Asociația pentru Protecția Consumatorilor din România atrage atenția asupra apariției unor taxe pe litoral care încalcă legile în vigoare. Un exemplu îl reprezintă taxa de duș impusă de unii operatori comerciali.
Astfel unii turișit care au ales să își petreacă vacanța în stațiunea Mamaia și au vrut să se spele pe plajă au constatat că trebuie să scoată bani din buzunar. Reprezentanții Asociației pentru Protecția Consumatorilor din România sunt cei care au semnalat situația și au transmis că o astfel de taxă încalcă reglementările legale.
În postarea de pe pagina oficială de Facebook a asociației apare imaginea cu panoul de atenționare de la intrarea într-un astfel de duș de pe plajă.
„Dacă ești pe plajă și trebuie să mergi la toaletă, trebuie să iei cheia de la bar pentru a deschide lacătul de la toaleta ecologică! Dacă vrei să faci un duș după plajă, trebuie să ai la tine 5 lei pentru a plăti taxa de acces la duș!
Condiții de mahala în unele sectoare/subsectoare de plajă de pe litoral în ceea ce privește asigurarea condițiilor sanitare stabilite prin legislația aplicabilă! Operatorii de plajă sunt obligați de legislație sa asigure următoarele condiții: o cabină de schimbare a vestimentației la 100 de turiști; 1 pubelă de 100/150 litri pentru colectarea deșeurilor la o suprafață de 250 metri pătrați; 1 grup sanitar la 50 de turiști: 1 duș la 50 de turiști.
Față de cerințele menționate mai sus, unii operatori de plajă au amplasat toalete ecologice insuficiente ca număr raportat la gradul de încărcare al sectorului respectiv de plajă!”, a transmis Asociația pentru Protecția Consumatorilor în postare.
Anumiți operatori de plaje nu au realizat facilități necesare pentru turiști
Reprezentanții asociației menționează și că anumiți operatori de plaje nu au realizat facilități necesare pentru turiști, cum ar fi grupuri sanitare racordate la canalizare, ci au improvizat prin folosirea acelor cutii de metal cunoscute cu denumirea de toalete ecologice.
”Cu toate că Primăria a dus în zona limitrofă plajei, între promenadă și plajă, toate utilitățile necesare: apă, canalizare și curent electric, iar obligativitatea amplasării de grupuri sanitare și dușuri revenea operatorilor de plajă, știut fiind că în absența acestora nu se poate obține autorizația turistică pentru plajă, anumiți operatori nu au realizat facilități necesare pentru turiști cu privire la grupuri sanitare racordate la canalizare, ci au improvizat aceste facilități prin folosirea acelor cutii de metal cunoscute cu denumirea de toalete ecologice, iar cel mai grav lucru l-a constituit faptul că cei de la Direcția de Autorizare și Control din Ministerul antreprenoriatului și turismului au închis ochii acceptând această soluție neigienică și cu riscuri privind îmbolnăvirea turiștilor, astfel că le-au acordat operatorilor de plajă autorizația necesară funcționării”, precizează reprezentanții asociației.
Recomandarea Asociației pentru Protecția Consumatorilor din România
Cei care observă absența unor condiții decente pe plajele de pe litoralul din România sunt sfătuiți să facă sesizări la Direcția de Sănătate Publică Constanța.
„(…) trebuie să faceți o reclamație la Direcția de Sănătate Publică Constanța folosind numărul de telefon 0241.838330 sau adresa de email: secretariat@dspct.ro.
Campanie națională de informare, educare și conștientizare a consumatorilor cu privire la drepturile acestora pe plajele Litoralului românesc derulată de Asociatia Pro Consumatori sub sloganul „Plaja este domeniul public! Cunoaște-ți drepturile!”, conchid cei de la Asociația Consumatorilor din România.
Noroc că sunt vouchere de vacanță, altfel litoralul era istorie.
PROST NU ESTE CINE CERE ?? ASA SUNĂ UN CUNOSCUT PROVERB ?? NU ?? FUGI DRACULUI DE ACOLO ROMÂNE, SĂ SE ALEGĂ PRAFUL DE EI !!