Prima pagină » Actualitate » Olandezii de la Damen, acuzații la adresa statului român: „Acest lucru a fost recunoscut chiar și în documente oficiale”
Olandezii de la Damen, acuzații la adresa statului român:

Olandezii de la Damen, acuzații la adresa statului român: „Acest lucru a fost recunoscut chiar și în documente oficiale”

11 aug. 2023, 13:45, 3 ,
B, , h, , în Actualitate

Olandezii de la Damen vin cu precizări după ce a emis notificarea de reziliere a Acordului de Asociere încheiat în 2018 cu statul român. Compania, care este un actor important în industria construcțiilor navale din România, cu investiții în cele mai mari șantiere navale din țară (Galați și Mangalia), prezintă următoarele precizări.
Damen Holding precizează, după ce a ieșit din administrarea Șantierului Mangalia, că va rămâne în România și își va continua activitatea la Galați.

„Damen Holding B.V. (Damen) a luat act de difuzarea extinsă în presă și interesul public cu privire la situația Șantierului Mangalia. Având în vedere lipsa de claritate a mai multor narative, compania noastră ar dori să prezinte următoarele precizări. Damen va rămâne în România și își va continua activitatea la Galați. Nu există îndoială că Legea 187/2023 este aplicabilă și Damen este lipsit de controlul operațional și managerial, prin încălcarea totală a acordului inițial de către statul român, de unde și dreptul Damen de a înceta contractul de asociere. Acest lucru a fost recunoscut chiar și în documente oficiale ale Ministerului Economiei din România”, informează compania.

Așa cum Damen a notificat toate autoritățile responsabile, încetarea contractului de asociere este deja în vigoare de la 03.08.2023.

În 2018, Damen a decis să investească în Mangalia şi a acceptat să transfere părţii române 2% din acţiunile companiei

Damen adaugă că așteaptă doar cooperarea părții române pentru o implementare eficientă a procedurii de retragere, cu cât mai puține perturbări posibile pentru toate părțile interesate: „Soluția nu este să se formeze comitete și comisii. Ceea ce este, în orice caz, prea puțin și prea târziu. Mai mult, Damen Holding nu a fost contactat de nicio autoritate și nu are discuții în prezent cu nicio comisie”.

Grupul olandez Damen Shipyards, care la jumătatea lui 2018 a intrat în acţionariatul şantierului naval Damen Mangalia, a cerut rezilierea contractului legal de funcţionarea asocierii dintre Damen Holding BV şi statul român privind Şantierul Mangalia.

Oficialii companiei spuneau că, prin adoptarea legii 187/2023, a fost anulat cadrul juridic în baza căruia funcţiona asocierea dintre statul român şi Damen în ceea ce priveşte Şantierul Mangalia.

Reprezentanţii Damen menţionau că, în ultimele patru luni, compania a încercat în mod repetat să prevină orice impact negativ asupra şantierului naval, a forţei de muncă şi a clienţilor: „De exemplu, am informat pe larg autorităţile române şi entităţile relevante cu privire la impactul noii legi asupra acestui parteneriat, chiar înainte de adoptare şi am solicitat acţiuni imediate pentru a-l preveni. Damen a insistat pentru un dialog autentic şi pentru o soluţie rapidă, care să fie implementată înainte de intrarea în vigoare a legii, pentru a minimiza orice întrerupere a activităţii şantierului naval şi pentru a rezolva situaţia actuală dificilă. Acest lucru nu s-a întâmplat”.

În 2018, Damen a decis să investească în Mangalia şi a acceptat să transfere părţii române 2% din acţiunile companiei care operează Şantierul Mangalia (permiţând statului român să devină acţionar majoritar în această companie, cu 51%), în schimbul primirii şi păstrării controlului operaţional şi managerial al şantierului naval.

Comentarii
  • Niste tzepari. Au transferat ilegal active de valoare mare, fluxurile financiare se fac numai prin paradisuri fiscale, isi bat joc de muncitori. Duca-se!

  • Natie de homalai. Cum se putea numi un loc plin de docheri și marinari, decât damen?

  • @Anonim, corect. Cunosc cazul. Ia sa va explic cam ce hal de oameni sunt holandezii.
    Deci in transportul naval, navele trebuie asigurate. Lloyd este cel mai mare asigurator. Daca nu vrei sa platesti o asigurare uriasa, trebuie sa dovedesti ca reperele principale ale navei au fost fabricate pe utilaje certificate de Lloyd. Mangalia avea asemenea utilaje. Ele au fost transferate de holandezi la alt santeier naval, la care au control total.
    Asta-i treaba dragilor cand esti naiv si crezi ca altii n-au alta grija decat sa-si imparta cu tine cozonacul. Nu imparte nimeni cozonacul.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *