Se introduce o nouă taxă pentru șoferii care au mașini vechi! Este vorba despre un impozit anual diferențiat în funcție de norma de poluare și anul de fabricație, precum și oferirea de stimulente pentru achiziția de vehicule mai puțin poluante. Iată ce sumă trebuie achitată anual.
Se introduce o nouă taxă pentru șoferii care au mașini vechi!
Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA) consideră că este necesară introducerea unui impozit general anual pentru autoturisme în funcție de norma de poluare și de anul de fabricație. APIA susține că noul impozit pentru posesorii auto ar contribui la protejarea sănătății publice, la îmbunătățirea siguranței rutiere și la reducerea impactului asupra bugetului de stat, încurajând în același timp achiziția de autoturisme mai noi, mai sigure și cu un nivel de poluare redus și renunțarea la mașinile la mâna a doua. Noua taxă nu va mai fi una de achiziție, cum au fost taxele de primă înmatriculare sau de poluare. Aceasta va fi o taxă de deținere, valabilă în perioada de folosire a mașinii.
Conform datelor oficiale, 64% dintre autoturismele rulate importate în 2024 sunt mai vechi de 10 ani, fiind echipate cu tehnologii depășite, care contribuie la creșterea emisiilor poluante și la scăderea siguranței în trafic. Rămâne de văzut dacă noul proiect de lege va intra în vigoare și câți bani vor scoate din buzunare șoferii care dețin mașini vechi.
Legea care va interzice repararea mașinilor vechi
Mașinile mai vechi de 15 ani primesc interzis la reparații. Această lege va deveni obligatorie în România. Un viitor regulament, care așteaptă aprobarea atât din partea Parlamentului European, cât și din partea Consiliului UE, introduce conceptul de „vehicul rezidual.” Conform propunerii actuale, vehiculele reziduale sunt cele cu o vechime de peste 15 ani. În această categorie vor intra autovehiculele cu defecțiuni majore la motor, frâne și direcție. Odată incluse în categoria mașinilor reziduale, autovehiculele nu vor putea fi reparate, ci vor fi retrase pentru casare. Vehiculele reziduale care prezintă defecțiuni la componente majore vor fi duse la casare. Rămâne de văzut dacă noua lege va fi pusă în aplicare, însă șoferii care au mașini second-hand sunt revoltați de proiectul inițiat de Uniunea Europeană.
Decizia europeană va avea un impact profund asupra milioanelor de șoferi europeni, printre care și români, care vor fi nevoiți să scape de mașinile vechi și să investească în vehicule mai noi și mai puțin poluante. Vestea a stârnit deja un val de nemulțumiri printre șoferi. Nu se știe dacă legea va intra în vigoare în 2025 și câți conducători auto vor fi afectați de noua măsură. Conform noului standard Euro 7, combustibilii tradiționali vor trebui să cedeze terenul în fața vehiculelor electrice și a celor alimentate cu surse regenerabile de energie. Acesta impune reglementări noi privind utilizarea combustibililor fosili. Normele Euro 7 pentru vehicule, adoptate de Parlamentul European, urmează să intre în vigoare în 2027.
Parlamentul European a aprobat recent încă un set de noi reguli care îi vor afecta în mod direct pe conducătorii auto din întreaga Uniune Europeană. Cea mai importantă prevedere este că un șofer cu probleme într-o țară nu va mai putea conduce în alte țări din UE. În cazul în care unui șofer i se suspendă dreptul de a conduce pentru că a urcat la volan beat sau drogat, legislația țării respective va fi aplicată la nivel european.
Cert este că anumite mașini vor dispărea de pe șoselele europene, inclusiv din România, iar conducătorii auto care au mașini vechi riscă să plătească taxe mai mari, în funcție de anul de fabricație al mașinii și de norma de poluare.
…”Iata taxa care va fi platita anual”!!!…
Păi care-i bro ?????????????????????????????.??????,??????
Asa e să ne facă sa citim articolul, jurnalism de kkt
taxa de poluare versiunea 2 🙂
aia de a durat cativa ani si au trebuit sa dea banii inapoi
multa UE in gura lui Ursula si colegilor ei
multa UE in gura lui Burduja si prietenilor lui cryptochoseniti
Dar răspunsul la ce vor ăștia de la Apia din partea RAR de ce nu îl dați și îi susțineți pe jagurile de la Apia
Ieftiniți mașinile noi și după aia puneți taxa pe aleavechi
Rate fară dobândă,scutire de impozite pe perioada ratelor,nu aceste așa zise legi care nu sunt decât încă un bocanc pe grumazul săracului. Scutiri au doar băieții deștepți. Săracii trebuie să plătească și pentru ei. Asta nu e politică și nici administrație. E un stat confiscat de niște jeguri de interlopi.
Un stat care sa învățat sa ne abuzeze cu aceste taxe, sper ca noi toti sa le arătăm ca nu suntem prosti și trebuie sa luam masuri,
Unde vor sa ne ducă acești conducători ai tarii?
Cred ca ne vor inrobiti și umiliți pe munca noastră.
Un stat care sa învățat sa ne abuzeze cu aceste taxe, sper ca noi toti sa le arătăm ca nu suntem prosti și trebuie sa luam masuri,
Unde vor sa ne ducă acești conducători ai tarii?
Cred ca ne vor inrobiti și umiliți pe munca noastră.