea pentru îngroparea cunoscutei companii de construcții din Iași în datorii de aproape 8 milioane de euro. Rămas fără contractele cu statul de altădată, în plină pandemie COVID-19, afaceristul Paul Butnariu a contestat în instanță procedurile și a blocat împărțirea banilor din insolvența Construcții Feroviare Moldova SA către instituțiile statului și partenerii de afaceri pe care i-a păgubit în ultimii ani
Falimentul Construcții Feroviare Moldova CFM SA se apropie de final, iar omul de afaceri Paul Butnariu încearcă pe ultima sută de metri să salveze tot ce se mai poate din cunoscuta companie de construcții. Intrată în insolvență încă din 2012 și cu majoritatea proprietăților puse sub sechestru din cauza datoriilor care ajung la aproape 8 milioane de euro, patronul Construcții Feroviare Moldova SA a contestat pe ultima sută de metri mai multe titluri executorii.
De asemenea, Paul Butnariu a contestat și modul de distribuire a sumelor care trebuiau împărțite între autoritățile statului și firmele private care au rămas păgubite în urma afacerilor făcute cu CFM SA. În plină pandemie provocată de COVID-19, compania controlată de afaceristul Paul Butnariu a depus la instanțele judecătorești între lunile martie-mai 2020 mai multe „contestații la executare”, „contestații act administrativ fiscal” și „contestații raport situație financiară”. Prin toate aceste contestații, afaceristul încearcă să blocheze plata datoriilor către foștii parteneri de afaceri și instituțiile statului pe care le-a țepuit.
Falimentul Construcții Feroviare Moldova, amânat de omul de afaceri Paul Butnariu
Compania controlată de omul de afaceri Paul Butnariu merge mai rău ca niciodată, iar Falimentul Construcții Feroviare Moldova CFM SA bate la ușă de o bună perioadă. Conform ultimelor raportări fiscale, CFM SA a avut o pierdere de -5.269.435 lei în 2018 și o cifră de afaceri de doar 1.687.964. Asta se întâmplă în condițiile în care datoriile firmei din Iași ajung la 35.712.907 lei conform raportărilor pe anul fiscal 2018. Alături de controversatul om de afaceri Paul Butnariu, administratori în cadrul Construcții Feroviare Moldova SA mai sunt Alina Hăilă – fosta secretară a lui Relu Fenechiu, alături de Felix Eduard Hrestic și Cristina Raluca Tudose.
De precizat faptul că firma controlată de aceștia a avut de încasat 5,5 milioane de lei de la o altă firmă la care același Butnariu este acționar, ambele societăți fiind în insolvență și având același obiect de activitate, fiind vorba despre Construcții Feroviare Câmpulung Moldovenesc SA.
Afaceristul Paul Butnariu a înființat și Construcții Feroviare Câmpulung Moldovenesc
Din cauza datoriilor neachitate către bugetul statului, Construcții Feroviare Moldova SA Iași nu putea participa la licitațiile publice organizate de instituțiile statului și primării. Din acest motiv, afaceristul Paul Butnariu a înființat o a doua companie – practic identică cu cea la care era deja manager, acționar și director general și pe care a îngropat-o în datorii.
Această firmă a fost denumită Compania de Construcții Feroviare Câmpulung Moldovenesc, firmă la care, alături de Butnariu, este acționar printre alții inclusiv CFM SA Iași. Motivul a fost clar: Construcții Feroviare Câmpulung Moldovenesc, fără datorii, putea participa la licitații – obținând astfel lucrări pe care, în fond, le executa tot firma din Iași, dar în subantepriză.
Paul Butnariu este totodată președintele Camerei de Comerț și Industrie Iași, poate cea mai importantă instituție locală de reprezentare a oamenilor de afaceri. Deși ar trebui să fie un model de urmat pentru tinerii antreprenori, patronul falimentarei Construcții Feroviare Moldova SA dă dovadă de un comportament împotriva mediului de afaceri, fiind o adevărată rușine pentru business-ul local.