Ordinul miniştrilor Sănătăţii şi Educaţiei, care are în vedere regulile pentru derularea noului an şcolar 2021 – 2022, a fost publicat în Monitorul Oficial al României.
Documentul integral poate fi descărcat de AICI!
S-a decis cum va funcţiona noul an şcolar. Paşii de referinţă, publicaţi în Monitorul Oficial al României
Stabilirea scenariului de funcţionare a unităţilor de învăţământ din România se va face cu ajutorul a 7 paşi, care au referinţă în fiecare zi de vineri.
„Pasul 1: Direcția de sănătate publică/a municipiului București, denumite în continuare DSP/DSPMB, informează, înainte de reluarea cursurilor, după vacanțele școlare/ universitare, inspectoratul școlar județean/al municipiului București, denumite în continuare ISJ/ISMB, respectiv senatul universitar al instituției de învățământ superior, comitetul județean/al municipiului București pentru situații de urgență, denumite în continuare CJSU/CMBSU, cu privire la situația epidemiologică la nivelul fiecărei localități, în vederea stabilirii scenariului de începere a cursurilor.
Pasul 2: ISJ/ISMB transmite unităților școlare/conexe informarea DSP/DSPMB referitoare la situația epidemiologică la nivelul fiecărei localități, pentru stabilirea scenariului de funcționare.
Pasul 3: Scenariul de funcționare al unității/instituției de învățământ pe parcursul anului școlar/universitar se va actualiza săptămânal, cu referință la fiecare zi de vineri, în funcție de situația privind evoluția epidemiologică publicată pe site-ul DSP, prin raportare la prevederile art. 3.
Pasul 4: Inspectoratele școlare județene/Inspectoratul Școlar al Municipiului București și DSP/DSPMB avizează propunerea consiliului de administrație al unității de învățământ preuniversitar/conexe și înaintează spre aprobare CJSU/ CMBSU scenariul de funcționare pentru fiecare unitate de învățământ.
Pasul 5: Propunerea este fundamentată pe baza informării DSP/DSPMB cu privire la situația epidemiologică la nivelul fiecărei localități, precum și în funcție de infrastructură și resursele existente în fiecare unitate de învățământ.
Pasul 6: CJSU/CMBSU emite hotărârea privind scenariul de funcționare pentru fiecare unitate de învățământ pentru reluarea cursurilor după vacanțele școlare sau ori de câte ori este nevoie.
Pasul 7: Consiliul de administrație al unității de învățământ propune ISJ/ISMB aplicarea scenariului de organizare și desfășurare a cursurilor în unitatea de învățământ, pe baza criteriului epidemiologic privind rata incidenței cumulate la nivelul localității, respectiv numărul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori”, se arată în Monitorul Oficial al României.
Scenariile după care se vor funcţiona şcolile din România
Toate unităţile de învăţământ din România vor funcţionat după doar 2 scenarii.
Scenariul 1 are în vedere participarea zilnică cu prezență fizică a tuturor antepreșcolarilor, preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție.
Incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din localitate mai mică sau egală cu 6/1.000 de locuitori.
Mai apoi, scenariul 2 are în vedere două aspecte:
a) Participarea zilnică cu prezență fizică în unitățile de învățământ a tuturor antepreșcolarilor, preșcolarilor și a elevilor din învățământul special, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție;
b) Participarea zilnică, în sistem on-line, a tuturor elevilor, cu excepția celor din învățământul special Incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din localitate este mai mare de 6/1.000 de locuitori până la instituirea stării de carantină la nivelul localității.
De reamintit faptul că Klaus Iohannis, președintele României, a susținut joi, 26 august 2021, o declarație de presă la Palatul Cotroceni. Acesta a convocat o ședință de lucru cu privire la începerea noului an școlar. La această întâlnire au participat ministrul Sănătății, Ioana Mihăilă, și ministrul Educației, Sorin-Mihai Cîmpeanu. De asemenea, Inspectoratele Şcolare Judeţene vor transmite pentru fiecare localitate modalitatea de funcţionare a şcolilor.